Szukaj

Informacje o Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW 1977-2001

Lata produkcji: 1977 – 2001
Segment: Auta najmniejsze
Produkowany od 1977 do 2001 roku
Pojemność skokowa 652 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 24 KM (18 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 42 Nm przy 3200 obr/min
Montaż silnika z tyłu, podłużnie
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 4
Stopień sprężania 8,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 70 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 4
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(61%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Marek
Fiat 126p "Maluch"
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Samochód kupiłem w listopadzie ub.r. od pierwszej właścicielki, która dbała o niego sumiennie, wnętrze praktycznie niezniszczone (może poza drobnym przetarciem na kierownicy), samochód posiada nawet oryginalną książkę serwisową, pełną dokumentacje wymiany wszelakich płynów i napraw blacharskich. Właścicielka kupiła samochód w kwietniu 1998 roku w salonie Fiata, samochód posiada zagłówki na przednim i tylnym przedziale pasażerskim, dzięki którym mogę się oprzeć podczas jazdy, na całe szczęście mogę zachować czarne tablice rejestracyjne.
3,5
~karik712
Fiat 126p "Maluch"
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Autko kupione na projekt/zabawke , chcialem poczuć odrobine jak "kiedyś to było!" , wiec kupilem i doprowadzilem do stanu idealnego takiego fiacika, znalazlem egzemplarz od pierwszego wlasciciela (rocznik 1920), ktorego sprzedawał mi jego syn (pan dobrze po 50tce) jako że wlasciciel juz trafił do domu starców. Fiacik w pełni oryginalny, kupiony w bielsku, dopracowałem go technicznie, polożony nowy lakier , odświeżone felgi i robił nie małe wrażenie na ulicach. Auto tak samo genialne jak i okropne w swojej prostocie. W tych czasach idzie go pokochać, chociaż kiedyś jazda nim po jeszcze gorszych drogach niż teraz mamy musiala byc utrapieniem. Osobiscie zrobilem nim trase Warszawa-Kraków i z powrotem, plecy wołały o ratunek już przy kielcach ;) Dźwięk silnika nie do podrobienia, wyjątkowo trwałe wnętrze jak na budżetową produkcje, śmieszne koszta utrzymania - a do tego blachy jak z tektury i absolutny dynamiki jazdy oraz miejsca na nogi z tyłu - ogolnie auto ma swój harakter :) Mysle ze każdy powinien chociaż raz w życiu poznać jak sie jedzie malarem
3,5
~Grzegorz
Fiat 126p "Maluch"
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Posiadam malucha od ok. roku i przejechałem w tym czasie ok. 5tyś . kilometrów. Kupiłem go jako swój pierwszy samochód, mimo iż rodzina i znajomi odradzali mi ten wybór. Pomimo tego fiacik bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Pozycja za kierownicą nie jest wcale tak niewygodna jak mogłoby się wydawać; wręcz przeciwnie - siedzi się naturalnie i wygodnie. Denerwującą rzeczą jest bliskie umiejscowienie pedałów. Prowadząc np. w zimowym obuwiu, operowanie pedałami jest dość niewygodne. Silnik ładnie wkręca się na obroty i pomimo małej pojemności maluch przyśpiesza do 60km/h bardzo dynamicznie, co pozwala na sprawne i wygodne poruszanie się po obszarach miejskich. Osiągnięcie wyższych prędkości nie przychodzi już jednak tak łatwo i dobicie do 90-100 trwa wieki. Zużywa bardzo dużo oleju, więc należy regularnie go sprawdzać, żeby nie spotkała nas przykra niespodzianka. Silnik zawsze bez trudu odpalał - nawet przy -20, które mieliśmy tej zimy. Spalanie w sezonie letnim wyniosło 6,3l; w zimowym 7,3l - tragedii nie ma. Ważną zaletą jest genialna widoczność we wszystkich kierunkach, co w połączeniu z małymi rozmiarami, pozwala na bardzo łatwe manewrowanie na parkingu i w ciasnych uliczkach miejskich. Świetnie sobie radzi w warunkach zimowych - wszędzie wjedzie bez problemów. Przez okres mojego użytkowania zanotowałem tylko 2 drobne awarie - urwana linka gazu i wydmuchana uszczelka gaźnika. Budowa tego samochodu jest tak prosta, że obie naprawy wykonałem samodzielnie, mimo iż jestem osobą która nie miała zielonego pojęcia o mechanice. Z wad należy wymienić bardzo niski komfort jazdy - twarde zawieszenie i małe koła, sprawiają że auto podskakuje dosłownie na każdym kamyku. Kiepskie wyciszenie przy dużych prędkościach. Samochód nie nadaje się do jazdy dużymi prędkościami. Jadąc ekspresówką, to powyżej 80km/h auto jest tak niestabilne, ze w zasadzie strach zrobić jakiś gwałtowniejszy ruch kierownicą; nie mówiąc już o tym że wyprzedzenie czegokolwiek graniczy z cudem. Do tego dochodzi kiepskie wyprofilowanie foteli - po półtorej godzinie takiej jazdy, wysiadam z samochodu z obolałym karkiem. Na koniec słynna już w maluchu korozja. Auto bardzo mocno koroduje - szczególnie pod uszczelką szyby przedniej i tylnej; nadkola przód i tył; doły drzwi; miejsca pod listewkami ozdobnymi(pod które dostaje się woda) oraz podłoga pod kołem zapasowym. Dziwne hamulce - suche hamują słabo; podczas jazdy w deszczu bardzo czułe, tak że trzeba uważać, gdyż od razu blokuje nam koła. Kupiłem ten samochód od I właściciela za 2100zł. Przez rok użytkowania koszty napraw wyniosły mnie 50zł - kto może się pochwalić takim wynikiem? :) Mamy rok 2016 - Maluch jest już teraz na tyle rzadko spotykany na ulicach(zwłaszcza tak zadbany egzemplarz jak mój), że auto naprawdę zwraca na siebie uwagę. Ludzie nieraz podchodzą i zagadują - miałem także 3 oferty kupna od przypadkowych przechodniów. Podsumowując: autko małe, ciasne, głośne i o niskim komforcie jazdy; za to niezawodne, bardzo łatwe w prowadzeniu; proste w naprawach i dobrze uczące techniki jazdy. Nie żałuję, że go kupiłem. :)
Średnie spalanie dla Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW 1977-2001
5,9
l/100 km
4,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Fiat 126p "Maluch"
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Witam. Mam eleganta od 4 miesięcy przejechałem nim 8000 km. W chwili obecnej ma przejechane 51 tyś. km. Samochód jest w pięknym stanie po pierwszym właścicielu. Kiedy jeździłem nim po raz pierwszy na mieście z źle nastawionym gaźnikiem oraz mieszanką to maluch spalił mnie 14 l/100km. Po odpowiednim nastawieniu mieszanki oraz gaźnika i przyzwyczajeniu się do samochodu fiacik palił w cyklu mieszanym 6,7l/100 od momentu tankowania na stacjach statoil spalanie spadło do 6,3 l/100 czyli jazda przez centrum poznania i trochę autostradą w proporcjach ok 60% miasto i 40% autostrada. Najniższe spalanie miałem na trasie Poznań - Katowice oraz z powrotem droga 11. Spalanie 3,7 na całęj trasie najniższe między stacjami 3,4l wyjazd z Poznania o 1:00 nad ranem, v=65 km/h. Spalanie przy prędkości 80 km/h około 5 litrów. Z częściami nowymi powoli robi się problem. trzeba zamawiać typowo w sklepach zajmującymi się polskimi samochodami, których jest niewiele w Poznaniu na Dębcu. Ceny części są na szczęście zazwyczaj tanie do 50zł. Na szczęście jest mało elementów które mogą się zepsuć, ponieważ maluch posiada tylko rzeczy potrzebne do jeżdżenia. Polecam autko jeżeli niema się sporego budżetu na utrzymanie auta, oraz jeżeli chce się robić szpan klasycznym samochodem, ponieważ nie ma już wielu maluchów. Lecz cena za dobrze utrzymane egzemplarze wynosi około 5000 zł. Pozdrawiam
5,6
Fiat 126p "Maluch"
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Wiadomo jak to maluch wiele rzeczy ma znaczenie. Podstawą jest to żeby wszystko było dobrze wyregulowane. Na trasie jak jadę sam i nie przekraczam 80 km wtedy spalanie jest szokująco niskie jak w maluchu, bez problemu udaje mi się zejść do 4.5 a i niżej też. W mieście natomiast wszystko zależne od natężenia ruchu i w sumie stylu jazdy (oraz osób na pokładzie). Ale takie średnie po mieście szczególnie teraz jak jest zimno to trzeba liczyć ok 6 do 7,5 a nawet ponad 8 przy chceniu pokazania że jednak maluch też może. Pozdrawiam
5,3
Fiat 126p "Maluch"
Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW
Witam kupiłem mojego maluszka już z gaźnikiem webera, silnik traci nie dużo na mocy lecz spalanie jest zdecydowanie mniejsze.Mały przebieg 50 tyś km silnik w stanie zadbanym (wyczyszczone dysze gaźnik filtr itp [ średnie czyszczenie raz na 10000 tyś km]). Gdy mu sie nie ciśnie do spodu potrafi zdziwić na trasie 100km z stałą prędkością 65 szokujący wynik 4,5l ( 98 Pb verva ) Odczuwalny i bardzo ważny element jest też gdzie tankujemy benzynę, wydaje nam się że wszędzie benzyna jest taka sama, ale to nie tak. Niektórzy dystrybutorzy ( mniej "znani " ) dodają syfy które się rozpuszczają w benzynie lub oszukują na wskaźnikach na stacji. Niestety nie testowałem jego maksymalne ssanie benzyny bo przecież maluszek to nie bmw ani nie audi żeby się ścigać albo deptać mu z ciężarkami na nodze do spodu. Tryb miejski też ładny wynik do 5-5,5 L przy spokojnej jezdzie bez przeciążania biegami ,palenia kapci na światłach ani nic z tych rzeczy. Krótko : Dbanie, Tankowanie, i oszczędne jechanie. autko miss malina pozdrawiam :)

Usterki Fiat 126p "Maluch"

Liczba wpisów: 13
Oporny pedał gazu
  • Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW 1977-2001
  • inne
Za brak dbałości o czystość wnętrza auto potrafi zemścić się na swoim właścicielu okrutnie. Jednym z przejawów owej zemsty jest zacierający się pedał gazu. Usterka daje o sobie znać, zmuszając kierowcę do wywierania coraz większego nacisku na pedał gazu podczas przyspieszania. Umiejscowienie pedału przyspieszenia sprawia, że ośka, na której zamocowano "akcelerator" jest dość wrażliwa na wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia. Cykliczny demontaż pedału i gruntowne czyszczenie pozwoli na uniknięcie tego problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Kłopoty z pompą paliwa
  • Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW 1977-2001
  • inne
Nierównomierna praca silnika, zwłaszcza przy pełnym jego obciążeniu, może świadczyć o zbyt małej wydajności pompy paliwowej. Prócz uszkodzeń związanych z naturalnym zużyciem zaworków, przepony czy sprężyny przyczyną owego stanu rzeczy może być zbyt krótki, wyrobiony popychacz pompy. Aby pozbyć się tej usterki wystarczy zeszlifować o 1-2 mm plastikową podkładkę dystansową znajdującą się pomiędzy samą pompą a kadłubem silnika.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Częste uszkodzenia wyłacznika świateł mijania
  • Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d 0.65 24KM 18kW 1977-2001
  • instalacja elektryczna
Bardzo często próby włączania świateł pozycyjnych i mijania kończą się fiaskiem. Awarii ulega bowiem trójpołożeniowy wyłącznik świateł pozycyjne/mijania. Brak w instalacji przekaźników świateł mijania powoduje, iż styki przełącznika pozycyjne/mijania przegrzewają się, a następnie dochodzi do ich wytopienia. Zastosowanie przekaźników świateł mijania i drogowych pozwala rozwiązać ten problem, który trapił mnie średnio co 10 tysięcy kilometrów.
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat 126p "Maluch" Hatchback 3d