Szukaj

Informacje o Fiat 125p Sedan 1.5 70KM 51kW 1967-1983

Lata produkcji: 1967 – 1983
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 1967 do 1983 roku
Pojemność skokowa 1481 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 113 Nm przy 3200 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 79,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,7
~autopasje
Fiat 125p
Sedan 1.5 70KM 51kW
mój fiat był z 1985 kupiłam go kiedyś w salonie opowiadałam o nim troche w mojej opinii w moim obecnym polonezie jeździłam fiatem 27,5 roku więc mogę co nieco o nim powiedzieć jest to już klasyk ale spotykam go czasami na drogach aż smutno patrzeć jak widzę takiego całego zerdzewiałego i porzuconego lub służącego jako magazyn... Ludzie za ten samochód ludzie wam dadzą dużo pieniędzy jak ma się auto marnować to lepiej je oddajcie na złom sprzedajcie albo po prostu nim jeźdzcie ale wracając do głownego tematu auto ma niskie koszty części lecz są w tych czasach już trudne do znalezienia możecie poszukać na pobliskich złomowiskach i allegro przykładowo chłodnica wody 300 zł uszczelka czujnika paliwa 8 zł. Konto "autopasje" jest używane przez 24 użytkowników więc wiek i płeć mogą się zmieniać pozdrawiam i polecam dużego fiata dla osób lubiących jeździć tak zwanymi "klasykami"
4,1
~Ludi208
Fiat 125p
Sedan 1.5 70KM 51kW
Co tu dużo się rozpisywać. Samochód jest genialny. Oczywiście ma swoje jakieś tam wady ale kto na to zwraca uwagę? Kocham go i pewne drobiazgi nie maja znaczenia. Mój egzemplarz akurat ma tylko 40tys km przebiegu wiec w zasadzie nie sprawia żadnych kłopotów. Ale mój zielony groszek służy mi wyłącznie na weekendy na Lans :D Nie można od niego zbyt wiele wymagać bo ma już swoje lata. Blachę ma tak jak każdy wie kiepską dlatego ja nim wcale nie wyjeżdżam zimą żeby się nie zniszczył i nie trzeba było w niego pompować kasy na remonty. Po prostu klasyk i klasa sama w sobie. Ps. W końcu polska myśl techniczna :)
4,6
~Fiat125p
Fiat 125p
Sedan 1.5 70KM 51kW
26 lat dla tego modelu to jak 10 dla sprzedawanych obecnie. Niska cena zakupu, tanie części zamienne. Egzemplarz jaki posiadam (silnik 1500, fabrycznie wzmocniony, 85 KM wg SAE) pod względem osiągów nie ustępuje na drodze (mimo wieku) większości współczesnych samochodów klasy niższej i średniej (tj. najczęściej użytkowanych), nawet mimo 4-biegowej skrzynki biegów. Zużycie paliwa mogłoby być trochę niższe, ale ok. 7,5l/100km przy 85KM, to rewelacja jak na tamte czasy (obecnie w samochodach oszczędnych oszczędza się także na mocy, przy porównywalnym spalaniu np. 60 czy 75KM w podstawowych silnikach). Stylistyka samochodu do dziś bardzo elegancka, klasyczna, urzekająca lekkością w porównaniu z samochodami np. niemieckimi. Wnętrze bardzo przestronne, z maksymalnym wykorzystaniem miejsca kosztem zbędnych gadżetów. Do wad Fiata 125p można zaliczyć problemy z korozją (konieczność przeprowadzania regularnych i kosztownych konserwacji) w celu uniknięcia uszkodzenia karoserii, potrzebę dokładnego i częstego serwisowania dyferencjału (precyzyjne dokręcanie nakrętki wałka atakującego, łożysk, uszczelnianie wycieków oleju - to samo przy silniku), aby zachował cichą pracę oraz problemy z zapiekającymi się z powodu zabrudzenia hamulcami (potrzeba corocznego czyszczenia).
Średnie spalanie dla Fiat 125p Sedan 1.5 70KM 51kW 1967-1983
9,5
l/100 km
10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,6
Fiat 125p
Sedan 1.5 70KM 51kW
Fiat jest w domu od 30 lat i zawsze od nowości do teraz palił przyzwoicie. Teraz jest "emerytem" na żółtych tablicach i jeździ rzadziej - głównie w weekendy. Z reguły od 80-90 kmh w trasie plus wożenie się po mieście dla lansu. W trasie latem nie przekracza mi 7 litrów i z tego co wiem od taty, od nowości tak było. Przy kręceniu się po mieście podchodzi pod 10 litrów, ale dużo zalezy od kierowcy, a spalanie można ograniczać szybszym wyłączeniem ssania. Jeśli ktoś traktuje ten wóz jako rekreacyjny (jak ja), to z reguły za 100 zł zrobi od 200 do 250 km. Zimą podobno pali sporo więcej, ale ja nim zimą nie jeżdżę.
10,2
Fiat 125p
Sedan 1.5 70KM 51kW
Ceny napraw i części, jakiś czas temu były bajeczne, teraz już raczej trudno o niektóre części. Wiele można zrobić samemu jeśli ma się jakieś pojęcie, a jeśli nie to pierwszy lepszy mechanik sobie z nim poradzi. Zużycie paliwa, zależy od stylu jazdy, regulacji i tak dalej, aczkolwiek, ja miałem egzemplarz bez gazu, tak więc musiałem liczyć się ze spalaniem rzędu 7 do 8 litrów w trasie i około 9 do 11 w mieście, przy czym nie zwykłem jeździć stylem emeryta, w zimie, w korku potrafi łyknąć nawet 15 litrów.
9,6
Fiat 125p
Sedan 1.5 70KM 51kW
To mój budżetowy youngtimer. Zamierzałem zapłacić przy kupnie jak najmniej (1 tys zł), a potem nie zostawić furmanki pieniędzy we warsztacie. Jak narazie się udaje. Części niestety już coraz mniej, ale ceny nadal bardzo przyjemnie. Najwiecej zaplaciłem za nowy bak paliwa - 85 zł. Pierdoły znacznie taniej. Gorzej z blacharką, ale narazie nie potrzebuję. Drobiazgi próbuje robić sam, bo to naprawdę prosta konstrukcja. Grubsze rzeczy daję do znajomego, ktory na 125p zjadł juz zęby :) Naprawdę tanio to wszystko wychodzi. Prawdopodonie koszty zwiększą się gdy auto dopomni się o blacharza.

Usterki Fiat 125p

Liczba wpisów: 6
Sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora chłodnicy
  • Fiat 125p Sedan 1.3 60KM 44kW 1967-1983
  • układ chłodzenia
W egzemplarzach, w których wentylator chłodnicy napędzany jest za pośrednictwem sprzęgła elektromagnetycznego zdarza się nader często, że urządzenie to zawodzi. Wówczas wentylator nie obraca się wcale, co może doprowadzić do przegrzania jednostki napędowej. Przyczyną jest niezwykle zawodna praca elektromagnesu, który po niedługim okresie eksploatacji odmawia posłuszeństwa. Wyjściem z sytuacji jest dokręcenie śrub regulujących szczelinę elektromagnesu i połączenie wentylatora na stałe z kołem pasowym.
Oczekuje na rozwiązanie
Po zdjęciu i założeniu gaźnika samochód nie odpala
  • Fiat 125p Sedan 1.5 70KM 51kW 1967-1983
  • układ wtryskowy
witam, Pod długiej trasie zajechałem do garażu i zgasiłem silnik. Samochód przez dobre 30minut szedł na wysokich obrotach po czym spod maski poszedł dym. Okazało się że to olej kapał z pokrywy filtra powietrza na kolektor wydechowy. Dostał się tak prawdopodobnie przewodem idącym z odpowietrznika silnika, którym aktualnie wydostają się spaliny. Nie mam pojęcia co robić. Aa i dostałem gaźnik od znajomego podobno dobrze ustawiony gaźnik, jednak samochód nie odpalił mi na nim. Zamontowałem spowrotem oryginalny gaźnik i samochód dalej nie odpala tylko strzela z wydechu i spaliny wycgodzą z tej rurki.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Nie zapala na ssaniu, pali na 3 cylindry.
  • Fiat 125p Sedan 1.3 60KM 44kW 1967-1983
  • silnik
Nie daje się uruchomić na ssaniu ,dopiero po wyłączeniu ssania i wciśnięciu pedału gazu . Pracuje nierówno i przeważnie na 3 cylindrach , pali ponad 10 litrów na 100km w trasie. Proszę o radę.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Fiat 125p Sedan