Elektryczna Tesla Model Y
Dane techniczne Tesla Model Y
SUV Standard Range 50kWh 204KM 150kW
bezstopniowa 1 RWD
Moc silnika
150 kW
Maksymalny moment obrotowy
350 Nm
Prędkość maksymalna
217 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
6.9 s
Pojemność baterii brutto
50 kWh
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
455 km
SUV Performance 80.5kWh 534KM 393kW
bezstopniowa 1 AWD
Moc silnika
393 kW
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
3.7 s
Pojemność baterii netto
77 kWh
Pojemność baterii brutto
80 kWh
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
514 km
SUV Performance 75kWh 462KM 340kW
bezstopniowa 1 AWD
Moc silnika
340 kW
Prędkość maksymalna
249 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
3.5 s
Pojemność baterii brutto
75 kWh
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
488 km
SUV Maximum Range 80.5kWh 514KM 378kW
bezstopniowa 1 AWD
Moc silnika
378 kW
Prędkość maksymalna
217 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
5.0 s
Pojemność baterii netto
77 kWh
Pojemność baterii brutto
80 kWh
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
533 km
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
bezstopniowa 1 AWD
Moc silnika
258 kW
Maksymalny moment obrotowy
527 Nm
Prędkość maksymalna
217 km/h
Przyspieszenie (0-100km/h)
5.0 s
Pojemność baterii netto
70 kWh
Pojemność baterii brutto
75 kWh
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
507 km
Oceny Tesla Model Y
4,9
~Mariusz
Tesla Model Y
SUV Standard Range 50kWh 204KM 150kW
Olbrzymie auto. Miejsca jak dla obywatela USA - pod dostatkiem z przodu i z tyłu. Bagażników pod dostatkiem. Prawdziwe "wozidło" bez zbędnych dodatków. A i tak dopakowane od groma różności (gry, pokaz świateł, itp). Podwyższone co zapewnia wygodę wsiadania, wygodniejsza jak dla mnie pozycja za kierownicą (nie leżanka jak w TM3). Fotele miękkie i wygodne- parę godzin nie powoduje łamania pleców. Faktem jest ze elektryk nie dla każdego. Jednak...
2,6
~Adrian
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Niestety jest to najgorsze auto od lat, a największym problemem jest bardzo niska jakość wykonania. Wnętrze zaczęło skrzypieć w drugim miesiącu użytkowania i pomimo 5 wizyt w serwisie nie udało się rozwiązać problemu z dźwiękami z wnętrza i tylnej klapy. Auto co kilka tygodni dostaje aktualizacje software, które szczerze mówiąc nic dobrego nie wnoszą. Auto potrafi wręcz gorzej działać po update, mieć problemy z łączeniem się z aplikacją (która...
4,9
~MarcoPolo
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Tesla Y wersja LR RWD czyli najoszczędniejsza wersja. Średnie zużycie po ok 3000 tyś to 15 kWh. Oszczędna jazda zwykłymi drogami 50-90km\h zużycie 10-12 kWh, ekspresówka 100-120km\h 13-15kWh. W chłodne dni gdy temperatura spada do 0 stopni to zużycie rośnie około 15-20%. Ogólnie to bardzo oszczędne auto.
Raporty zużycia prądu Tesla Model Y
El
535
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Tesla Y 2023 ma już większa baterie 82kwh(75 netto) i koła 19” co tez ma duży wpływ poza tym większość mojej jazdy jest na trasie Warszawa Mazury tylko drogami krajowymi bez tras szybkiego ruchu wiec prędkości do 90 km/h. Najwiecej przejechałem ponad 600km ale nawet jak jest chłodniej robie ok 550km. Oczywiście na trasach drodze np do Katowic ale nie jadąc szybko ok 110km/h nadal ok 450km zasięgu.
Ps innym elektrykiem Kia niro tez zasięgi maksymalne miałem większe niż WLTP czyli ponad 500km
Po prostu jak ktos jeździ jak zwykłym samochodem a nie jak sportowym 400 konnym autem ciagle gaz hamulec itp można uzyskać na zwykłych drogach krajowych bez tras szybkiego ruchu i w mieście zasięgi WLTP (tesla y ma 565km) Jak jeździmy np na dojazdach do pracy z pod Warszawy szybszymi drogami to 470-500 uzyskamy bez większych problemów.
El
337
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Temat spalania: auto przy jeździe autostradowej zużywa od 16kwh do 27kwh na 100km w zależności od warunków i prędkości (90-160km/h)
Wiec jak mamy do dyspozycji 75kWh (100%) to autostradą przejedziemy 468km przy prędkości 90km/h
lub 270km przy prędkości 160km/h
Ale w założeniu ze jeździmy w zakresie naładowania 20-80% , wiec w praktyce mamy do dyspozycji 60% z 75kWh (czyli 45kwh) czyli zrobimy 200km zużycie (22kWh/100km) średnio i to jest realny zasięg zima lato w tym zakresie.
Temat czasu ładowania: ogólnie zaleca się eksploatacje baterii w zakresie 20-80% do codziennej jazdy, a ładowanie do 100% przed dłuższą podróżą. Tesla zaleca również postój z podłączonym kablem do ładowania. Wiec defacto mamy codziennie naładowany samochód do 80% (lub więcej) i nie koniecznie przyjeżdżamy na rozładowanej baterii (kwestia indywidualna).
Czas ładowania możemy obliczyć sobie, jest zależny od przyłącza prądowego które posiadamy !!
wallbox - możemy ładować 3-fazowo o mocy max 11kW (11kWh na godzine)(prądem 3x16A jeżeli mamy takie przyłącze)
ładowarka 1-fazowa - (3kWh na godzine) (prądem 16A jeżeli mamy takie gniazdko)
moc ładowania możemy w aplikacji zmniejszyć jeszcze, wydłuża co prawda ładowanie, ale nie spalimy instalacji elektrycznej.
Natomiast na Stacji Ładowania jesteśmy uzależnieni od stacji i przygotowania pojazdu do ładowania. możemy ładować się mocą od 20kW do 200kW . Najszybciej się naładowałem w 15-20min od 2% do 90% na stacji 250kW tesli
El
353
Tesla Model Y
SUV Long Range 75kWh 351KM 258kW
Wszystko w zasięgu zależy od tego jak szybko jedziemy. Jeśli jest to miasto i jezdzimy dynamicznie to ok 20-22 kwh. Jeśli grzecznie po mieście 18kwh. Drogi krajowe przepisowo 16-18 kwh. Autostrada 120 - 22 kwh, 140 - 24-27 kwh