Szukaj

Informacje o Dodge Ram

Lata produkcji: 1979 – teraz
Segment: Pickup
Pełnowymiarowy pick-up klasyfikowany w segmencie I produkowany od 1981 roku. Jeden z najsłynniejszych i najlepiej sprzedających się samochodów w swojej klasie. Wprowadzony do sprzedaży jako zastępstwo dla wysłużonego modelu D Series, szybko zdobył mocną pozycję na amerykańskim rynku. Od 2009 roku dostępna jest czwarta generacja Rama. Oprócz wersji podstawowej z krótką lub przedłużoną kabiną, auto oferowane jest również w zabudowanej, typowo dostawczej odmianie Cargo Van. Ram trzykrotnie sięgał o tytuł Tracko of the Year w plebiscycie magazynu „Motor Trend”.
czytaj więcej
Powagosław
Imponujący kolos. Pickupy to kawał historii Ameryki i stały element tamtejszego krajobrazu. Patrząc na ten samochód nietrudno wyobrazić sobie i jedno, i drugie. A siedząc za jego kierownicą można z jednej strony nabawić się poczucia wyższości, a z drugiej – depresji na stacji benzynowej. ~Powagosław
Luzacjusz
Wielki jak Shaquille O’Neal. Wulgarny jak „Teksańska masakra piłą łańcuchową”. Posępny jak Charles Bronson w „Życzeniu śmierci”. Pełnokrwisty jak stek T-bone przyrządzony na przydrożnym grillu w San Antonio. Czego można chcieć więcej? ~Luzacjusz

Dodge Ram – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dodge Ram

Liczba ocen: 41
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Magnus
Dodge Ram IV
Pick Up 5.7 V8 390KM 287kW
Genialnie proste auto, z zewnątrz terenówka i to sporych rozmiarów, a wewnątrz potrafi zaskoczyć luksusem wykończenia. Doskonała trakcja, wygodny, wręcz wielki w środku, daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu. W obsłudze, serwisie, częściach jest naprawdę tani w porównaniu np do marek niemieckich, gdzie wymiana oleju w skrzyni potrafi kosztować ponad 3 tysiące, a w Dodge wymiana w mostach, redaktorze i skrzyni zamyka się w 1.6 tyś. Silnik genialny i naprawdę konkretny, jego praca i dźwięk jest niesamowity, typowe.amerykanskie V 8, bajka
4,7
~techpi
Dodge Ram IV
Pick Up 5.7 V8 390KM 287kW
Auto oczywiście bardzo przestronne ale z zawieszeniem półciężarówki i należy to uwzględnić zwłaszcza przy " pustych " przebiegach ze znaczną prędkością . Na poprzecznych nierównościach powyżej 140 km/h trzeba przyzwyczaić się do zachowania samochodu . Po zdjęciu blokady prędkości , a raczej po przestawieniu jej na inny typ opon bo tak to się odbywa w Dodge RAM , można nawet 220 km/h pojechać ale na naprawdę równej drodze ( oczywiście autostrady bez ograniczeń czyli Niemcy ) . Bardzo dobra dynamika . Skrzynia biegów jak do tej pory bez zarzutów . Wyższe koszty paliwa rekompensuje brak usterek typowych dla silników Diesla .
4,5
~dejwitt
Dodge Ram III
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Dodge Ram 1500 4x4 z silnikiem Hemi 5.7 bo tylko taki wchodził w rachube przy zakupie całkowicie mnie nie zawiódł. Stawiałęm przed nim sporo moich oczekiwań odnośnie pracy jak i zabawki która mnie będzie cieszyć pod czas tras. Tak nie pomyliłem się pisząc tras, wiem, że to nie mercedes klasy s czy choćby poprzedni samochód którym jeździłem VW Passat. Dodge potocznie mówiąc jest taczka, skaczącą na nierównościach, kiepsko wybierający dziury, przechylający sie w zakrętach. Ale to wszystko się nie liczy kiedy człowiek łaczy marzenie z dzieciństwa z autem do pracy. Mimo typowych 'wygód' dla pickupa, wspomnianych wyżej, za każdym razem się ciesze jak do niego wsiadam i mam zrobić kolejne 1000-1200 km. Samochód prosty, z charakterem, z silnikiem V8(już trzecia amerykańska V8 w moim garażu), z wydechem flowmaster series 44, czego może chcieć wiecej miłośnik amerykańskiej motoryzacji. Żeby nie było za słodko przychodzą chwile kiedy troszkę mam go dosyć, szczególnie jak musze parkować na mieście, albo przelecieć duży dystans w krótkim czasie. Opory powietrza jakie stawia ten jeżdżący kiosk ruchu daje po uszach powyżej 140km/h. O innych jego zaletach i wadach opisze w nastepnych tytułach...aaa następny będzie też Dodge Ram 1500 tylko że 4 generacja :)

Raporty spalania Dodge Ram

Liczba raportów: 68
Średnie spalanie dla Dodge Ram
10,7 – 30,6
l/100 km
10,2
l/100 km
18,2 – 27,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

31,3
Dodge Ram III
Pick Up 5.7 345KM 254kW
Po pierwsze,szkoda,że nie ma rozdziału na podmodele,ponieważ np. 2500 HD jak mój drastycznie różni się szczegółami konstrukcyjnymi od 1500. Tu są 2 sztywne mosty,z przodu owszem - MCperson,ale z tyłu to resory piórowe i amortyzator. Mój ma 3" liftu I koła AT w odpowiedniku 35". Skrzynia to 545RFE - 5 biegów z nadbiegiem. Realne spalanie tej konfiguracji pod moją nogą to przedział 22 (oszczędna trasa,bez nagłego wyprzedzania i przekraczania max 100 km/h) do 50 (jak zaczynam się wściekać na imprezie charytatywnej etc.) LPG na 100 km.
23,3
Dodge Ram III
Pick Up 5.7 345KM 254kW
W tej kategori zawsze biore wszystko pod uwagę, i na pewno nie będe porównywać Dodge np. do jakiegoś TDI, czy innego benzyniaka 2 litrowego. Tak więc jeżeli auto ma 2400kg na pusto, jego pojemnosc to 5.7 343km, 4x4 nie jest źle. Części do niego są śmiesznie tanie (jeżeli się zamawia bezpośrednio w USA).A w PL też nie najgorzej bo średnie ceny takich typowych częsci jak: końcówki drążka to 140zł, sworzeń 120zł,filtr oleju 40zł, filtr powietrza 60zł, jedynie olej do tego motoru jest drogi po za litr dobrego markowego oleju trzeba zapłącic 50-65zl. Przy 4x4 trzeba się jeszcze liczyc z wymianą płynów mostów ale to chyba każdy bierze pod uwage kupując pickupa, terenowca itd. Spalanie : przy dzisiejszym stosunku paliwa do gazu to w miescie wychodzi około 12-15 litrów paliwa (23-27 lpg), na trasie przy normalnej jeździe a nie o kropelke 9.5-11litra paliwa po przeliczeniu (gazu 19-22 ). Katalogi podaja ze benzyny powinien palic 18-22 litrow, tego nie wiem nigdy nei sprawdziłem na benzynie ile faktycznie jej pali. Ale wracajać do stosunku gazu do benzyny i ile tego wychodzi to wcale nie taki diabeł straszny jak go malują
18,2
Dodge Ram III
Pick Up 4.7 235KM 173kW
Kontrowersyjny temat! Jeśli masz firmę i masz potrzebę mieć taki samochód to jest to świetny wybór . Jeśli masz już 2 auta jesteś dobrze zarabiającym człowiekiem to też da się przełknąć . Jeśli myślisz że z pensji zwykłego szarego człowieka utrzymasz auto to się mylisz bo autem rodzinnym jedynym w domu być nie może. Po instalacji gazu ceny spadają o ponad połowę i właściwie jest to poziom dużego rodzinnego auta . Jednak tylko gaz daje taki komfort. Ponieważ jest to auto ciężarowe to wszystkie koszty są do odliczenia i jest lepiej niż we wszystkich Nawarach,L-200 itp. Po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów wychodzi mi po dokładnym skalkulowaniu 30 % więcej niż przy Pasacie B6 TDi 140km . Nie liczę kosztów olejów, obsługi itp. tylko paliwo. Części są zaskakująco tanie często na poziomie niższym niż w autach europejskich. Niestety wszystko jest dużo większe silnik, mosty , przekładnie więc ilości olejów i nawet płynu do spryskiwaczy szyb wchodzi dużo więcej niż normalnie. Chciałoby się by palił jak Yaris ale się nie da 4,7 l zobowiązuje choć i tak mile mnie zaskoczył. Mam instalację Prins. Wymiana filtrów i dobra regulacja + styl jazdy bez szaleństwa spalanie około 10% większe niż pokazuje komputer na benzynie .

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 18
5,0
Dodge Ram II
Pick Up 5.2 220KM 162kW
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 0 tys. km
Gaz w V8 dodge'a to jedyne sensowne rozwiazanie, ten silnik potrafic spalic niewyobrazalne ilosc benzyny a przy dzisiejszych cenach paliw to jakas masakra. Na szczescie dzisiejsze instalacje gazowe rozwiazuja ten problem:) mam w swoim RAM 4x4 SLT DAYTONA instalacje PRINSA IV gen i jestem milo zaskoczony, auto zbiera sie na gazie tak samo jak na benzynie i wcale nie stracilo...
5,0
Dodge Ram IV
Pick Up 5.7 V8 390KM 287kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC JUST P&D
przebieg: 84 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Panowie z firmy znają się na swojej pracy. Zleciłem im poważną robotę, zagazowania Dodge ram. Silnik spory, bo 5,7 401km - na prawdę ma kopa. Panowie doradzili mi instalację Brc P&D - inwestycja opłaciła się. Koszt instalacji już się zwrócił, silnik ma moc, a oszczędności są!
5,0
Dodge Ram IV
Pick Up 4.7 V8 310KM 228kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO OBD
przebieg: 12 tys. km
użytkowana przez: 16 tys. km
Obawiałem się montażu, ale to była dobra decyzja. Auto jest paliwożerne, więc lpg mi jak najbardziej odpowiada. Jest zabawa! Zgodnie z homologacją mam zamontowane: reduktor Gurtner, zawór odcinający valtek, zbiornik stako 95/72, wielozawór tomasetto, przewody parker, elektroniczna jednostka sterująca: zenit pro obd 8 cyl, wtryskiwacze Hercules Gism, filtr certools. Zestaw...
Dodge Ram