Szukaj

Informacje o Dodge Journey

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Klasa średnia
Model typu crossover, który choć klasyfikowany jest w klasie średniej (segment D), łączy cechy średniej wielkości SUV-a i rodzinnego vana lub kombi. Jego produkcja rozpoczęła się w 2008 roku. W ofercie Dodge'a Journey zastąpił model Caravan (wersję z krótszym rozstawem osi - SWB). Bazą dla niego był prototypowy Dodge JC49 zaprezentowany rok wcześniej. Projektantem auta jest Ryan Nagode z biura Chryslera. Journey dzieli płytę podłogową z modelem Avenger. W Japonii sprzedawany jest jako Dodge JC, zaś w Chinach - jako Dodge JCUV.
czytaj więcej
Powagosław
Praktyczny i bardzo oryginalny crossover z rozsądnie skalkulowaną ceną. Jak przystało na Dodge’a, Journey wyróżnia się ciekawą, agresywną stylistyką, która jest tym atrakcyjniejsza, im bardziej opatrzył się nam europejski i azjatycki design w tej klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Journey? Czy to auto na wycieczkę? Najlepiej do supermarketu w czasie przedświątecznej gorączki. Przyda się przy rozjeżdżaniu małych samochodzików blokujących drogę na parkingu. ~Luzacjusz

Dodge Journey – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dodge Journey

Liczba ocen: 51
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Czuruk
Dodge Journey
Terenowy 3.6 V6 287KM 211kW
Auto posiadam od dwóch lat. Na razie jestem bardzo zadowolony chociaż przydałaby się lepsza skrzynia bo ta jest trochę ospała i nie wykorzystuje w pełni potencjału tego silnika. Auto bardzo wygodne na trasy i pakowne. Spalanie w mieście około 20 LPG w trasie przy jeździe 100 - 110 km/h spokojnie można zejść poniżej 13 litrów. Z nieplanowanych wydatków to jedynie chłodnica oleju z której ciekł olej, koszt z robocizną to około 1500 zł. Silnik bezawaryjny na łańcuchu tylko wymieniać olej na czas i jeździć.
5,0
~L
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
Szukałem samochodu rodzinnego, ponieważ pojawiła się córa, a jazda Astrą H GTC z wózkiem we trójkę, była sama w sobie extremem. Stąd pomysł na wyższe, przestrzenne z pojemnym bagażnikiem. Wszystkie poszukiwania oscylowały wokół vanów, typu Zafira B, Peugeot 5008 czy S-Max I. Ale ponieważ szukałem używanego i benzynę, z lat 2008-2010, rynek oferował mało samochodów, a "janusze komisów" oferowali "bezwypadki" ze szpachlą za cenę dużo powyżej rynkowych. Dodge przypadkowo znaleziony. Okazał się strzałem w 10. Przede wszystkim plusem był zakup od prywatnego właściciela, który bardzo dbał o samochód. Obszerny, wygodny, może nie jest demonem przyśpieszeń (niczym SRT), ale odwdzięcza się wygodą, przestronnością i możliwościami aranżacji wnętrza. Brak oznak korozji (w przeciwieństwie do Mazdy Premacy, gdzie rdza, mogła w każdej chwili sprawić, że szyba sama by się odsunęła, gdy podchodziła coraz wyżej). Jeśli sprawdzi się samochód, to będę kontynuował ten typ samochodów rodem z USA. Zaniżona wartość w stosunku do suvów, typu Qashqai czy Tiguan, była dla mnie wielkim plusem, a zakładam że wynika stąd, że dużo osób boi się samochodów "Made in USA", a raczej Made in Mexico (ole!). Spasowanie na dobrym poziomie(bałem się że będzie to kiepskie trzeszczące w środku auto). Materiały użyte przyjemne w dotyku, plastiki posiadają przyjemną dla oka fakturę, środek deski rozdzielczej w pionie, posiada srebrną wstawkę która przegryza ciemne pozostałe wykończenie. Dodam że samochód wyprodukowany w wersji europejskiej.
4,2
~gtiautohandel
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
ponieważ nie ma auta idealnego a szukając auta do firmy gdzie braliśmy pod uwagę komfort ,ładowność ,wielkość bagażnika i schowków oraz dodatki w cenie seryjnego auta za takie pieniążki nie ma nic lepszego,w tej cenie możemy kupić każde wypasione po brzegi kombi nawet superb ale żadnego nowego suwa jak q7 ,ml,land cruiser,u konkurencji bo wszystkie są droższe o 40000-50000 zł wiec jeżeli mam do wyboru jeździć nowym passatem czy awensis lub skodą to wole jeździć tym czołgiem ,nie muszę martwić się czy go ukradną z parkingu pod kinem ,każdy bagaz sie zmieści ,wjadę na każdy krawężnik i na leśne drogi,żadna dziura nie straszna i prowadzi się go jak osobówkę ,mase dodatków których próżno szukać u konkurencji choćby latarka w bagazniku czy twardy dysk do zgrywania zdjęc ,filmów mp3,to czego chcieć więcej ? jedyny minus to zbyt słabe światła jak dla mnie ,wymieniałem żarówki na osram najmocniejsze jakie są i dalej nie jest tak jak w/g mnie powinny świecić te duże reflektory ,a wymiana żarówki to koszmar w lewej lampie,lampy na oryginalnych philipsach świecą jak w starym maluchu,a przy deszczu to koszmar jechać tym autem z takim oświetleniem. więc lepiej zawczasu po zakupie auta wymienić żarówki już w serwisie przed odbiorem aby nie męczyć się później w domu .
Średnie spalanie dla Dodge Journey
10,8 – 13,6
l/100 km
8,5
l/100 km
11,9 – 16,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Dodge Journey
Terenowy 2.0 CRD 140KM 103kW
Jak na pojemność auta i 7 miejsc całkiem rozsądne spalanie. Niestety silnik to po prostu stary VW na pompowtryskiwaczach więc jest dość głośny (choć wnętrze jest dość dobrze wyciszone jak na takiego klekota) i nieco za słaby do tego samochodu. Skrzynia to powershift (Getrag DCT450) stosowany w Volvo i Fordach. Napęd przedni w tak ciężkim samochodzie to pomyłka, potrafi mieć problemy z ruszeniem na nowych oponach nawet na podmokłej śliskiej trawie. Zimą regularnie się zakopuje i ma problemy na ruszeniem nawet w niezbyt głębokim śniegu . Najskuteczniej z takich problematycznych miejsc wyjeżdżać tyłem. Auto woła o napęd tylny lub 4x4. Generalnie to, co do tego amerykańskiego auta dodali europejczycy (silnik CRD i skrzynia powershift) było błedem. Najlepiej kupowac wersję benzynową 3.6 Pentastar 4x4 (do której wprawdzie możńa zamontowac LPG ale z bardzo małym zbiornikiem).
18,3
Dodge Journey
Terenowy 3.6 V6 287KM 211kW
Lubię dynamiczną jazdę co nie pozostaje bez wpływu na wynik spalania. Jazda po mieście z ostrymi startami ze świateł i dopełnienie zbiornika gazu po 100 km wymagało dolania przeszło 30l. U mnie średnie spalanie to 18l. Miasto 22l , trasa 15l. Przy 100km/h na tempomacie spalanie wskazuje w granicach 10l, przy 140 13l i jest to do osiągnięcia, ale wystarczy kilka gwałtownych przyspieszeń podczas wyprzedzania i wynik idzie w górę stąd moja średnia na trasie 15l. Ogólnie uważam, że ten silnik jest idealny do tego samochodu, 7 osób na pokładzie nie robi na nim wrażenia.
11,4
Dodge Journey
Terenowy 2.4 170KM 125kW
instalacja BRC z lubryfikacją. spisuje się bez uwag. przejechałem 20 tys km. wyniki podane w litrach LPG liczonych z tankowania pod korek. wcześniej jeździłem pacyficą - która moim zdaniem była za miękka w prowadzeniu. journey jest pod tym względem dużo sztywniejszy. fajne audio. fotele ze słabymi trzymaniami bocznymi. wnętrze wyciszone lepiej niż w octavii II. osiągi nie powalają. moja jazda to przeważnie na autostradzie 130 - 140 km/h. droga krajowa 110 - 120 km/h. skrzynia (manual) mogłaby być bardziej precyzyjna.
Dodge Journey