Szukaj

Informacje o Dodge Charger V 5.7 i V8 354KM 260kW od 2005

Lata produkcji: 2005 – 2011
Segment: Auta sportowe
Usportowiony model wyższej klasy średniej (segment E) produkowany w latach 1966-1978, 1983-1987 oraz ponownie od 2005 roku. Historia auta sięga 1964 i 1965 roku, gdy Charger debiutował najpierw jako prototypowy roadster na bazie modelu Polara, a potem jako wersja coupe modelu Dart GT. Najważniejsze w historii Chargera są lata 60. i 70., gdy stał się jednym z najsłynniejszych przedstawicieli „muscle cars”. Wskrzeszony w kolejnej dekadzie był już tylko subkompaktowym hatchbackiem. Obecnie produkowany Charger (4-drzwiowa limuzyna) nawiązuje do legendarnego stylu „muscle cars”.
czytaj więcej
Powagosław
Ikona motoryzacji, auto-legenda wskrzeszone w atmosferze ekscytacji przemieszanej z niepewnością. Projektanci nowego Chargera postanowili nie bawić się w retro design, dlatego ich dzieło tylko umownie nawiązuje do oryginału. Jest efektowne, choć to już nie ta sama potworna maszyna, co kiedyś. ~Powagosław
Luzacjusz
Uwielbiam te światła wyglądające jak oko z zawadiacko podniesioną brwią The Rocka. Rozczulają mnie tak bardzo, aż sam przymykam oko na to, że Charger z bomby nabitej gwoździami z krótkim lontem stał się świątecznym filmem familijnym. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2011 roku
Pojemność skokowa 5654 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 354 KM (260 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 525 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Gawron
Dodge Charger V
Coupe 5.7 i V8 354KM 260kW
Jeżdziłem tym autem Stanach (tygodniowe wypozyczenie kosztuje niecałe 400$), Auto świetnie się prowadzi, a standartowy silnik HEMI jest rewelacyjny, chociaz nie zauważyłem dużo niższego spalania, niż w "klasycznych" V8.. ale osiągi, przy jego masie i gabarytach były imponujące Mimo dość sportowej charakterystyki, spisuje się świetnie na długich trasach (sam zrobiłem nim ok 1000 mil) Jedyne do czego mogę się przyczepić to deska rozdzielcza, która jest całkiem ładna (zwłaszcza zegary), ergonomiczna i baaardzo duża.. jest niestety wykonana z bardzo twardego i niezbyt przyjemnego w dotyku plastiku (jednak nie słyszałem żadnego skrzypienia, to na polskich drogach, zapewne szybko zaczełaby wydawać nieprzyjemne odgłosy). Podsumując muszę stwierdzić, że jest to bardzo dobre auto, warte każdego centa na amerykańskim rynku (20-30000 $)- niestety w polsce jego cena, napewno zostałaby podwojona przez importerów chcących wcisnąć to auto tzw. nowobogackim.. a to auto raczej kojarzy mi się z "niebieskimi kołnierzykami". PS. zdjęcie w tym artykule to jakaś niedorzeczność, jest to samochód koncepcyjny z połowy lat 90´ a nie obecny Dodge Charger, który prezentuje się dużo lepiej!
4,6
~pp
Dodge Charger V
Coupe 5.7 i V8 354KM 260kW
Sprobujcie kupic w Polsce auto w podobnej cenie i tej wielkosci z takimi osiągami... nie ma szans... jedyne do czego moge miec zastrzezenia to zawieszenie ktore jest troche za miekkie jak na te osiągi. Gorąco polecam :) (Stosunek jakość/cena)
4,6
~darryd
Dodge Charger V
Coupe 5.7 i V8 354KM 260kW
jak na takie auto...przy tej mocy ono musi tyle palic. to nie daewoo tico... (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
Dodge Charger V