Szukaj

Informacje o Dodge Challenger III 3.5 V6 254KM 187kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Auta sportowe
Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona do sprzedaży w 2008 roku, 25 lat po wycofaniu drugiej, nieudanej generacji. Debiut Challengera III poprzedziła prezentacja prototypu o tej samej nazwie w 2007 roku. Zarówno model koncepcyjny, jak i produkcyjny nawiązujący stylistyką do ery muscle cars został znakomicie przyjęty na rynku. Challenger III powstał na skróconej płycie podłogowej Chrysler LC, skróconej wersji platformy LX. W 2010 roku model został poddany faceliftingowi.
czytaj więcej
Powagosław
Zdecydowanie jeden z najdoskonalszych efektów „retro stylingu”. Challenger nie tylko przypomina, że kiedyś robiło się niewiarygodnie piękne samochody. Wykorzystując historię, pisze historię. ~Powagosław
Luzacjusz
Challenger to reinkarnacja siły, brutalności, aroganckiego ryku Hemi i całej tej zuchwałej legendy. Po tym modelu Dodge może już nawet produkować Tatę Indyka (Tata Indica, czy jakoś tak), a i tak nie będę narzekał. Bo Challenger bezlitośnie wbił mnie młotem pneumatycznym w miękki asfalt. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 roku
Pojemność skokowa 3518 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 254 KM (187 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 339 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 96 x 81 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Dodge Challenger III 3.5 V6 254KM 187kW od 2008
12,9
l/100 km
12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,0
Dodge Challenger III
Coupe 3.5 V6 254KM 187kW
Po przejechaniu prawie 40 tys. km tym samochodem - jeżeli chcecie jeździć dynamicznie po mieście, żeby posłuchać jak "gada" otwarty wydech, to niestety przygotujcie się na dłuże spalanie. I nie mówie tutaj o jeździe jak Sebix w zdezelowanym BMW na granicy przyczepności. Na pełnym baku do przejechania max. 470 km. Normalnie użytkując ten samochód w mieście zapomnijcie o bajkach ze schodzeniem poniżej 13 litrów. Niewykonalne. Chyba, że lubcie się "kulać" i pilnować każdego skoku obrotów :) Wtedy polecam passata w TDI-ku. Dla fana takich samochodow kwestia spalania jest do przełknięcia - dla kogoś kto patrzy na każdy litr zużytego paliwa, zdecydowanie odradzam. Silnik 3.6 wydaje się być jednostką trochę za małą, aby wykrzesać z auta cały potencjał , dlatego zarówno dla zabawy, jak i walorów dźwiękowych polecam rozpoczęcie przygody z Challengerem od wersji silnikowej 5.7. Sam wymieniłem i nie żałuję.
12,0
Dodge Challenger III
Coupe 3.5 V6 254KM 187kW
Wbrew pozorom bardzo oszczędne auto. Przy bardzo spokojnej jeździe w długiej trasie można spokojnie zejść poniżej 10l. Jedyny minus jest taki, że to auto lubi niespokojną jazdę - do tego zostało przecież stworzone i za to je kochamy :)
13,4
Dodge Challenger III
Coupe 3.5 V6 254KM 187kW
Samochód jeździ po Warszawie, paląc średnio 16.25 Pb95 na 100km ruchu po mieście (głównie w godzinach szczytu, nie ma gdzie ani jak szaleć). Zima i mocno ujemne temperatury dokładają do tego niecały 1l/100km, czyli wychodzi 17l/100. W trasie wychodzi średnio około 11l/100 km przy średnio dynamicznej jeździe. Nie dotykając pedału gazu przy 80-90km/h można zejść w okolice 10l/100km, ale podaję to raczej dla orientacji, tak się nie da jechać tym samochodem.
Dodge Challenger III