Szukaj

Informacje o Dodge Caravan V Grand Caravan 4.0 240KM 177kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – 2011
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2011 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 240 KM (177 kW)
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria
Średnie spalanie dla Dodge Caravan V Grand Caravan 4.0 240KM 177kW od 2008
13,7
l/100 km
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,1
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Na stronie jest błąd, ten silnik ma 251KM przy 6000 obr./min. Spalanie na trasie do 110km/h jest naprawde niewiarygodnie niskie, zwlaszcza, ze on ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Jednak w trakcie aktualnej zimy (grudzien 2010), gdy drogi byly nieodsniezone, gololedz, odpalanie silnika 10min przed wyjazdem i podgrzewanie wszystkich 4 foteli, spalanie siegnelo 17 L/100km. Ale to i tak tyle, ile Durango 5.7 w lato przy delikatnej jezdzie. W porownaniu z silnikiem 3.8L (o mocy 197KM - blad na stronie) 4.0 jest duzo elastyczniejszy, lepiej brzmi i bezpieczniejszy na drodze. (rozpedza sie niewiele wolniej od Durango z HEMI, a roznica 90KM!!) Wszystko dzieki "dziwnie" dzialajacej nowej 6-cio biegowej skrzyni. Nie za bardzo rozumiem dzialania, a w zasadzie sposobu zmiany pierwszych trzech biegów. Te trzy biegi są bardzo krotkie i pozwalaja na jak najszybsze rozpedzenie do 100km/h, jednak zmiana tych biegow odbywa sie bardzo... drastycznie - jak w manualu. Czuc silna przerwe przy kazdej zmianie i mocne kopniecie mocy. Bywa tak, ze ESP sie jeszcze zaswieci wlaczajac 3. bieg. Pozostale 3 biegi wchodza wrecz cudownie gladko. Podsumowując, silnik 4.0L to najlepszy wybór - 3.8L za slaby do ciagniecia 2 ton (jezdzilem - typowy cruiser), to o 3.3L nie wspomne. A co do europejskiego diesla. Jak ktos lubi slyszec, jak pod maska halasuje "mucha w kasku", smierdzi, trzesie, nie brzmi i nie jedzie, ale mniej pali, to nie ma problemu. :)
12,6
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Tutaj kiepsko, ale coś za coś. Wcześniej zwracałem uwagę na koszty eksploatacji. Teraz również bo spalanie jest spore, ale przy uwzględnieniu wszystkich zalet taki mamkament schodzi całkowicie na bok. Auto tyle spala tyle ile deklaruje producent, zobaczę czy po wstępnym okresie eksploatacji coś w tym temacie się zmieni.
12,0
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Nowy silnik 3,6 283KM. Zużycie paliwa dotyczy LPG - sekwencja STAG 300. Przy spokojnej jedździe za miastem z predkościami ok 100km/h - zyżycie ok 10,5 l gazu na 100km.
Dodge Caravan V Grand Caravan