Szukaj

Informacje o Dodge Caravan V

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Dodge Caravan V – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dodge Caravan V

Liczba ocen: 55
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Family Driver
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Moim skromnym zdaniem auto jest bardzo dobre, dla rodziny 2+3 (i więcej) nie ma nic lepszego. Żadne kombi i europejskie "minivany" praktycznie nie mają szans jeśli chodzi o przestrzeń w środku z Grand Caravanem. Duże SUVY które okazują się małe w środku też właściwie odpadają jeśli chodzi o miejsce w środku. Masa schowków, wygodne fotele, dobra widoczność, dobre wyposażenie. Jest duży masywny i przez to bezpieczny dla całej rodziny. I o to chodzi. Dodge z silnikiem 3.6 VVT jest bardzo dynamiczne, silnik pentastar pięknie brzmi. Jeśli komuś 290 KM to mało to nie wiem, może ktoś wam silniki podmienił :) Spalanie jest wg mnie akceptowalne w stosunku do masy i rozmiarów. Uważam, że gaz można spokojnie sobie darować. Jeśli miałbym się do czegoś doczepić to jest głośny w środku. Jednak to duży gabaryt. Radio fabryczne i nawigacja też denerwuje, ale to akurat łatwo to zmienić.
4,3
~Koczur
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Super auto na weekendowe i wakacyjne wyjazdy. Szybkie zwinne akowne trochę trudne w parkowaniu w mieście no i słabo wyciszone szczególnie przy 140 ÷150 km/h i podczas deszczu. Spalenie to miłe zaskoczenie. Największy mankament to za mały moment obrotowy przy ok 2000 obr/min co pdpowiada ok 135 km/h. Delikatna górka i samoistne redukcja biegu. Dużo schowkow i ten bagaaaaaznik. Wszystkie walizki i dopiero linia zderzaka. 5 osób plus półroczny osesek z wanienka wózkiem akcesoriami i jeszcze miejsce. Super przydatna opcja domyksnia klapy.
2,9
~1wsie
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Niestety, ale nie polecam tego samochodu ze względu na dużo wad konstrukcyjnych i jakościowych: -słaby układ hamulcowy -skrzynia awaryjna i bardzo ospale pracuje (potrafi szarpnąć przy zmianie) -zawieszenie nietrwałe, głośne i niestabilne -słaba jakość materiałów we wnętrzu -jak zacznie korodować to ciężko to zatrzymać -duża moc na papierze a na drodze 2.0 diesel jedzie lepiej (zwłaszcza przy wyższych prędkościach). Zalety: -niska cena zakupu -duży samochód ze sprytnymi fotelami NIE POLECAM - a wręcz odradzam.

Raporty spalania Dodge Caravan V

Liczba raportów: 69
Åšrednie spalanie dla Dodge Caravan V
10,3 – 13,7
l/100 km
12,0 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Silnik jest dość duży jak na nasze warunki 3,6 283KM automat , musi łyknąc paliwka . Po mieście samochód pali około 14, 14,5 przy spokojnej jeździe chamowaniu silnikiem ( dojazdy doświateł bez gazu itd.) Jak mu depniesz to zaczyna chłeptać jak mi się spieszyło to 15-16 pokazywał ekonomizer. Generalnie nie obserwuję ile pali bo by człowiek nic innego nie robił tylko patrzył na wskaźnik. Jak bedziesz spokojny to te 14 benzyny spali, Na trasie jeszcze nie wiem ale myślę ze jadąć w nocy koło 2000 obrotów na min to powinien max 12 łykać. Zobaczymy po wakacjach.
12,7
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
13,1
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Na stronie jest błąd, ten silnik ma 251KM przy 6000 obr./min. Spalanie na trasie do 110km/h jest naprawde niewiarygodnie niskie, zwlaszcza, ze on ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Jednak w trakcie aktualnej zimy (grudzien 2010), gdy drogi byly nieodsniezone, gololedz, odpalanie silnika 10min przed wyjazdem i podgrzewanie wszystkich 4 foteli, spalanie siegnelo 17 L/100km. Ale to i tak tyle, ile Durango 5.7 w lato przy delikatnej jezdzie. W porownaniu z silnikiem 3.8L (o mocy 197KM - blad na stronie) 4.0 jest duzo elastyczniejszy, lepiej brzmi i bezpieczniejszy na drodze. (rozpedza sie niewiele wolniej od Durango z HEMI, a roznica 90KM!!) Wszystko dzieki "dziwnie" dzialajacej nowej 6-cio biegowej skrzyni. Nie za bardzo rozumiem dzialania, a w zasadzie sposobu zmiany pierwszych trzech biegów. Te trzy biegi są bardzo krotkie i pozwalaja na jak najszybsze rozpedzenie do 100km/h, jednak zmiana tych biegow odbywa sie bardzo... drastycznie - jak w manualu. Czuc silna przerwe przy kazdej zmianie i mocne kopniecie mocy. Bywa tak, ze ESP sie jeszcze zaswieci wlaczajac 3. bieg. Pozostale 3 biegi wchodza wrecz cudownie gladko. Podsumowując, silnik 4.0L to najlepszy wybór - 3.8L za slaby do ciagniecia 2 ton (jezdzilem - typowy cruiser), to o 3.3L nie wspomne. A co do europejskiego diesla. Jak ktos lubi slyszec, jak pod maska halasuje "mucha w kasku", smierdzi, trzesie, nie brzmi i nie jedzie, ale mniej pali, to nie ma problemu. :)
Dodge Caravan V