Szukaj

Informacje o Dodge Caravan V

Lata produkcji: 2007 – teraz
Segment: VANy
Model należący do klasy vanów (segment K) produkowany od 1984 roku. Razem z bliźniaczymi Chryslerem Voyagerem i Plymouthem Voyagerem, Caravan był pierwszym minivanem w historii motoryzacji, który trafił na rynek. Dopiero kilka miesięcy później Renault przedstawił w Europie model Espace. Dotychczas powstało pięć generacji Caravana, najnowsza debiutowała w 2008 roku. Samochód dostępny jest również w większej i bardziej luksusowej wersji Grand Caravan. Jego bliźniaczymi modelami są obecnie również Chrysler Town and Country oraz Volkswagen Routan.
czytaj więcej
Powagosław
Duży i komfortowy van znany na naszym rynku głównie jako bliźniak bardziej znanego Chryslera Voyagera. Caravan niczym mu nie ustępuje, co więcej ostatnio zaczął się od niego wyraźniej odróżniać. Tylko, że Polacy mocno już przyzwyczaili się do Voyagera. ~Powagosław
Luzacjusz
Trudno mi wyobrazić sobie gorszą nazwę dla samochodu w Polsce niż Caravan. Czy to auto stworzone specjalnie dla przedsiębiorców pogrzebowych? W końcu jest niebiańsko przestronne i diabelsko ładne. ~Luzacjusz

Dodge Caravan V – wybierz wersjÄ™

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dodge Caravan V

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~_greg
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Ogólnie jestem bardzo zadowolony i nie dalbym rady zastąpić go żadnym autem europejskim tych gabarytów czy to Espacem IV czy Galaxy albo Sharanem bo tutaj po rozlożeniu 3 rzędu siedzeń nadal zostaje prawie 600 l bagażnika mimo że nie jest on już zorientowany poziomo a pionowo. Kupilem go dla 6 osobowej rodziny 2+4. Dla 2+3 europejczycy by wystarczyli, mi starczal Berlingo i też bylo super. Ale przy większej nie ma się co zastanawiać tym bardziej że cena amerykańca jest niższa niż europejskich VANów. Dostaje się za to więcej, zarówno silnik bo 3.6 i niecale 300 koni, miejsca - więcej o 40cm dlugości, wyposażenie jak na europę premium to niestety co za tym idzie masa bo aż 200 kg różnicy. Ogólnie więcej auta za mniejsze pieniądze. Wyposażenie standard większości na naszym rynku obejmuje 2 stefową klimę, tempomat, multimedialne radio (bez androida niestety), dupogrzeje i grzaną kierownicę, pelną elektrykę drzwi i bagażnika (do przesady bo po co komu 3 guziki otwierania bocznych drzwi???), skladane w podlodze fotele, kilka ladowarek na pokladzie, wiele schowków ( w podlodze jest tyle miejsca co w calym bagażniku auta klasy B typu Corsa), a w dodatkowym wyposażeniu wyjścia HDMI pod PlayStation i ekrany w suficie. Z minusów to przy tym miękkim zawieszeniu które daje komfort czuć że nie jest to auto wyścigowe i w zakrętach się trochę przechyla, ale taka uroda ciężkich VANów. Minusem tego auta jest też ubogi system nawiewów, mianowicie nie da się osobno nawiewać na samą przednią szybę bo wieje też na nogi, tak samo jak na samą górę. Grzane fotele są też tylko z przodu. II i III rząd nie są grzane. Za silnik dalem maxa bo przy tej masie on na prawdę dobrze idzie. W testach pól sekundy lepiej niż oficjalnie. 8s do stówy w takim klocu czyli tyle ile w mniejszych europejczykach z turbo o 50 koni slabszych. Skrzynia dziala komfortowo czyli nie spina się, nie jest szybka to na pewno. Zawieszenie jest dostosowane do auta czyli komforotowe, mogloby się mniej przechylać. Typowa kanapa. Generalnie w mieście przy normalnej nie szalonej jeździe to auto pali 14,5 benzyny lub 18 LPG. Na trasie na spokojnie 9 benzyny.
4,4
~Family Driver
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Moim skromnym zdaniem auto jest bardzo dobre, dla rodziny 2+3 (i więcej) nie ma nic lepszego. Żadne kombi i europejskie "minivany" praktycznie nie mają szans jeśli chodzi o przestrzeń w środku z Grand Caravanem. Duże SUVY które okazują się małe w środku też właściwie odpadają jeśli chodzi o miejsce w środku. Masa schowków, wygodne fotele, dobra widoczność, dobre wyposażenie. Jest duży masywny i przez to bezpieczny dla całej rodziny. I o to chodzi. Dodge z silnikiem 3.6 VVT jest bardzo dynamiczne, silnik pentastar pięknie brzmi. Jeśli komuś 290 KM to mało to nie wiem, może ktoś wam silniki podmienił :) Spalanie jest wg mnie akceptowalne w stosunku do masy i rozmiarów. Uważam, że gaz można spokojnie sobie darować. Jeśli miałbym się do czegoś doczepić to jest głośny w środku. Jednak to duży gabaryt. Radio fabryczne i nawigacja też denerwuje, ale to akurat łatwo to zmienić.
4,3
~Koczur
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Super auto na weekendowe i wakacyjne wyjazdy. Szybkie zwinne akowne trochę trudne w parkowaniu w mieście no i słabo wyciszone szczególnie przy 140 ÷150 km/h i podczas deszczu. Spalenie to miłe zaskoczenie. Największy mankament to za mały moment obrotowy przy ok 2000 obr/min co pdpowiada ok 135 km/h. Delikatna górka i samoistne redukcja biegu. Dużo schowkow i ten bagaaaaaznik. Wszystkie walizki i dopiero linia zderzaka. 5 osób plus półroczny osesek z wanienka wózkiem akcesoriami i jeszcze miejsce. Super przydatna opcja domyksnia klapy.

Raporty spalania Dodge Caravan V

Liczba raportów: 70
Åšrednie spalanie dla Dodge Caravan V
10,3 – 13,7
l/100 km
12,0 – 15,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Silnik jest dość duży jak na nasze warunki 3,6 283KM automat , musi łyknąc paliwka . Po mieście samochód pali około 14, 14,5 przy spokojnej jeździe chamowaniu silnikiem ( dojazdy doświateł bez gazu itd.) Jak mu depniesz to zaczyna chłeptać jak mi się spieszyło to 15-16 pokazywał ekonomizer. Generalnie nie obserwuję ile pali bo by człowiek nic innego nie robił tylko patrzył na wskaźnik. Jak bedziesz spokojny to te 14 benzyny spali, Na trasie jeszcze nie wiem ale myślę ze jadąć w nocy koło 2000 obrotów na min to powinien max 12 łykać. Zobaczymy po wakacjach.
12,7
Dodge Caravan V
Grand Caravan Facelifting 3.6 VVT 283KM 208kW
Spalanie na poziomie 14-15l LPG nie jest małe, ale to z drugiej strony cenowo jest to to samo co 7l benzyny, czyli koszt eksploatacji średniego kompakta. Ceny materiałów eksploatacyjnych standardowe. Jedyne ale: wymiana oleju (6l) i filtrów teoretycznie co 13 tys km. Dodatkowo klocki hamulcowe przednie (nieoryginalne zaznaczam) wytrzymały 10tys km. Masa auta i automat robią na pewno swoje, ale i tak to lekka przesada. Pozostaje mieć nadzieję, że to wina kiepskiej jakości zamiennika firmy Atlas...
13,1
Dodge Caravan V
Grand Caravan 4.0 240KM 177kW
Na stronie jest błąd, ten silnik ma 251KM przy 6000 obr./min. Spalanie na trasie do 110km/h jest naprawde niewiarygodnie niskie, zwlaszcza, ze on ciagnie w zasadzie na kazdym biegu. Jednak w trakcie aktualnej zimy (grudzien 2010), gdy drogi byly nieodsniezone, gololedz, odpalanie silnika 10min przed wyjazdem i podgrzewanie wszystkich 4 foteli, spalanie siegnelo 17 L/100km. Ale to i tak tyle, ile Durango 5.7 w lato przy delikatnej jezdzie. W porownaniu z silnikiem 3.8L (o mocy 197KM - blad na stronie) 4.0 jest duzo elastyczniejszy, lepiej brzmi i bezpieczniejszy na drodze. (rozpedza sie niewiele wolniej od Durango z HEMI, a roznica 90KM!!) Wszystko dzieki "dziwnie" dzialajacej nowej 6-cio biegowej skrzyni. Nie za bardzo rozumiem dzialania, a w zasadzie sposobu zmiany pierwszych trzech biegów. Te trzy biegi są bardzo krotkie i pozwalaja na jak najszybsze rozpedzenie do 100km/h, jednak zmiana tych biegow odbywa sie bardzo... drastycznie - jak w manualu. Czuc silna przerwe przy kazdej zmianie i mocne kopniecie mocy. Bywa tak, ze ESP sie jeszcze zaswieci wlaczajac 3. bieg. Pozostale 3 biegi wchodza wrecz cudownie gladko. Podsumowując, silnik 4.0L to najlepszy wybór - 3.8L za slaby do ciagniecia 2 ton (jezdzilem - typowy cruiser), to o 3.3L nie wspomne. A co do europejskiego diesla. Jak ktos lubi slyszec, jak pod maska halasuje "mucha w kasku", smierdzi, trzesie, nie brzmi i nie jedzie, ale mniej pali, to nie ma problemu. :)
Dodge Caravan V