Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010

Lata produkcji: 2009 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy Å›redniej (segment C), choć posiadajÄ…cy również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyÅ‚a w 2006 roku. Caliber to nastÄ™pca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. PowstaÅ‚ na zmodyfikowanej pÅ‚ycie podÅ‚ogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentowaÅ‚ Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujÄ…cy sposób zabraÅ‚ siÄ™ za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
Å»e znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. PatrzÄ…c na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić siÄ™ charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wyglÄ…da przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Całokształt + Silnik

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 12
Kilka typowych usterek tego auta
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Autko ogólnie bardzo fajne, wersja poliftowa - 2010 rok, przebieg ok 196000. Typowe usterki przy kilku latach użytkowania to spory problem z zawieszeniem, co pół roku wymiana wahaczy, tulei, łączników stabilizatorów itd. Dodatkowo typowa usterka tego modelu - rdzewiejące na potęgę sanki z przodu i z tyłu. Po wymianie tych przednich, po kilku miesiącach już zaczęła się na nich pojawiać rdza. Oprócz tego rdzewieją progi i bez ich konserwacji nawet nie warto patrzeć na to auto bo w środku może być masakra. Kolejny problem być może jakimś cudem w moim modelu akurat to łożyska skrzyni biegów. Naprawiałem skrzynię biegów 2 razy, niestety są dostępne tylko zamienniki, które są produkowane ze słabej jakości materiałów. Wytrzymały w moim przypadku ledwo półtora roku. Kolejna sprawa to problem z elektryką, czasami lubią migać światełka na desce jest jakieś zwarcie ale przechodzi i póki co nie do zidentyfikowania. Poza tym jeśli wymienia się płyny na czas to nie mam zastrzeżeń:) Auto wg. mojego gustu bardzo ładne i wygodne.
przednie sanki może brać korozja
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy standardowym przeglądzie auta diagnosta zwrócił uwagę na przednie sanki, które zaczynała brać korozja. Wymieniłem przy przebiegu około 150 tys km. Nie wiem jaka jest przyczyna, słyszałem o dwóch: 1) skropliny z klimy stale nawilżają sanki i dlatego wcześniej gniją; kontrargument: w czasie jazdy nie powinno to mieć znaczenia, bo są zdmuchiwane, inne elementy podwozia też są narażone na wilgoć i sól a nie gniją. 2) jest to typowa awaria, poddostawca tej części niezbyt dobrze ją zakonserwował.
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Dodge Caliber