Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011

Lata produkcji: 2009 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2011 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 5100 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Dodatkowe informacje Podwójne zmienne fazy rozrządu DVVT.
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
9,5
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,2
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 VVT 156KM 115kW
Spodziewałbym się większej różnicy w spalaniu miedzy jazdą dynamiczną autostradową a płynno-niedzielną. Jakbym się nie starał, nie schodzę poniżej 9l/100km. A kiedy jadę dynamicznie, to nie dodzę do 12 l/100 km. Do kosztów trzeba doliczyć od 0,5 do 1,0 litra benzyny na 100 km - w zależności od długości przeciętnych przejazdów (krótsze przejazdy - większy procentowo udział odcinka przejeżdżanego na benzynie). Przy prędkościach powyżej 120km/h głośny. To powoduje, ze nie chce się jeździć szybko.
10,7
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 VVT 156KM 115kW
Auto posiadam od 5lat. Przejechane 70 000km. Auto bezawaryjne. Olej wymieniany co 20000km. Ekonomiczne bo ok 10l gazu /100km . Wymiana klocków wraz z tarczami to koszt około 260 zł. Własna robota. Poza wymianami exploatacyjnymi nic się nie dzieje. Polecam ze względu na bezawaryjność.
8,6
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 VVT 156KM 115kW
Samochód do ekonomicznych raczej nie należy. Z tego co zaobserwowałem żona w mieszanym daje rade zejść do 9l/100km ja jakoś nie potrafię. Mimo dość agresywnego stylu jazdy nie dobilem nigdy do 11l. Bardzo miłym zaskoczeniem było spalanie na trasie. Autostrada przy około 100km/h ,5.5l Podsumowując. Samochód nie pali najmniej ale daje bardzo dużą przyjemność z jazdy. Ładnie przyspiesza szybko wskręca się na obroty i jest dynamiczne.

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 12
Kilka typowych usterek tego auta
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Autko ogólnie bardzo fajne, wersja poliftowa - 2010 rok, przebieg ok 196000. Typowe usterki przy kilku latach użytkowania to spory problem z zawieszeniem, co pół roku wymiana wahaczy, tulei, łączników stabilizatorów itd. Dodatkowo typowa usterka tego modelu - rdzewiejące na potęgę sanki z przodu i z tyłu. Po wymianie tych przednich, po kilku miesiącach już zaczęła się na nich pojawiać rdza. Oprócz tego rdzewieją progi i bez ich konserwacji nawet nie warto patrzeć na to auto bo w środku może być masakra. Kolejny problem być może jakimś cudem w moim modelu akurat to łożyska skrzyni biegów. Naprawiałem skrzynię biegów 2 razy, niestety są dostępne tylko zamienniki, które są produkowane ze słabej jakości materiałów. Wytrzymały w moim przypadku ledwo półtora roku. Kolejna sprawa to problem z elektryką, czasami lubią migać światełka na desce jest jakieś zwarcie ale przechodzi i póki co nie do zidentyfikowania. Poza tym jeśli wymienia się płyny na czas to nie mam zastrzeżeń:) Auto wg. mojego gustu bardzo ładne i wygodne.
przednie sanki może brać korozja
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy standardowym przeglądzie auta diagnosta zwrócił uwagę na przednie sanki, które zaczynała brać korozja. Wymieniłem przy przebiegu około 150 tys km. Nie wiem jaka jest przyczyna, słyszałem o dwóch: 1) skropliny z klimy stale nawilżają sanki i dlatego wcześniej gniją; kontrargument: w czasie jazdy nie powinno to mieć znaczenia, bo są zdmuchiwane, inne elementy podwozia też są narażone na wilgoć i sól a nie gniją. 2) jest to typowa awaria, poddostawca tej części niezbyt dobrze ją zakonserwował.
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dodge Caliber