Szukaj

Informacje o Dodge Caliber 2.0 i 16V 160KM 118kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 6400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 191 Nm przy 5000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Bossk
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Samochód dla tych, którzy mają dosyć standardowych europejskich, czy japońskich jeździdeł. Samochód jest tani w zakupie, niezawodny, choć brak mu rajdowego silnika i pali trochę więcej od konkurentów. Ja brałem pod uwagę tylko model po 2009r, ze względu na wygląd środka. Nie ukrywajmy, wcześniejsze modele wewnątrz wyglądają jak plastikowa chińska taniocha. Modele po liftingu, to już inna bajka. Do tego podgrzewane siedzenia, asystent ruszania pod górę, super nagłośnienie i parę innych bajerów (kompas :) ). Samochód nie jest super pojemny - bagażnik powinien być większy, nie jest wyścigówką i nie jest super oszczędny, ale zwraca na siebie uwagę i jest niezawodny. Zależy na czym, komu zależy. Ja się po prostu zakochałem w tym amerykańskim grillu i masywnych nadkolach.
4,9
~Jaro
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Auta są bezawaryjne , bardzo dobrze znoszą gaz z sekwencją . Wracając do Calibra, mam go od nowości od 2007 roku, przejechane 74.500 km, zagazowany. Miasto 12,5-13 l gazu , za to w trasie ok.9-10 l przy jeździe do 140km/h . Silnik benzyna 2.0 L , automat. Plastiki w środku nie trzeszczą, świetne w utrzymaniu. Świetne auto dla 2 dorosłych i 2 dzieci do 13 lat. Wyścigówka to to nie jest, ale w automacie jest czym depnąć. Jedyny mankament - po wymianie żarówki w reflektorze trzeba było jechać do serwisu i skasować błąd braku żarówki. Ale z tym już sobie poradziłem i nie jeżdżę na kasowanie błędu żarówki. Wystarczy do kabelków od żarówki wlutować kabelki i podłączyć do nich dwie najmniejsze żaróweczki (do krótkich i długich, każdy reflektor oddzielnie). Komputer wyłącza dopływ prądu, gdy żarówka świateł się przepali,ale wtedy świeci się mała żaróweczka i przerwy nie ma. Komputer nie wyłącza wtedy dopływu prądu. Wymieniamy żarówkę reflektora (światła wyłączone) i OK. Autko wysokie , krawężników się nie boi. Co do klimy - brak klimatronika nie przeszkadza , klima doskonale wychładza całe wnętrze, po przejechaniu kilku tysięcy wiadomo przy jakiej pogodzie jak trzeba nastawić klimę aby nie zamarznąć.
3,8
~awielgos@interia.pl
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Wybierałem go wirtualnie niewidząc go ani nawet wcześniej o nim nie słysząc na podstawie zebranych informacji (opisy, testy). Miałem nosa - dobrze wybrałem. Kto mógł przewidzieć zapalniczkę? Myślałem, że będzie więcej palił a na zbiorniku można przejechać 400 mil.
Średnie spalanie dla Dodge Caliber 2.0 i 16V 160KM 118kW 2006-2010
8,0
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Niesamowite. Podejrzewam, że krasnoludki dolewają mi w nocy paliwo do zbiornika. A tak serio, to to jakość paliwa ma pierwszorzędne znaczenie jeśli chodzi o moc i zużycie paliwa. Mam kłopot z opisem tej pozycji zwłaszcza w narzuconych przez formatkę do wpisywania wartości w l/100km zużycia paliwa. Tym autem można spalić (jak się ktoś uprze) i 4,5 l/100km. Ale latem przy włączonych reflektorach, z klimą i w korkach, na dróżce np. do Władysławowa??? Mój wynik to 5,5 l/100km na 2200 km w 21 godzin (z przerwą ca. 2 godz. na prom z Dunkierki do Dover).
9,9
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Samochod nie należy do oszczędnych pali dużo bo mnie niestety tak pali około 11 / 12 litrów zależy czy do pracy czy tak na zakupy. Na trasie 2000km średnie spalanie wyniosło 10l przy prędkości średnio 140km/h najmniej było 7.9 przy stałej prędkości 110km/h ale i tak fajnie się jeździ ;)
9,9
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Auto jest bezawaryjne , bardzo dobrze znosi gaz z sekwencją . Wracając do Calibra, mam go od nowości od 2007 roku, przejechane 74.500 km, zagazowany. Miasto 12,5-13 l gazu , za to w trasie ok.9-10 l przy jeździe do 140km/h . Silnik benzyna 2.0 L , automat. Plastiki w środku nie trzeszczą, świetne w utrzymaniu. Świetne auto dla 2 dorosłych i 2 dzieci do 13 lat. Wyścigówka to to nie jest, ale w automacie jest czym depnąć. Kosztow napraw nie ponoszę (odpukac)

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 12
Kilka typowych usterek tego auta
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Autko ogólnie bardzo fajne, wersja poliftowa - 2010 rok, przebieg ok 196000. Typowe usterki przy kilku latach użytkowania to spory problem z zawieszeniem, co pół roku wymiana wahaczy, tulei, łączników stabilizatorów itd. Dodatkowo typowa usterka tego modelu - rdzewiejące na potęgę sanki z przodu i z tyłu. Po wymianie tych przednich, po kilku miesiącach już zaczęła się na nich pojawiać rdza. Oprócz tego rdzewieją progi i bez ich konserwacji nawet nie warto patrzeć na to auto bo w środku może być masakra. Kolejny problem być może jakimś cudem w moim modelu akurat to łożyska skrzyni biegów. Naprawiałem skrzynię biegów 2 razy, niestety są dostępne tylko zamienniki, które są produkowane ze słabej jakości materiałów. Wytrzymały w moim przypadku ledwo półtora roku. Kolejna sprawa to problem z elektryką, czasami lubią migać światełka na desce jest jakieś zwarcie ale przechodzi i póki co nie do zidentyfikowania. Poza tym jeśli wymienia się płyny na czas to nie mam zastrzeżeń:) Auto wg. mojego gustu bardzo ładne i wygodne.
przednie sanki może brać korozja
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy standardowym przeglądzie auta diagnosta zwrócił uwagę na przednie sanki, które zaczynała brać korozja. Wymieniłem przy przebiegu około 150 tys km. Nie wiem jaka jest przyczyna, słyszałem o dwóch: 1) skropliny z klimy stale nawilżają sanki i dlatego wcześniej gniją; kontrargument: w czasie jazdy nie powinno to mieć znaczenia, bo są zdmuchiwane, inne elementy podwozia też są narażone na wilgoć i sól a nie gniją. 2) jest to typowa awaria, poddostawca tej części niezbyt dobrze ją zakonserwował.
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dodge Caliber