Szukaj

Informacje o Dodge Caliber

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Niższa klasa średnia
Kompaktowy hatchback zaliczany do niższej klasy średniej (segment C), choć posiadający również cechy aut typu crossover. Jego produkcja ruszyła w 2006 roku. Caliber to następca Dodge’a Neona, a także pierwszy samochód marki oficjalnie oferowany na polskim rynku (jeden z pierwszych w Chinach i pierwszy od prawie 40 lat w Australii). Model bazuje na prototypie o tej samej nazwie zaprezentowanym w 2005 roku. Powstał na zmodyfikowanej płycie podłogowej o symbolu GS, stworzonej wspólnie z Mitsubishi. W 2009 roku Dodge zaprezentował Calibra po drobnej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław
Pierwszy na rynku kompaktowy „muscle car”. Dodge w bardzo interesujący sposób zabrał się za podbijanie segmentu C. Calibra można lubić lub nie, ale jedno jest pewne – nie sposób go pomylić z żadnym innym samochodem w klasie. ~Powagosław
Luzacjusz
Że znowu nawiążę do „Pulp Fiction”: ma maszyna charakter. Patrząc na Calibra stwierdzam, że konkurencja może co najwyżej pochwalić się charakterkiem. I jeszcze jedno – reszta kompaktów wygląda przy tym wozie jak Woody Allen przy Hulku Hoganie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dodge Caliber

Liczba ocen: 126
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,1
~sawa2204
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 CRD 138KM 101kW
Fajny, na pierwszy rzut oka nietypowy samochód, ale ma swoje wady. U mnie akurat była to elektronika, błędy "okołosilnikowe", zawieszenie i hamulce. Mimo wszystko samochód oceniam na 3/5, czyli bardziej pozytywnie. Plusy: wygoda prowadzenia, moc samochodu wystarczająca, wygląd (subiektywna ocena). Dodałbym również zaciekawienie marką pojazdu, bo był to mój pierwszy Dodge. Posiadał kilka fajnych rozwiązań, których nie spotka się w bardziej pospolitych pojazdach. Z minusów to na pewno częste, ale mniej poważne usterki, lekka tandeta wykonania. Nie wiem szczerze czy kupiłbym ponownie, ale chętnie wsiadłbym do niego kiedyś raz jeszcze
3,1
~mamb
Dodge Caliber
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Opinia: Dodge Caliber 2006 r. 1.8 polski salon przebieg udokumentowany 138.910 tys. Jeśli komuś nie przeszkadzają kiepściuchne skrzynie biegów, które po przebiegu bagatela nieco ponad 100 tys. zaczynają wyć jak głodne wilki to OK. Używana skrzynia około 3 tys. + robocizna około 2. Koszt 1/3 auta.Niektórzy twierdzą , że to łożyska na mechanizmie różnicowym .Jeżeli nawet, to i tak marne pocieszenie, bo wymiana też nie jest tania. Druga sprawa- dostęp do akumulatora.Ja mam swojego z polskiego salonu i u mnie akurat akumulator jest pod maską. Jednak przed zakupem oglądałem inne Dodge'e, w których, żeby się dostać do baterii trzeba było zdejmować nadkole !!! Akumulator jest między błotnikiem, a kołem przednim. Co tu dużo mówić-nieporozumienie. Trzecia sprawa-ciężko powiedzieć , że korodujące...po prostu gnijące i rozpadające się sanki tylne, jak w starych Oplach z lat 90. Jest to naprawdę haniebna przypadłość dla zaledwie 10 letnich aut , które bądź co bądź tanie w zakupie nie są. Plama na honorze dla firmy. Sanki gniją do tego stopnia, że gdy zobaczyłem swoje po półtora roku użytkowania auta, bałem się wracać do domu z wymiany oleju. Koło ledwo wisiało na zawieszeniu. Czwarta sprawa-moc silnika 1.8 to moc papierowa. Raz jedyny zdecydowaliśmy się pojechać Dodgem nad morze.(3 osoby w tym dziecko + kilka walizek) Co tu dużo mówić-rozumiem, że Dodgem jeździ się dostojnie, ale żeby oglądać wszystkie Clio czy Polo 1.2 jak nas wyprzedzają, to trzeba mieć naprawdę coś więcej niż dostojność w sobie. Auto jest niebezpieczne nawet przy wyprzedzaniu tira, już nie wspomnę o Lanosach i Matizach. I na koniec rdza...całe szczęście już nie tak postępująca jak w przypadku sanek tylnych. ale jednak gdzieś tam się ,,ujawnia" Reasumując: jeśli komuś nie przeszkadza nieuchronny koszt remontu skrzyni biegów (kilka tysięcy złotych) + koszt sanek z robocizną około 1500 zł to auto jest niezłe. No chyba , że będzie miał pecha jak ja i trzeba będzie ciąć śruby w zawieszeniu wielowahaczowym , bo za ,,chiny ludowe" nie można wydostać wahacza czy sworznia, to wtedy znów przez raptem półtora roku, koszt użytkowania Dodge'a nieco wzrośnie .(nieco czytaj jako połowa wartości auta) Pozdrawiam serdecznie
3,9
~Bossk
Dodge Caliber
Hatchback 2.0 i 16V 160KM 118kW
Samochód dla tych, którzy mają dosyć standardowych europejskich, czy japońskich jeździdeł. Samochód jest tani w zakupie, niezawodny, choć brak mu rajdowego silnika i pali trochę więcej od konkurentów. Ja brałem pod uwagę tylko model po 2009r, ze względu na wygląd środka. Nie ukrywajmy, wcześniejsze modele wewnątrz wyglądają jak plastikowa chińska taniocha. Modele po liftingu, to już inna bajka. Do tego podgrzewane siedzenia, asystent ruszania pod górę, super nagłośnienie i parę innych bajerów (kompas :) ). Samochód nie jest super pojemny - bagażnik powinien być większy, nie jest wyścigówką i nie jest super oszczędny, ale zwraca na siebie uwagę i jest niezawodny. Zależy na czym, komu zależy. Ja się po prostu zakochałem w tym amerykańskim grillu i masywnych nadkolach.

Raporty spalania Dodge Caliber

Liczba raportów: 147
Średnie spalanie dla Dodge Caliber
8,0 – 11,2
l/100 km
6,6 – 6,8
l/100 km
10,0 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Dodge Caliber
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Witam! Samochod uzytkuje od tygodnia i jako ze sie nim jaram to tak jezdze to tu to tam. Gdy prpwadzilem go od kupna (juz mial LPG) jada trasa krajowka i rozbujajac go do 110 to spalanie sprawilo ze zglupialem przy dystrybutorze bo 125km a do zaplaty niecale 17zl! Na kalkulatorze wyszlo 6,8/100 a komputer wskazal 6.7 wiec prawie idealnie. Jadac dalej juz autostrada i utrzymujac 130-140 na tempomacie przy dystrybutorze wyszlo niecale 9L takze meeega oszczedny, nie musi sie kazdemu podobac, kanciaty, wewnatrz brak fajerwerkow, kolor podswoetlenia super, kubki podswietlone, ma co potrzeba by fajnie sie wozic, polecam! Troche blacha moglaby byc lepsza no ale coz.. Poki co nie mam problemu ale w layo jade zakonserwowac co i jak sie da bo wiem co potrafi sie zadziac
11,2
Dodge Caliber
Hatchback 2.4 DVVT 295KM 217kW
Ładny i dynamiczny samochód, dla tych, którym nudzi się widok kolejnej Bety czy Audicy na ulicy - nawet sportowej. Bardzo fajna, krótka/średnia skrzynia. Promień skrętu całkiem dobry jak na Amerykańca. Przyjemne mruczenie silnika na niskich obrotach. Podwozie podatne na korozję: musiałem wymieniać belkę przednią (sanki) i półoś. Trochę wolno się zbiera (1,5 tony robi swoje), ale później moc robi swoje. Plastiki w środku słabej jakości, ale nie wyglądają źle - to samochód sportowy, a nie limuzyna.
7,1
Dodge Caliber
Hatchback 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Ha, i tu jest fantastycznie. Swoje auto kupiłem jako używane od dealera z przebiegiem 119.000, początkowo było ich autem pokazowym a pózniej jeżdzili nim pracownicy salonu/serwisu. W dniu zakupu wiedziałem, że do wymiany jest tuleja wahacza. Po zakupie auta i powrocie do domu od razu siadłem do Allegro i ? Miła niespodzianka kupiłem od razu 2 komplety ale nie tuleji tylko całych nowych wahaczy uzbrojonych w tuleje i sworzeń za chyba 140zł/ szt. Super prawda? Wymieniłem także miesiąc temu krótki wahacz poprzeczny na tylnej osi, wygląda raczej jak łącznik stabilizatora, cena - niecałe 70zł/szt. Jak więc widać DODGE nie szarpie kieszeni kierowców. Poprzednie moje auto do Volkswagen Caravelle i teraz z perspektywy czasu widzę, że niby bardziej popularny, niby niebiecki i bardziej dostępne części to jednak było dużo drożej.

Usterki Dodge Caliber

Liczba wpisów: 15
Kilka typowych usterek tego auta
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • 196 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Autko ogólnie bardzo fajne, wersja poliftowa - 2010 rok, przebieg ok 196000. Typowe usterki przy kilku latach użytkowania to spory problem z zawieszeniem, co pół roku wymiana wahaczy, tulei, łączników stabilizatorów itd. Dodatkowo typowa usterka tego modelu - rdzewiejące na potęgę sanki z przodu i z tyłu. Po wymianie tych przednich, po kilku miesiącach już zaczęła się na nich pojawiać rdza. Oprócz tego rdzewieją progi i bez ich konserwacji nawet nie warto patrzeć na to auto bo w środku może być masakra. Kolejny problem być może jakimś cudem w moim modelu akurat to łożyska skrzyni biegów. Naprawiałem skrzynię biegów 2 razy, niestety są dostępne tylko zamienniki, które są produkowane ze słabej jakości materiałów. Wytrzymały w moim przypadku ledwo półtora roku. Kolejna sprawa to problem z elektryką, czasami lubią migać światełka na desce jest jakieś zwarcie ale przechodzi i póki co nie do zidentyfikowania. Poza tym jeśli wymienia się płyny na czas to nie mam zastrzeżeń:) Auto wg. mojego gustu bardzo ładne i wygodne.
przednie sanki może brać korozja
  • Dodge Caliber 2.0 VVT 156KM 115kW 2009-2011
  • zawieszenie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Przy standardowym przeglądzie auta diagnosta zwrócił uwagę na przednie sanki, które zaczynała brać korozja. Wymieniłem przy przebiegu około 150 tys km. Nie wiem jaka jest przyczyna, słyszałem o dwóch: 1) skropliny z klimy stale nawilżają sanki i dlatego wcześniej gniją; kontrargument: w czasie jazdy nie powinno to mieć znaczenia, bo są zdmuchiwane, inne elementy podwozia też są narażone na wilgoć i sól a nie gniją. 2) jest to typowa awaria, poddostawca tej części niezbyt dobrze ją zakonserwował.
Stukotanie silnika na biegu jałowym
  • Dodge Caliber 2.0 CRD 140KM 103kW 2009-2010
  • silnik
  • 1000 tys. km
Witam, Problem następujący. Jestem użytkownikiem Dodge Caliber 2.0 CRD od roku czasu. Jak go kupiłem 198tyś km silnik jak był zimny chwile jakby postukał i po rozgrzaniu przestawał. Byłem po kupnie na serwisie w Boshu i wymieniłem wszystkie filtry, oleje oraz płyny, świece, rozrząd razem z pompą wody. Problem nie ustał, a w serwisie stwierdzili, że to musi być taka cecha silnika bo niczego nie widać oraz komputer nie wykazuje nieprawidłowości. Minął rok czasu, przejechałem około 25tyś km No i teraz silniki stukocze non stop na biegu jałowym czy zimny czy rozgrzany. Martwi mnie to dość mocno bo najprawdopodobniej już niedługo coś walnie, a chciałbym tego uniknąć czy ktoś jest mi w stanie coś doradzić?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dodge Caliber