Szukaj

Informacje o Daihatsu Sirion I 1.0 i 12V 56KM 41kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Auta małe
Miejski samochód należący do segmentu B, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca modelu Eufor. Sirion wypełnił lukę między najmniejszym w ofercie Cuore oraz kompaktowym Charade. Auto powstało we współpracy z Toyotą. Bliźniaczym modelem pierwszej generacji Siriona była Toyota Duet. W latach 2000, 2001 i 2004 samochód był poddawany kilku modernizacjom. Od 2005 roku dostępna jest druga generacja modelu. Jego bliźniaczym modelem jest Toyota Passo. Na innych rynkach auto znane jest też jako Daihatsu Boon (Japonia) Perodua Myvi (Malezja) i Subaru Justy (Europa).
czytaj więcej
Powagosław
Miejski samochodzik dla klientów Daihatsu szukających czegoś większego od modelu Cuore. Jeśli dość zgrabna sylwetka i niska cena to za mało, można wybrać bliźniaczy model Subaru Justy. Z wiadomych względów. ~Powagosław
Luzacjusz
Sirion jest jak chińska zupka. Mała, tania i trudno uznać go za coś wyszukanego. Ale znajdą się tacy, którzy na jedno i drugie będą mieli apetyt. W sumie sam wolę zupkę instant od przerafinowanych sałatek z rukolą. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 989 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 56 KM (41 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~EveryStep
Daihatsu Sirion I
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Moim zdaniem autu należy się ocena jedynie przeciętna. Kształty trochę nietypowe jak na nasze euroejskie gusty. Mnie się nie podoba. Jak na lata w których zostało wyprodukowane jest to mimo to konstrukcja nowoczesna. Nowoczesne znaczy zgodne z panującymi trendami ale nie zmienia to faktu,że w latach 2000+ u wiekszosci producentow samochodow japonskich po zdobyciu renomy dokonała sie rewolucja. Rezultatem tej przemiany były samochody, które nie były doskonałe lecz miały jedynie zapewnić zysk firmom. Takim samochodem jest własnie opisane tu Daihatsu.
4,2
~Szymon
Daihatsu Sirion I
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Autem jeżdżę dopiero koła miesięcy, fajna alternatywa dla polo, micry i innych małych lat z tamtego okresu, duża zaletą jest druga para drzwi, wyposażenie jak na tamte czasy w tej klasie super, jest klima (która działa jak jej się chce...) pełna elektryka i 4 poduszki, znajomy nie ma tego w golfie 4 także nie ma co narzekać. Wizualnie kwestia gustu, ale można go polubić
4,4
~wolak27
Daihatsu Sirion I
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Ogólnie autko prowadzi się dobrze, jak na taki gabaryt samochodu nawet sporo można w niego zapakować, jak na razie bezawaryjnie się nim jeździ ;) Jest nie spotykany na mieście - jeszcze nigdy nie widziałem takiego samego gdy siedziałem w swoim :P a jednocześnie jest duży wybór części oryginalnych z rozbieraków i zamienników.
Åšrednie spalanie dla Daihatsu Sirion I 1.0 i 12V 56KM 41kW 1998-2005
5,8
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Daihatsu Sirion I
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Malutki silnik dobrze radzi sobie z tym autem nie spalając dużo paliwa.Jak jeżdżę tym autem w koło komina - na zakupy,do pracy 15 km w jedną stronę , do teściów 10 km - to pali mi w okresie jesiennym ok 5,5 - 5,7 l/100 km.Nie mam lekkiej nogi i myślę że spokojny starszy pan przy takich niedużych trasach spokojnie zejdzie do 4.5 l.W trasie nie wiem,bo dalej niż 40 km w jedną stronę jeszcze tym autem nie miałem okazji jechać. Wiadomo że jakby deptać tym autkiem cały czas na maxa to i 7 litrów by spalił.Jeżdzę normalnie i jestem z zużycia zadowolony.Żadne polo , corsa itp nie zszedł by tak nisko przy mojej jeżdzie.
6,5
Daihatsu Sirion I
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Silnik jest niby nowoczesny ale przez to wcale nie bardziej ekonomiczny niz porownywalny silnik swifta z 93 roku, Moze zwiazane jest to z wieksza masa samochodu. Choc watpie bo roznica to okolo 1 litr na trasie z szybkoscia okolo 120km/h.
7,8
Daihatsu Sirion I
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
jestem posiadaczem daihatsu sirion kupiłem z myślą o małym zużyciu paliwa a że kiedyś montowałem instalacje gazowe wszystkie moje auta benzynowe jeżdżą na gazie, auto sprawuje się bez zastrzeżeń zamontowaną ma tam zwykłą instalacje gazową pracuje bez zastrzeżeń nie montowałem sekwencji bo to miało być auto tanie w eksploatacji
Daihatsu Sirion I