AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Auta
Daihatsu
Feroza
Standard
1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Informacje
o Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Lata produkcji:
1988 – 1997
(1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 1996, 1997)
Segment:
Crossovery/SUVy/Terenowe
Dodaj do ulubionych
Usuń z ulubionych
Dane techniczne
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Produkowany
od
1988
do
1997
roku
Pojemność skokowa
1589
cm
3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
95
KM
(70
kW
)
przy
5700
obr/min
Maksymalny moment obrotowy
128
Nm przy
4800
obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
16
Stopień sprężania
10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni
Manualna
Napęd 4x4
Dostępny
Liczba biegów
5
Zobacz dane techniczne
Oceny
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Liczba ocen:
47
Ogólna ocena
3,9
/5
Średnia dla segmentu
4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(94%)
Zalety
+ Widoczność
+ Silnik
+ Stosunek jakość/cena
Wady
- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- Wyciszenie
Wybrane
oceny
4,1
~Waldek
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Przebieg 76 000. Jest to auto starego typu, toporne, sztywne zawieszenie bez komfortu ale to daje moc i odporność. Długo go szukałem ponieważ większość egzemplarzy jest „zmęczona” i wreszcie znalazłem – mój był bez rdzy co jest ewenementem i nie wyglądał na mocno eksploatowany. Nic się nie psuje, jedyne widoczne koszty to paliwo ale na gaz mnie nikt nie namówi. Eksploatuję je jako auto „techniczne” : ciągnę łódkę do wody, jeżdżę na ryby, do lasu, na przejażdżki, do sklepu. Szanuję i dbam, żadnych jazd w ciężkim terenie. Wymiana oleju co roku czyli co 3-5 tys km. Założyłem chyba największe opony jakie wejdą i wygląda super, na piachu też czuje się różnicę – 235/75R15.
4,2
~Przemek
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Moja pierwsza własna terenówka - wcześniej jeździłem różnymi 4x4 (Sportage, Navara), ale "sużbowo". A to fajny samochód za niewielkie pieniądze, o ile kogoś nie przestraszy rocznik. Ale dla tych aut czas płynie wolniej. Wg. mnie ładniejsza niż Vitara (ma też kilka innych zalet - nie rdzewieje aż tak bardzo). Dość niskie koszty utrzymania (paliwo). Wygląda nieźle, wjedzie prawie wszędzie, a w dodatku jeszcze wyjedzie. Tu najwięcej robią dobre opony. Patrol to nie jest, ale nie takie miałem oczekiwania. Na asfalcie wymaga przyzwyczajenia (jedziesz jak autobusem PKS - powoli, ale generalnie do celu). Ma wgnieciony zderzak i nie jest co sobotę polerowane woskiem - ale to taki samochód, że wcale nie wygląda to źle. Nie ma strachu, jak ktoś przyhaczy na parkingu, albo gdy otrzesz lakier o małe drzewko na wąskiej polnej drodze. Prawdziwe, małe autko terenowe - ale jeszcze z poprzedniej epoki i nie do topienia w błocie - jeśli ktoś tego szuka, to będzie zadowlony.
3,7
~Jacek
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Jeśli ktoś szuka przeprawówki na rajdy, niech raczej szuka dalej, choć oczywiście dobry spawacz i z kiosku Mercedesa skroi. Osoby chcące popróbować trochę atrakcji w terenie, gdy przesiądą się z tzw. plaskacza, stwierdzą, że to zupełnie inna jakość, a na pewno żadnym SUV-em nie da się wjechać i wyjechać tam , gdzie Ferozą. Wystarczające również dla przeciętnego leśnika lub myśliwego. Gdy się chce coś przewozić - oczywiście, składanie tylnych siedzeń, dołączany bagażnik lub przyczepa (silnik 1,6). Auto większe, z mocniejszym silnikiem i nie palące więcej niż Samuraj, Jimny, Vitara, Wrangler, RAV4, no i na mój gust ładniejsze. Osobom o niewysokim i średnim polecam. Ferozą można nawet jeździć na codzień bez ujmy w portfelu oraz progów i felg pogiętych na krawężnikach. Ja zmieniam Ferozę na inne tylko z uwagi na moje potrzeby użytkowe (ciężki teren).
Zobacz wszystkie opinie
Raporty
spalania
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Liczba raportów:
41
Średnie spalanie dla
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
pb
9,9
l/100 km
lpg
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania
Wybrane raporty
spalania
Pb
11,0
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Parametry dotyczą Etyliny - maksymalne średnie spalanie dotyczy okresu zimowego jazdy tylko w mieście i prawie cały czas na 4x4 krótkimi odcinkami po 3.5 km - minimalne spalanie zarejestrowane na trasie Wrocław - Sławno - Wrocław , jedna odsoba (kierowca) 0.0 kg bagażu , brak bagażnika dachowego , osiagnięta srednia prędkość samej jazdy to 72 km/h Dla LPG w tych samych warunkach mamy : 12,4 /100km 15,5 /100km 10,7 /100km.
Pb
8,7
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Zużycie paliwa to spore zaskoczenie. Na plus. Myślałem, że 10 litrów to minumum. A w trasie - bez szleństw - udaje się spokojnie zejść do 8. Pod znakiem zapytania staje sens instalacji gazu. Części - dość drogie i generalnie trudniej dostępne niż do Golfa czy Corsy (ale to chyba oczywiste) - ale tragedii nie ma. To auto z poprzedniej epoki - podatne na takie tanie zamienniki i przeróbki, jak wstawienie amortyzatora od Poloneza. Trzeba tylko dobrego mechanika z weną i inwencją, lubiącego takie "zabawy".
LPG
12,3
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Po założeniu LPG - super (spalanie podałem dla gazu, bo nigdy nie zużyłem całego baku benzyny na raz - u kolegi pali ok. 9-10l) - jazda nie droższa niż osobowym. Nieraz zjeździłem cały zbiornik na nie wyłączając 4x4 po śniegu i górkach, a zużycie nie przekroczyło 14 l. O terenie się nie wypowiadam, bo to jakbym próbował liczyć ile traktor pali na 100. Większość podstawowych części dostępna w zamiennikach o przyzwoitych cenach, ale dostępne oryginały, są zwykle drogie. Ogólnie zależy od części - wymiana rozrządu w mojej Mazdzie to 1500 PLN, a w Ferozie zapłaciłem 400 PLN, a z kolei oryginał przegub ok. 800 PLN i to niedostępny. Bywają części niedostępne jako nowe (np. wydech), bo samochód wyszedł z produkcji ponad 10 lat temu, ale przyzwoitych używek nie brakuje.
Zobacz wszystkie raporty spalania
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
3,9 (47 ocen)
Wybierz inny silnik
Daihatsu Feroza w pigułce
Daihatsu Feroza
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Daihatsu Feroza
Dane techniczne
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Raporty zużycia paliwa
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Opinie
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Usterki
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Publikacje
Daihatsu Feroza
Newsy
Daihatsu Feroza
Galerie
Daihatsu Feroza
Nasze pomiary
Daihatsu Feroza
Filmy
Daihatsu Feroza
Ogłoszenia
Daihatsu Feroza
Ceny aut używanych
Daihatsu Feroza
Dziennik kosztów
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Opinie o instalacjach LPG
Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
Testy zderzeniowe
Daihatsu
Sprawdź
numer VIN
Poznaj historię auta przed zakupem!
Sprawdź
Aktualnie przeglądasz
Daihatsu Feroza Standard
Dane techniczne
41 raportów
zużycia paliwa
47 opinii
użytkowników
1 zgłoszona
usterka
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy