Szukaj

Informacje o Daihatsu Charade G100 1.0 TD 48KM 35kW 1987-1994

Lata produkcji: 1987 – 1994
Segment: Auta małe
Produkowany od 1987 do 1994 roku
Pojemność skokowa 993 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 48 KM (35 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 2300 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 6
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Młody
Daihatsu Charade G100
Hatchback 1.0 TD 48KM 35kW
No cóż było to moje pierwsze autko. Mogę powiedzieć że mi się tym dobrze jeździło pomimo że wcześniej jeździłem mercedesem (E 2,5 TD rocznik 1995) tatusia :). Charadą przez rok czasu zrobiłem 30 tyś kilometrów. Autko kupiłem w rujnie za 3000 zł na początku 2001r. Kolejne 2,5 tys zł wydałem na jego remont. Części do tego autka cza szukać raczej w używanych składach (daihatsu nie ma w Polsce serwisu! - jest to duży minus auta) Dużo części nowych mozna nabyć w sklepach np. "Japan Cars" ( Np. nowy lewy wachacz przedni z "gumami" kupiłem za 110 zł -więc chyba dość tanio). Mój mechanik mówił, że silnik da się remontować na polskich częściach. Jak z większością aut w tym wieku były problemy z korozją blachy i ukł. wydechowego. Ogólnie polecałbym to autko komuś kto szuka taniego środka lokomocji w mieście i na małych dystansach (jeśli chodzo o duże dystanse to 37 "koników w stajni" to trochę mało- w Niemczech na autostradzie wyprzedzały mnie tiry :). W papierach autka prędkość maksymalna to 115 km/h. Jeżeli jesteśmy na równej nawierzchni to autko 100-110 km/h jedzie bez żadnych problemów - tak przynajmniej było w moim egzemplarzu. Auto nigdy nie wzieło więcej jak 0,5 l oleju/1000km (W nowych Oplach jest to norma a to autko miało w końcu 14 lat!!!). Mój mechanik twierdził, że te silniki jeżeli się auta nie "żyłuje" robią 250-300 tys km (bez remontu) Z pewnością gdybym nie miał możliwość sobie dorobić we wakacje na coś "nowszego" dalej bym tym jeździł... :)
3,8
~jacekb@centrum.cz
Daihatsu Charade G100
Hatchback 1.0 TD 48KM 35kW
Samochodzik jest świetny - szkoda, że już niesprowadzany do Polski, podobno cena musiałaby być taka jak Yarisa a wiadomo co ludziska kupią... Przede wszystkim ekonomiczny, niezwykle SZEROKI w środku (nie mają szans żadne Corsy, Saxo czy będąca nieporozumieniem w tej kategorii stara Fiesta). Jeszcze jedno: jak dla mnie to autko nie zasługuje na obiegową opinię o nim ("jednorazówka"), gdyż żadnych poważnych awarii nie miałem przez 12 lat i jak się na nim nie szaleje (do tego się nie nadaje), to wiernie służy wiele lat. Używałem go nawet przy 3-ch przeprowadzkach i mieści się do niego po złożeniu siedzeń 3 razy tyle, niż by się wydawało. Generalnie polecam !
4,4
~Markus
Daihatsu Charade G100
Hatchback 1.0 TD 48KM 35kW
trochę głośny i drgania przenoszone na kierownicę, ale to chyba zasługa 3 cylindrów (Silnik)
Daihatsu Charade G100