Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira I Sedan 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
czytaj więcej
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Michał S
Daewoo Nubira I
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
Auto kupiłem z kręconym licznikiem. W 2007r licznik nubiry wskazywał 180kkm. Po dokładnym przestudiowaniu dokumentów dołączonych do auta okazało się, że w momencie zakładania instalacji LPG (IIgen.) 2001r. miała już najechane 201kkm, a jak właściciel zapewniał samochód pokonywał codziennie trasę do pracy i z powrotem około 100 km. I tak przez 6 lat. Przebiegu auta mogę się tylko domyślać. Sam nią przejechałem 120 kkm. I tutaj miła niespodzianka. Silnik igła. Nie wiem jak o auto dbał poprzedni właściciel, ale ja przy silniku nie zrobiłem nic. Raz czy dwa wymieniłem świece i kable, raz poprawiłem czujnik położenia przepustnicy, ponieważ poluzowała się śrubka i minimalnie się obniżył z jednej strony i wysyłał do komputera złe wskazania i wywalając CHEK ENGINE. Przez 7 lat użytkowania auta może się wiele przytrafić. Raz wyleciał mi cały płyn chłodniczy. Przejechałem tak kilka kilometrów, zorientowałem się tylko po braku ciepłego powietrza w kabinie, jak przednia szyba zaczęła mi zamarzać. Ktoś zaraz pomyśli hola hola panie kolego a czujnik temp. na zegarach? Niestety (tak podejrzewam) poprzedni właściciel sciągając zegary do "korekty wskazań licznika" coś popieprzył i wskaźnik temp. nie działa od kiedy nabyłem auto. W każdym bądź razie z silnikiem nic się nie stało. 2 razy przed jakąś dalszą trasą dolewałem olej do silnika i zapomniałem zakręcić korek. Cały olej rozbryzgało po komorze silnika i tak przejechałem raz około 60 km. Silnik dalej żyje. W mrozy odpala bez problemu, spalanie trasa do 10l LPG przy prędkościach 120 - 170km/h co dziwne przy prędkości poniżej 100km/h pali więcej. Ale to jest na 90% kwestia ustawienia mieszanki w instalacji gazowej. Ile pali benzyny? Nie mam pojęcia. Nie po to kupiłem zgazowane auta, aby jeździć na benzynie. Nigdy mnie nie zawiodła. Polecam każdemu kto szuka auta do 2000zł. Fajne wyposażenie (klima o ile działa oczywiście), mocny i szybki samochód, bajecznie tani w utrzymaniu i co ważne wszystko można w nim zrobić samemu jak się ma podstawowy zestaw narzędzi i odrobinę talentu.
4,5
~artek126@poczta.onet.pl lub GG:7841344
Daewoo Nubira I
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
Samochod bardzo wytrzymaly(silnik) gorzej z zawieszeniem, jestem II właścicielem kupujac ja miala 10tyś km i pół roku. Jakies wymiany zaczeły sie dopiero przy 100tyś typu drazki wahacze łączniki stabilizatora a to głównie chyba za sprawą I właściciela którym była partia polityczna UW a dokładnie małżonka pana Balcerowicza(MAM KSIĄZKE SWRWISOWĄ UMOWE KUPNA SPRZEDAZY ORAZ PODPISY PANA LESZKA BALCEROWICZA ORAZ PIECZĄTKI Z SALONU DAWEOO W WAWIE JEŚLI KTOŚ NIE WIERZY MOGĘ PRZESŁAĆ KOPIE NA E-MAIL) takwiec samochod mial najlepsze czesci jakie byly na rynku, zostaly wsadzone w nia bixenony H7 oryginalne nie jakies z allegro czy marketu(jedna żarówka ok.550zł-swieca przez ok.4-5lat); w serwisie w Radomiu(AC CORTES) powiedzieli mi ze lepiej nie mogłem trafić, samochod z ABS ESP(z leganzy) klimą dwustrefowa(na zamówienie),alu 17", parktronikiem, podgrzewane fotele przednie, el. sterowany fotel kierowcy(patetnty również z leganzy), półskóra, automatyczne domykanie szyb, za ponad 35 tysiecy złotych to naprawde bardzo bogate wypasazenie jak na tamte czasy(11.03.2000r.). OCENA: 4,8 Wszelkie pytania proszę kierowac na e-mail lub Gadu-Gadu(w podpisie)
4,2
~Rychu
Daewoo Nubira I
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
do tego dobrze jeszcze bym plusik dorzucil :). czyli na moje 4+ :). Gadanie ze koreanskie sa do d... to tylko mit sam sie przekonalem i mimo ze stac mnie na lepsze auto to jeszcze sobie pojezdze moja nubira jakies 2 lata, mam ja od nowosci i podoba mi sie. Nastepne bedzie S60... skok w wyzsza pulke hehe ;)
Średnie spalanie dla Daewoo Nubira I Sedan 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999
10,1
l/100 km
10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Daewoo Nubira I
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
Witam jestem posiadaczem auta który kupił rok temu samochód za 3.5tyś złotych w czystej benzynie . Na początku byłem zadowolony z auta ale po 150 tyś przebiegu padła USZCZELKA pod głowicą , ale to nic planowanie głowicy oraz wymiana wszystkich uszczelniaczy nie dała dobrego skutku bo za jakiś czas padła znowu ... No niesety taka jest wada tych silników 2.0 16V za mała różnica pomiędzy tłokami i się wypala .Ale na to narzeka każdy prędzej czy później :-) . Co do zawieszenie to też nie jest zbyt bajecznie bo częste wymiany klocków , tarcz itp ..itd. Mając te auto w czystej benzynie i nie chcąc założyć LPG gdzie pali naprawdę mało (instalacja 1500zł) spalanie auta w trasie mieści się około 9-11 litrów gazu na 100km . Te silniki dobrze współpracują z gazem i nie widzę problemu żeby nie zakładać. Co do blach to też nie jest najlepiej : Kupiłem auto w bardzo dobrym stanie blacharskim ale po roku wyszła nie chciana rdza na progach oraz nadkolach. Ogólnie po remoncie generalnym silnika na który wydałem około 1500 złotych przez uszczelki pod głowicą oraz założenia gazu wszystko jest OK , jeśli ktoś sądzi że jak jeździ w czystej benzynie to się części tak nie zużywają to jest w błędzie. Pozdrawiam
8,7
Daewoo Nubira I
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
troche po wawie i trasa głównie 120km/h spalanie 8,5 LPG. W tamtym roku trasa srednio 140 (ale nawet i ponad 200) spalanie 8,6 :D Zeby niebylo ze cos zle policzone - zrobilem 380km na 32,40l gazu = 8,5. W butle mi wchodzi max 37 litrów. BARDZO WAZNE jest wymianiac np co 5 tys filtr powietrza!!! Nikt prawie nie zdaje sobie sprawy jak to jest bardzo wazne przy spalaniu samochodu! Ja tak robie od lat i widac roznice w kazdym samochodzie :)
8,8
Daewoo Nubira I
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
no coz to daewoo z silnikiem opla 2.0 pali 8-9 w cyklu mieszanym czsci tanie jak dla mnie przylkadowa cena za hamulce przod tj tarcze klocki 200-250 zl mozna naprawiac samemu w kazdej stodole nic skomplikowanego

Usterki Daewoo Nubira I

Liczba wpisów: 16
Zła praca silnika.
  • Daewoo Nubira I Kombi 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999
  • silnik
Witam. Mam daewoo nubira 99 rok 2.0 z gazem. Od pewnego czasu mam problemy z silnikiem. Jak jest zimny to auto chodzi bez zarzutu, a gdy się nagrzeje to zarówno na benzynie jak i gazie w pewnym momencie traci moc, nierówno zaczyna pracować silnik. Wtedy nie nadaje się do jazdy. Co ciekawsze termostat dobrze działa i wentylator włącza się regularnie. Silnik chodzi, jakby jeden tłok przestał chodzić. Gdy ostygnie pali bez problemu i po chwili się to powtarza. W nocy przy chłodnym powietrzu auto jedzie bez zarzutu. Wymienione świece, przewody, rozrząd, filtry itd.. Co może się dziać? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie równa praca silnika
  • Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • silnik
mam nową instalacje gazową sekwencja nowe kable ,świece i cewkę ale na 1 i 3 cylindrze słaba iskra jest czy jest jakis moduł odpowiedzialny za odpowiednią iskre? auto czasem pracóje na wysokich obrotach tzn. falóje 1500 -2000 obr-min ale czasami a jak odpalam nie całkiem ostygniety silnik to gasnie odrazu musze gazowac az przejdzie na zasilanie gazem co moze byc przyczyną komputer ? nie palki sie czek pont , jakis moduł ? a moze krokowy? nieznane
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Leje z wtrysków.
  • Daewoo Nubira I Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • układ wtryskowy
Siadł mi rozrusznik. Chwyciło go i chodził razem z silnikiem. Na warsztacie wymienili mi na nowy, po czym chcąc odpalić auto poczuli jak go zalewa. Listwa jest dobra. Niby wszystko sprawdzone, a dalej leje nie da się odpalić.
Oczekuje na rozwiązanie
Daewoo Nubira I Sedan