Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira I Hatchback 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999

Lata produkcji: 1997 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
czytaj więcej
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 133 KM (98 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 184 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,1
~skorpion
Daewoo Nubira I
Hatchback 2.0 16V 133KM 98kW
Jezdze nubira juz 5 lat i jest to bardzo fajne autko.faktycznie zawieszenie przednie jest troche slabe...czesta wymiana tuleji metalowo-gumowych wahaczy ale jest to bardzo tani koszt....20 zl szt. oryginalna + robocizna.4 sztuki z wymiana kosztowalo mnie 250 zl.moze i czesto trzeba wymieniac ale nie jest to drogie .tlumik koncowy slaby ale zalozylem ultera i mam spokoj:)slaby hamulec reczny ale tragedii nie ma.ogrzewanie troche za slabe.Ogolnie auto nie jest specjalnie usterkowe i jest tanie w utrzymaniu.Fajnie prowadzi sie na oponach 195/50/R15:)i lepiej wyglada bo fabrycznie 14 to troche za male sa.Zobaczcie ceny zawieszenia przedniego i w ogole koszty napraw w BMW3 AUDI VW to szczena opada i to jakas porazka chyba jest.chwala niemiecki szajs na forum jakie to super bezawaryjne auta a potem płaczą ze trzeba kilka tysi wybulic za naprawe.No ale kazdy chwali to co ma;)Mimo ze jak sie okazalo po jakims czasie, kupilem auto powypadkowe(poduszki wystrzelily)itd,ze byla cala rozkrecana poniewaz jest czarna perla a byla fabrycznie zielona to nic nie skrzypi i nie stuka.pozdrawiam posiadaczy nubirek:)
2,8
~tadiwo@interia.pl
Daewoo Nubira I
Hatchback 2.0 16V 133KM 98kW
Złom !!! Kupa szmelcu, którego nigdy nie byłem pewien. Bałem się jeżdzić tym padalcem 20 km od domu.Cieszę się ,że sprzedałem.Jak czytam ,te pochlebne opinie, to sam nie wiem, czy ja miałem pecha??Kupiłem tego gruchota z myślą ,że porobię trochę przy nim, odpicuje i będę jeżdził.Pierwsza część się zgodziła - robiłem na okrągło,a jeżdziłem BMW E 30 z 90 roku. Nie oddał bym tej BM-ki za dziesięć takich trupów.Mam też matiza, w miarę autko(przynajmniej nie zawiodło)i części równie tanie jak w nubirze.
3,6
~adamusw
Daewoo Nubira I
Hatchback 2.0 16V 133KM 98kW
Problemy z ręcznym, które mogą okazać się bardzo kosztowne jeżeli do wymiany są tarcze kotwiczne ( razem ze szczękami 1000zł). Silnik żwawy ale korba lubi wyjść bokiem. Niestety te dwie usterki spotkały moje auto i byłem zmuszony oddać je na złom.

Usterki Daewoo Nubira I

Liczba wpisów: 16
Zła praca silnika.
  • Daewoo Nubira I Kombi 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999
  • silnik
Witam. Mam daewoo nubira 99 rok 2.0 z gazem. Od pewnego czasu mam problemy z silnikiem. Jak jest zimny to auto chodzi bez zarzutu, a gdy się nagrzeje to zarówno na benzynie jak i gazie w pewnym momencie traci moc, nierówno zaczyna pracować silnik. Wtedy nie nadaje się do jazdy. Co ciekawsze termostat dobrze działa i wentylator włącza się regularnie. Silnik chodzi, jakby jeden tłok przestał chodzić. Gdy ostygnie pali bez problemu i po chwili się to powtarza. W nocy przy chłodnym powietrzu auto jedzie bez zarzutu. Wymienione świece, przewody, rozrząd, filtry itd.. Co może się dziać? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie równa praca silnika
  • Daewoo Nubira I Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • silnik
mam nową instalacje gazową sekwencja nowe kable ,świece i cewkę ale na 1 i 3 cylindrze słaba iskra jest czy jest jakis moduł odpowiedzialny za odpowiednią iskre? auto czasem pracóje na wysokich obrotach tzn. falóje 1500 -2000 obr-min ale czasami a jak odpalam nie całkiem ostygniety silnik to gasnie odrazu musze gazowac az przejdzie na zasilanie gazem co moze byc przyczyną komputer ? nie palki sie czek pont , jakis moduł ? a moze krokowy? nieznane
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Leje z wtrysków.
  • Daewoo Nubira I Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW 1997-1999
  • układ wtryskowy
Siadł mi rozrusznik. Chwyciło go i chodził razem z silnikiem. Na warsztacie wymienili mi na nowy, po czym chcąc odpalić auto poczuli jak go zalewa. Listwa jest dobra. Niby wszystko sprawdzone, a dalej leje nie da się odpalić.
Oczekuje na rozwiązanie
Daewoo Nubira I Hatchback