Szukaj

Informacje o Daewoo Lanos Hatchback

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Daewoo Lanos Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4074 mm
Szerokość 1678 mm
Wysokość 1432 mm
Rozstaw osi 2520 mm
Rozstaw kół - przód 1405 mm
Rozstaw kół - tył 1425 mm
Zwis przedni 638 mm
Zwis tylny 716 mm
Prześwit 160 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 886 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 250 l

Oceny Daewoo Lanos Hatchback

Liczba ocen: 1 108
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~adf1985
Daewoo Lanos
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Jeśli weźmiemy pod uwagę cenę samochodu, która na chwilę obecną w zależności od stanu kształtuje się na poziomie 1000zł do 3000zł, to jest to zdecydowanie wozidełko godne polecenia. Warto wspomnieć, że w tej cenie otrzymujemy samochód segmentu C, a więc miejsca jest wystarczająco w stosunku do innych modeli w tym przedziale cenowym. Ja swój egzemplarz kupiłem od znajomego 5 lat temu (samochód był już wyposażony w instalację gazową). Auto wyprodukowano pod koniec 2002 roku i w momencie zakupu miało przebieg 167 000 km. Obecnie po pięciu latach użytkowania przebieg urósł do 220 000 km więc stwierdziłem, że warto by było coś napisać. Jeśli chodzi o silnik, to nie jest to jednostka specjalnie oszczędna, jednak jeśli używamy instalacji gazowej, wówczas średnie spalanie oscyluje w granicach 10,5 litra na 100 km jazdy. W mieście będzie to maksymalnie 12 litrów (przy bardzo ciężkiej jeździe), zaś w trasie można spokojnie zejść do 8,5 litra na przejechanych 100 km. Skrzynia biegów jest ok, na pewno nie jest idealna, bo zdarzy się, że trzeba się lekko posiłować, ale nie jest to nic, co by było uciążliwe na dłuższą metę. Karoseria to ogromna zaleta tego samochodu, ponieważ jest ocynkowana. Efektem powyższego zabiegu jest zero rdzy po 17 latach użytkowania, z czego 10 bez garażowania. Ponadto jest to twarda blacha, w miarę odporna na zarysowania i wgniecenia, chociaż wiadomo, że pewnie są lepsze przykłady u konkurencji. Komfort użytkowania określił bym jako dostateczny. Szczególnie doskwiera brak wspomagania w moim egzemplarzu, jak również nieobecność klimatyzacji oraz jakiejkolwiek elektryki szyb czy lusterek. Z jednej strony jest to cecha, która powoduje mniejszą awaryjność po latach, z drugiej zaś czegoś brakuje i człowiek zastanawia się co jakiś czas nad zmianą :). Sama ergonomia w tej cenie jest super, mam 181 cm wzrostu i jedzie się dosyć komfortowo, ale trasy powyżej 300km potrafią zmęczyć, głównie z uwagi na nie tak bardzo wygodne fotele. Na szczęście widoczność i dostęp do wszelkich elementów sterowania wynagradza tą niedogodność i naprawdę jest w porządku. Silnik rano przy spokojnej jeździe nagrzewa wnętrze kabiny w czasie 5 minut (mierzone) przy temperaturze ok +5 stopni Celsjusza. Wyciszenie w aucie jest słabe, komfortowo jedzie się 110km/h, powyżej to już trochę hałas. Jeśli hałas nam nie przeszkadza, to komfortowa jazda kończy się na 140-150km/h, później to już trochę igranie z losem. W silniku 1.4 (tak naprawdę to bardziej 1.3) 75KM osiągi nie są jakieś wybitne, 15 sekund do setki wystarczy jedynie do miasta, zaś w trasie bywają problemy z wyprzedzaniem nawet jak w samochodzie jest tylko kierowca i brak bagaży. Awaryjność jest na średnim poziomie, ja przez 5 lat wymieniłem rozrząd, sprzęgło, wężyk i pompę paliwową i przegub wewnętrzny + naprawa hamulców,drążków itd. Generalnie serwis przez 5 lat kosztował mnie wraz z serwisem olejowym jedynie 6452zł, co jest wartością obłędnie niską. Ubezpieczenie tego samochodu przy średnich zniżkach to również nie jest wielki wydatek. Z uwagi na instalację gazową samochód ten przejeżdża 100km w cenie średnio 25zł (miasto powyżej 400 tyś. mieszkańców przez 70% czasu, reszta trasy). I tu dochodzimy do największej zalety tego samochodu, a jest nią ekonomia jazdy. Przy uwzględnieniu wszystkich możliwych kosztów, tj. benzyny, gazu, myjni, serwisu, ubezpieczenia i amortyzacji, koszt przejechania 100 km kosztuje 53zł przy założeniu przebiegu na poziomie ok. 1100km miesięcznie. Dla porównania, w przypadku innych używanych samochodów średniej klasy wartość ta oscyluje w granicach 75zł/100km (pamiętajmy o wliczaniu amortyzacji, bo to lwi koszt użytkowania samochodu). Nowe samochody klasy podstawowej, to ok. 90-100zł/100km. Powyższe wartości pokazują, że za jedyne 53zł / 100km WSZYSTKICH możliwych kosztów, możemy przemieszczać się autem w miarę wygodnym, kompaktowym lecz pakownym, bezpiecznym, mało awaryjnym. Oczywiście wszystko zależy od tego czym ktoś jeździł wcześniej. Wiadomym jest, że mając wcześniej auto klasy wyższej, wpis ten będzie powodował jedynie uśmiech politowania. Faktem jest jednak, że Lanos jest świetnym samochodem na początek przygody z motoryzacją z uwagi na niskie koszty zakupu i eksploatacji w stosunku do tego co oferuje. Z wad, to na pewno parująca przednia szyba (ale z uwagi na szybkie nagrzewanie łatwo ten problem się rozwiązuje), brak klimy i wspomagania, brak elektryki w lusterkach i szybach, problemy z oryginalnymi głośnikami (ja mam wymienione), takie sobie wyciszenie, na dłuższe trasy fotele nie są zbyt wygodne. Pomimo wad, które zostały wymienione, zalety zdecydowanie przeważają, także szczerze POLECAM!
3,5
~Pawel
Daewoo Lanos
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Auto oceniam dobrze wolne bylo to pierwsze moje auto po zadaniu prawa jazdy kupilem z przebiegiem 202 tys km a sprzedalem z przebiegiem 252 przez 4 lata natuklem 50 tys km zero powaznych awarii ktore unieruchomily by samochod fakt kupilem naprawde zadbany egzempdlarz ale mimo tego auto mialo 16 lat nie dokladalem nic praktycznie do niego gdyby nie ta fatalna instalacja lpg i moje zaniedbania dalej bym go mial niestety korozja bekli i progow oraz powoli odzywajace sie popychacze i pobor oleju przez lpg tak mysle te usterki przekroczyly by wartosc tego auta chyba z 6 razy sprzedalem go za cale 450 zl jakiemus mlodemu na tuki
3,5
~txxc
Daewoo Lanos
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Jestem siódmym właścicielem, auto zagazowane od nowości czyli 17 lat temu i nadal jeździ :D I bynajmniej nie jest trupem na dojeżdżenie, planuję jeszcze z 5 lat pojeździć i 100 tys.km nim zrobić. Auto kupione na tanie dojazdy do pracy, nie miałem wobec niego żadnych wymagań i zaskakuje bardzo pozytywnie. Części tak tanie, że śmiać się chce i to w zasadzie wszystko - od ramion wycieraczek poprzez filtry, osprzęt silnika do elementów zawieszenia. Bardzo tanim kosztem można utrzymywać auto w bdb stanie, szczególnie, że Lanos nie jest bardzo awaryjny. Sam w sobie, pod względem wykonania, prowadzenia czy komfortu nie jest jakimś rewelacyjnym autem i gdyby miał służyć jako jedyne auto w rodzinie nigdy bym się nie niego nie zdecydował ale jako tanie daily sprawdza się doskonale. Dzięki niemu można się zdecydować na fun car na weekendy bez kalkulacji kosztów codziennego tyrania.
Średnie spalanie dla Daewoo Lanos Hatchback
8,1 – 8,6
l/100 km
9,3 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Daewoo Lanos
Hatchback 1.6 i 16V 106KM 78kW
Dobrze zamontowany gaz z sekwencją w roku 2024 firmy STAG, samochód z małym przebiegiem bo 80 tyś, i dbanie o regularną wymianę oleju czy innych filtrów. Od momentu zamontowania gazu zawsze tankuję do pełna, aż miło patrzeć gdy po przejechaniu 100 km niecałe 20 zł czyli jakieś 7,5 L spalnego gazu. Ważna informacja dla każdego kto chcę zamontować gaz, gaz nie niszczy, nie wysusza, moc nie spada, może max o 1-2 konie (Lecz dobrze zamontowany gaz nie powoduje spadku mocy) , ani nie ma szybszego zużycia oleju czy innych filtrów, jest takie samo jak przy benzynie, liczy się (Dobrze zamontowany gaz!) jeśli gaz jest poprawnie zamontowany to jest dobrze, a jeśli jest zrobiony za jakieś tanie pieniądze to wtedy zużycie jest większe bądź dzieją się później jakieś cyrki, bo chciało się tanio założyć gaz.. bo ktoś szczędził na częściach do twojego samochodu bądź zorbił go źle. Jeśli dołożymy te parę stówek za dobre założenie gazu , to nie ma szans by działo się to co mówią inni, poza tym lata się zmieniają, dziś gaz jest droższy, i bez sekwencji nie założymy gazu, jest mniej awaryjny niż kiedyś, i nie słuchać się starych przesądów o gazie bo to co było 15-20 lat temu to inne dzieje, najważniejsze jest to by gaz był zrobiony u kogoś kto zrobi to dobrze, a wtedy można się cieszyć tanią i bezawaryjną jazdą, ja pierwszego miesiąca od założenia gazu zorbiłem 4-5 tyś km i jestem dumny, nie ma spadku mocy ani nic złego się nie dzieje, jedynie w portfelu pieniążków więcej ;).
9,5
Daewoo Lanos
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Spalanie kształtuje się następująco: Miasto powyżej 400 tyś. mieszkańców, częste stanie w korkach: 11,5 litra LPG / 100 km + dodatkowo wychodzi ok. 2l PB95, bo silnik musi się rozgrzać na benzynie zanim przełączy się na gaz. Oczywiście mowa o sytuacji, kiedy samochód jeździ tak z 5km max i jest gaszony. Jazda po mieście na odcinkach ok. 5km to przy obecnych cenach paliw ok. 32zł Średnio w cyklu mieszanym, co u mnie oznacza 40% miasta i 60% trasy spalanie LPG jest na poziomie 9,5l, zaś PB95 średnio 1,3l / 100km. Oznacza to koszt przejechania 100km na poziomie 25zł. Jeśli chodzi o jazdę tylko w trasie, koszt PB95 jest pomijalny - tyle co na rozgrzanie, a więc może 0,25l, zaś LPG ok. 8,5l jeśli jedziemy z prędkością 110km/h, wychodzi więc ok. 18zł/100km. Gdybyśmy przeliczyli powyższe koszty na koszty jedynie benzyny, to wówczas widzimy, jak bardzo opłaca się mieć instalację gazową :).
9,4
Daewoo Lanos
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Generalnie bardzo polecam ten samochód, praktycznie bezawaryjny przynajmniej do przebiegu 150000 tyśiecy była jedna naprawa za ok 1200zł, reszta to tylko eksploatacja. Co do spalania to wydaje mi się że duzo zależy od instalacji gazowej. Moja raz na ok rok potrzebował "regulacji " gazownika bo spalanie drastycznie rosło. Średnio palił 10l/100 i to zarówno w mieście jak i na trasie (jazda nieekonomiczna- 120-140 co dla tego silniczka jest już jakimś wysiłkiem). mAKSYMALNIE SPALAŁ OK 12L/100 przed regulacja

Usterki Daewoo Lanos

Liczba wpisów: 40
bierze lpg i benzynę
  • Daewoo Lanos Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 1999-2004
  • lpg
Witam potrzebuję małej porady... wczoraj w trasie zatankowałem 20l benzyny i lpg do pełna. Patrząc na wcześniejsze tankowanie lanos pożarł 10l lpg na 100km. Jednak podczas jazdy zauważyłem że wskazówka paliwa w baku mocno opada :( na przejechane 100km wskazówka opadła tak o 25% i widziałem podczas jazdy jak opada tak jak bym jechał na benzynie i gazie jednocześnie. W tym czasie na benzynie przejechałem na start zimnego silnika może z 10km... Co może być przyczyną?? p.s. po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki nie resetuje się jest tak jak by w baku ubyło podczas tej jazdy :( Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/strefa-ekspertow/lpg/strefa-ekspertow/lpg/daewoo-lanos-bierze-lpg-i-benzyne-1153983738/#ixzz2EGcYkkJX
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Zapalanie się kontrolki CHECK
  • Daewoo Lanos Sedan 1.5 i 86KM 63kW 1997-2004
  • lpg
Po odbyciu wizyty u gazownika spowodowanej wysokim spalaniem zapala się kontrolka CHECK. Mechanik wyregulował parownik i po przejechaniu okolo 30km zapaliła mi się kontrolka CHECK. Pali się ona zarówno na gazie jak i na benzynie. Auto chodzi równo nie traci obrotów. Jedyne co mnie jeszcze zaniepokoiło to to, że gdy zapaliła się kontrolka strasznie zaczeło w środku śmierdzieć gazem. Po zatrzymaniu sie, zgaszeniu auta i odczekaniu paru minut odpaliłem go ponownie. Kontrolka zaczeła się palić, ale gazem już nie śmierdziało. Nie wiem o co chodzi, pierwszy raz się spotkałem z taką sytuacją. Proszę o pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
szarpie na gazie i bezynie
  • Daewoo Lanos Hatchback 1.5 i 16V 100KM 74kW 1999-2004
  • silnik
mam prosbe moj lanos szarpie i na gazie i na benzynie i nie ma mocy tak jak by wogole nie dostawal paliwa dzieje sie tak na goracym silniku na zimnym na bezynie przy lekko dodawanym gazie przygasa a potem ok a jak sie nagrzeje i troche przejade jest to samo wymienilem przewody swiece cewka ma rok dodam ze moj tata nalal 5 litrow ropy ale zaraz nalal caly bak paliwa juz wyjezdzilem ta rope pozatym filtr paliwa mi sie zapchal i jak jechalem kilometr ciagnal powietrze z silnika ale zaraz to naprawilem co moglo sie stac?????? czy pojechac na sprawdzenie komputera i wykaze ktore czujniki poszly lub cos???? nie wiem?? swiece i przewody
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Daewoo Lanos Hatchback