Szukaj

Informacje o Dacia Sandero III

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta małe

Model należący do segmentu B produkowany od 2008 roku. Debiut Sandero, tyle że pod szyldem Renault przypadł na koniec 2007 roku – pod nazwą Renault Sandero auto miało swoją premierę w Brazylii (w większości krajów Ameryki Południowej model oferowany jest jako Renault Sandero; Dacia jest tam nieznaną marką). Zbudowano je na zmodyfikowanej płycie podłogowej Nissan B (powstał na nim również Logan, Renault Modus i Nissan Micra). Dostępny również w uterenowionej wersji Sandero Stepway. Od 2012 roku dostępna jest druga generacja modelu. Sandero w większości bazuje na podzespołach Dacii Logan.

czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz

Dacia Sandero III – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~Akodo
Dacia Sandero III
Hatchback 5d 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Kupiliśmy .......................................... Masakra, Bez jazdy próbnej nie kupujcie tej maszyny do jeżdżenia. Mój Wójek ma lepszy komfort w ciągniku. W tym samochodzie - Przepraszam w tej maszynie do jeżdżenia nie ma żadnego wyciszenia. Masakra. W momencie dodawania gazu silnik słychać jak w Zetorze z lat 40 tych. Wydałem na wyciszenie 3 tys zł. - w miarę jest znośna. Mam ją rok i to jest dla mnie katorga, sprzedam, sprzedam. Wiem że dużo taniej. Trudno dość tej katorgi. Porażka Życia trudno jak się kupuje oczami anie jazdą próbną. To moja wina i do nikogo nie mam pretensji. Ma pełne wyposażenie - to jest tylko jeden pozytyw.
3,6
~Olo
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe 90KM 67kW
W zasadzie całkiem fajne auto, ale tylko jako drugi samochód w rodzinie lub dla małej rodziny/singielka na dojazdy do pracy, na zakupy i krótkie wypady weekendowe. Trzecia generacja ma nareszcie ładną sylwetkę, dobre wyposażenie (klima automatyczna, kamera cofania, elektryczny hamulec postojowy, czujniki martwego pola), wnętrze twarde i lekko trzeszczące, ale poprawne i wygodne. Niestety są też minusy. Silnik niemiłosiernie terkocze, co ASO uznaje początkowo za usterkę i próbuje eliminować wgrywaniem "nowego softu" - ale kiedy terkotanie nie ustaje, to reakcją jest tylko wzruszenie ramion i komentarze "do terkotania trzeba się przyzwyczaić". Na drodze ekspresowej, przy prędkości ok. 110 km/h, uchwyt na smartfona i lusterko wsteczne wpadają w drgania utrudniające wręcz obserwację pola za samochodem i ekranu nawigacji. Gwarancja na blachy nadwozia to tylko 6 lat, koszty serwisu w ASO wysokie (wymiana oleju z filtrem ok. 750 zł). Na zakrętach i łukach (zwłaszcza na ślimakach zjazdu z autostrady) nadwozie mocno się przechyla.
4,6
~MK
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe 90KM 67kW
Na początku, zanim zacznie ktoś narzekać na Dacię, trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego takie auto będzie mi potrzebne. Z perspektywy kilku miesięcy użytkowania widzę, że przeznaczenie tego autka w mojej rodzinie jest właściwe: jazda "wokół komina". I do tego sprawuje się świetnie. Jeśli, natomiast, miałaby służyć jako podstawowe auto w rodzinie, no to szału raczej nie ma ;). Jeszcze niedawno aut tej marki "kijem bym nie dotknął" :), ale przyznaję, że te nowe modele są naprawdę spoko. Za stosunkowo nieduże pieniądze (wiem, było też taniej), dostajemy nowe, sprawne w użytkowaniu, dobrze wyposażone auto. W moim przypadku z dodatkową, pięcioletnią gwarancją. W opozycji, dealer Fiata wycenił mi podobnie bogato wyposażoną Pandę na 72tys zł. :)))
Średnie spalanie dla Dacia Sandero III
6,6 – 8,1
l/100 km
7,5 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Większość km w mieście spalanie na poziomie około 8,4 l na 100 km. Na trasie 7,4 lpg/100 km. Przejechałem 2300 km 95% trasy w mieście, codzienne dojazdy do pracy. Nie włączam star stop oraz nie jeżdżę na trybie ekonomicznym.
6,3
Dacia Sandero III
Hatchback 5d 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Przebieg 1600km czyli na dotarciu w trybie Eco ocena stylu ergonomii jazdy 72%, spalanie na oponach bridgestone klasa A/B około 0,5l gazu na 100km mniej niż na oponach zimowych Nokian zasięg na zbiorniki LPG to około 610-630km. Na trasie 30km trasa/miasto 80/20 z w zakresie prędkości 65-120 km/h. średnie spalanie wychodzi troszkę mniej niż komputer wskazuje np: 6,6l/100km w rzeczywistości wyszło 6,5l/100km.
7,3
Dacia Sandero III
Hatchback 5d 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Dacie Sandero 1.0 TCe LPG nabyłem 3 tygodnie temu. Dziś wymieniłem olej silnikowy (przebieg 1400 km). Jednostka dość dynamiczna, choć preferuję tryb ECO ze względu na to, że także podczas jego włączenia auto zachowuje się przyzwoicie a osiągi są zadowalające. Samochód praktycznie po paru sekundach pracy na zimnym silniku przełącza się na gaz. Są opinie, że pojazd posiada dotrysk benzyny podczas wysokich obciążeń, jednak od momentu zakupu nie zauważyłem znacznego ubytku Pb. Ocena 5/5
Dacia Sandero III