Szukaj

Informacje o Dacia Sandero II Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Auta małe
Najmniejszy diesel 1.5l dCi 75KM i benzynowy 1.2l 75KM nie gwarantują żadnych emocji. Są tak naprawdę furtką do tego, by wyjechać autem z salonu. Szczególnie 1.2l jest leniwy i wymaga wysokich obrotów do jazdy. Jednak problemy z dynamiką w pewnym stopniu likwiduje 1.5l dCi 90KM oraz doładowany 1.2l 90KM. Ten drugi ma co prawda tragiczny dźwięk za sprawą 3 cylindrów, ale za to nadaje autu wystarczające osiągi do codziennej eksploatacji. Diesel jest droższy, jeździ podobnie, ale za to mniej pali, więc spodoba się osobom często podróżującym.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi się już wstydzić za wygląd swoich aut, a ich nabywcy nie muszą wstydzić się, że jeżdżą Dacią. Sandero to jeden z niewielu przykładów w tej klasie, gdy auto wygląda na znacznie droższe niż jest w rzeczywistości.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myślę, że gdyby nasz wspaniały kraj wyprodukował coś na obraz i podobieństwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyśmy z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi się średnio ten wóz podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1000 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 73 KM (54 kW) przy 6300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~MK
Dacia Sandero II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Jak na samochód w takich pieniądzach nie ma nic lepszego. Wiadomo, to Dacia ale bardzo się wyrobiła patrząc na to co produkowali kiedyś. W tym samochodzie nie ma się co zepsuć. Za to ja z ciekawością przysłuchuję się żali gdy ktoś wydał 40 czy 50 tysięcy na używane ale stare auto klasy premium i założył już encyklopedie wydatków u mechanika :) Swoją kupiłem w salonie na jesieni 2019, brat ma taką samą, z lipca 2019. 47 tysięcy w pełnym wyposażeniu. Zero wydatków, spalanie tak małe, że czasami zapominasz tankować, 800km na zbiorniku spokojnie do zrobienia.
3,8
~k_tomek
Dacia Sandero II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Sandero służy mi jako drugi samochód w rodzinie, do dojazdu do pracy, na niewielkich dystansach. Ma nie sprawiać problemów i nie generować za wielkich kosztów. Trzeba przyznać, że dobrze spełnia te założenia. Warto jednak pamiętać, że dobra cena nie bierze się znikąd. Skąd zatem? Z niezbyt mocnego silnika, średniej jakości materiałów i montażu, słabego wyciszenia, może też z braku prestiżowego znaczka na masce... Jeśli to akceptujemy, to idziemy do salonu po nowe, kompletnie wyposażone auto w cenie nie przekraczającej 40 000 zł. Nie wiem, jak obecnie wygląda sytuacja na rynku, ale 1,5 roku wcześniej trzeba było by dołożyć jeszcze z 10 000 żeby kupić nowe auto segmentu B bez wspomnianych wyżej ograniczeń.
1,7
~Tomek
Dacia Sandero II
Hatchback 5d Facelifting 1.0 SCe 73KM 54kW
Dacia, którą posiadam ma trzy podstawowe wady tzn. skrzynia biegów działa nieprecyzyjne, często haczy na pierwszym i drugim biegu jest to dość uciążliwe w codziennej eksploatacji samochodu. Na szczęście Dacia Sandero jest wykorzystywana na krótkich dystansach w mieście. Kolejny mankament to trzęsąca się kabina na postoju. Zdaję sobie z tego sprawę, że jest to silnik trzycylindrowy niemniej jednak wydobywające się z niego drgania mogły by być bardziej tłumione. Trzeci mankament to klamki, których użytkowanie niekiedy może się skończyć krwiakiem na palcu spowodowanym przytrzaśnięciem. Nie piszę o innych mankamentach ponieważ uznajmy, że jest to tani budżetowy samochód więc stosunek ceny do jakości powinien być akceptowalny na określony poziomie. Zaletą, o której można wspomnieć to jest naprawdę niskie spalanie.

Usterki Dacia Sandero II

Liczba wpisów: 4
instalacja gazowa
  • Dacia Sandero II
  • lpg
  • 100 tys. km
Auto na krótko przed upływem gwarancji zaczęło dziwnie szarpać podczas jazdy na lpg(instalacja fabryczna!) . Tak jak by się dusiło, nie mogło wejść na obroty . Przy jeżdzie tylko na benzynie w tych samych warunkach na tej samej trasie - wzystko ok. Dealer w Olsztynie próbował naprawić przez 2ponad miesiąe i mu się nie udało . Tzn. udało się na chwilę - dopóki nie minęła gwarancja ( usterka pojawiła się na miesiąc przed upływem 5-cio letniej gwarancji) - dealer przetrzymał prawie miesiąc auto bez auta zastępczego !! ( zaoferował odpłatne) . Podczas naprawy żeby stwierdzić czy regulacja luzów zaworowych zlikwiduje problem dealer stwierdził że to usługa odpłatna i albo zabieram auto albo płacę. Dealer twierdzi że wymienił "znaczną" część instalacji lpg na nową ...ale problemu tak naprawdę nie zlikwidował . Auto nadal jest na lpg zdecydowanie problematyczne ( na tych samych obrotach tylko na benzynie nic się nie dzieje...więc jako laik mniemam że problemem jest fabryczna instalacja lpg ). Auto było serwisowane tylko w ASO (warunek 5-cio letniej gwarancji). Generalnie z perspektywy czasu auta nie polecam ( za słaby silnik do lpg - wyżyłowany) a tym bardziej serwis olsztyńskiego dealera tej marki - mnie zawiódł na całej linii.
Oczekuje na rozwiązanie
Lpg
  • Dacia Sandero II Stepway TCe LPG 90KM 66kW 2015-2016
  • lpg
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Problem z czujnikiem lpg auto samo się nie przełącza na gaz
Pompa wspomagania się rozsypała w środku
  • Dacia Sandero II Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015
  • układ kierowniczy
  • 154 tys. km
Wysiadła pompa wspomagania akurat na a4 w Balicach. Kupa dymu z pod auta a potem plama oleju. Nie obeszło się bez lawety.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dacia Sandero II Hatchback 5d Facelifting