Szukaj

Informacje o Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2012
Segment: Auta małe
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2008-2012. Model uzupełnił nową ofertę Dacii, zajmując miejsce obok nieco większego Logana, z którym jest spokrewniony konstrukcyjnie. Sandero powstał we współpracy Dacii z Renault (czyli właścicielem rumuńskiej marki). Auto debiutowało nawet jako Renault Sandero i pod tą nazwą sprzedawane jest do dziś w krajach Ameryki Południowej, a także m.in. w krajach Europy Wschodniej. Model został zbudowany na przedłużonej płycie podłogowej Nissan B platform. Oferowany był również w uterenowionej wersji Sandero Stepway.
czytaj więcej
Powagosław

Dacia nie musi siÄ™ już wstydzić za wyglÄ…d swoich aut, a ich nabywcy nie muszÄ… wstydzić siÄ™, że jeżdżą DaciÄ…. Sandero to jeden z niewielu przykÅ‚adów w tej klasie, gdy auto wyglÄ…da na znacznie droższe niż jest w rzeczywistoÅ›ci.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak sobie myÅ›lÄ™, że gdyby nasz wspaniaÅ‚y kraj wyprodukowaÅ‚ coÅ› na obraz i podobieÅ„stwo Dacii Sandero, wszyscy cmokalibyÅ›my z zachwytu. A tak mówimy: bue… Dacia. To w ramach komplementu. Bo obiektywnie to mi siÄ™ Å›rednio ten wóz podoba.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 84 KM (62 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~Tymon
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Po co wybrzydzać ! Jeszcze do niedawna Polonez był czymś dobrym , Golf autem kultowym ,do Audi 6 , tylko się wzdychało ! No i co ? Właściwie wszystko już jest osiągalne dziś mamy wszystko wdość bliskim zasięgu , (jak ktoś się uprze ).A Dacia Sandero -..? to o co kto wybierze , jego sprawa , i żaden wstyd czy kłopot.Dzisiaj już nie produkuje się w Europie chłamu .Więc opinia o Daciach , jest z epoki Ceausescu .Jeśli -chcesz mieć w miarę dobre i tanie auto bez wodotrysków -to właśnie Dacia .A jeżeli kogoś ciśnie z jakiś tam względów to może być nawet Maybach ,- co kto sobie życzy ! Samochód jest do jeżdżenia ,a nie zwierciadłem duszy !Ale cokolwiek nie powie się , to i tak zawsze znajdzie się ktoś kto stwierdzi inaczej .( Gdzie dwóch polaków tam zawsze trzy opinie !)
1,7
~Jacek
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Wady: Bardzo słaby silnik. Niestety do tej masy pojazdu zbyt słaby. Cichy jak jedzie się bardzo spokojnie. Przy normalnej jeździe robi się głośny. Jako że w tym samochodzie nie ma praktycznie żadnego wygłuszenia to powyżej 80km/h robi się bardzo głośno. Samochód ze względu na hałas nie nadaje się na jazdę po drogach szybkiego ruchu. Dodatkowo przy większych prędkościach auto myszkuje po drodze i nie czuje się bezpiecznie w tym samochodzie. Silnik, sprzęgło i skrzynia biegów nie działa tak dobrze jak u konkurencji. W innych samochodach w podobnej cenie wszystko jest dużo lepiej zaprojektowane. U mnie w nowym samochodzie czułem się jakby samochód miał już przejechane 100 tyś km :/ Słaba klima i słaby nawiew ciepłego powietrza.Wycieraczki bez regulacji częstotliwości. Auto niestety nie jest zbyt bezpieczne - tylko 3 gwiazdki w ADAC a szkoda bo to niby europejskie auto więc powinno być bezpieczniejsze. Bardzo marne wykończenie wnętrza a u znajomego w kilkuletniej Sandero przetarły się siedzenia :/ U mnie póki co siedzenia OK. Auto bardzo paliwożerne jak na tą moc. Średnio koło 7,5-8 litrów. Bez LPG nie ma sensu. Plusy: -duży prześwit więc jak ktoś jeździ po wiejskich drogach to się przyda -bardzo atrakcyjny wygląd, który niestety ni jak ma się do wnętrza :/ -łatwy w naprawie choć serwis nie jest wcale taki tani jak myślałem -duży bagażnik (szkoda tylko że siedzenia tylne nie rozkładają się na płasko) Generalnie jak ktoś kupuje nowy samochód i ma bardzo ograniczony budżet a podoba mu się sylwetka to może kupić ale używanego nie ma sensu. Za podobne pieniądze można kupić dużo lepszy i bezpieczniejszy samochód.
4,2
~Stepway
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Kupiłem nowy samochód w salonie, bo nie mam pieniędzy. Jestem zbyt biedny, by wierzyć w okazje. Sparzyłem się kilka razy i straciłem nadzieję by mając 30tyś kupić dobry samochód. Sandero jest drugą Dacią. Pierwsze auto, okazało się najlepszą inwestycją. Postanowiłem powtórzyć ten krok. Nie jestem wymagający, chociaż może czasem zbyt krytyczny. Samochód ma przede wszystkim jeździć i być tani zarówno w eksploatacji, jak i w całokształcie utrzymania. Decydując się na zakup Dacii trzeba liczyć się z jej ogromnym spadkiem wartości, ale chyba nie trzeba kończyć studiów by o tym wiedzieć. Decydując się na Sandero, otrzymujemy ciekawie wyglądający samochód z zewnątrz i podstawowo wyposażony wewnątrz. Zaskoczy nas z pewnością pozytywnie w jeździe miejskiej, rozczaruje dynamiką na wakacyjnych wyprawach. Jak zmieni się swoje przyzwyczajenia, nauczy słuchać potrzeb silnika i będzie częściej zerkać na obrotomierz, odetchnie się z ulgą przy dystrybutorze. Czytałem z uśmiechem komentarz, że gdyby to auto miało znaczek VW byłoby zupełną porażką i hańbą niemieckich marek, ale rumuńskie logo dodaje animuszu w chwaleniu się rodowodem. Coś w tym jest. Proste, tanie jednocześnie trwałe w zasięgu portfela.
Åšrednie spalanie dla Dacia Sandero I Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW od 2011
7,3
l/100 km
8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Jak na tą moc bardzo paliwożerny. Średnio żeby 80 konny samochód spalał ponad 7,5 litra/100km to już przegięcie. Konkurencyjny silniki spalają przy tej samej mocy około 2-2,5 litra/100km mniej. Bez montażu LPG nie ma sensu używać silnika benzynowego. Może diesle z Renault lepiej się sprawują i są oszczędniejsze? Niestety w tej kwestii bardzo się zawiodłem i planuję założenie LPG z tym to kolejne kilka tyś włożone w samochód. Żałuję że nie kupiłem jakiejś oszczędnej hondy lub toyoty.
6,5
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Spodziewałem się że będzie dużo gorzej. Po 10tyś km, średnie spalanie w mieście to około 7,5L a w trasie 6,2L. Zaznaczam jednak, że należę do kierowców z bardzo lekką nogą. Przeglądy serwisowe przewidywane są po przebiegu 30tyś km, a po każdych 15tyś zalecane warsztatowe. Koszt tej drugiej wizyty to 92 złote! Czego chcieć więcej?!
10,3
Dacia Sandero I
Hatchback 5d 1.6 MPI 84KM 62kW
Pali powyżej 10l, przy jeździe autostradą sporo więcej. Bez lpg nie ma sensu jeździć. Powyżej 100km/h kończy sie skrzynia biegów i rosnie halas.
Dacia Sandero I Hatchback 5d