Szukaj

Informacje o Dacia Logan I Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW 2006-2010

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Ergonomia

Wybrane oceny

4,4
~waldiron
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Kupiłem ten samochód z zagranicy jako dwulatek z przebiegiem 50 tyś km. Celowo wybrałem jednostkę napędową 1.5 dci bo auto z tym silnikiem ma lepsze hamulce, lepsze wytłumienie kabiny i skrzynia biegów jest perfekcyjna. Polecam ten samochód bo jest niezawodny, od zakupu wymieniałem tylko olej, filtry, rozrząd i jedną żarówkę! Od nowości samochód ma te same hamulce, zawieszenie i całą resztę - nic mu nie dolega. Jestem bardzo zadowolony bo samochód jest duży i ekonomiczny. To najtańszy samochód w utrzymaniu jaki do tej pory miałem. Nie można zapominać też o wadach, głównymi są: klapa bagażnika otwierana tylko z kluczyka oraz brak możliwość złożenia tylnych siedzeń w celu powiększenia bagażnika. Słyszałem o innych niedogodnościach, jak ciężko pracująca kierownica. Na szczęście posiadam samochód w pełnym wyposażeniu więc wspomaganie kierownicy pomaga w manewrowaniu. Ogólnie polecam ten samochód.
4,9
~goretmes
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Niesamowity samochód - CICHOCIEMNY. Wszystko co najlepsze z motoryzacji schowane pod niepozorną karoserią. Śmieszne? Może jednak nie, bo jest to bardzo prosta konstrukcja (minimum elektroniki) a jakże dzisiejsza - bardzo nowoczesny silnik z niewiarygodnie małym apetytem na olej napędowy. Pojemny pod każdym względem (przestrzeń pasażerska jak i bagażnik). Aby się przekonać do tego samochodu należy zwyczajnie się nim przejechać, a na polskie drogi jest idealny. Nierówności wybiera świetnie, a zawieszenie od 70 tyś km to samo bez najmniejszych luzów. Tanie części z allegro (oryginału w salonie renault nie polecam ze względu na cenę). A co do ceny samego samochodu to nad nowym bym się długo zastanawiał (choć kto wie), a używka np. 3 letnia jest tania jak barszcz - chociaż to bardzo trwały samochód (wg rankingu w 2007 roku w segmencie najwyższe miejsce-przed toyotą corollą). Jeżeli nie przeszkadza nie najnowsza stylistyka i dużo plastikowych elementów we wnętrzu(praktycznych w utrzymaniu czystości)to mogę śmiało polecić ten samochód zwłaszcza dla rodzin z dziećmi-rewelacja!
4,4
~Piotrek
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Podsumowując: dobre auto za dobrą cenę dla ludzi, którzy chcą jeździć zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego. Silnikowi brakuje mocy, ale odpłaca to niskimi kosztami eksploatacji. Skrzynia pracuje sprawnie, a układ jezdny jakby stworzony na nasze drogi. Brakuje rozkładanego oparcia tylnej kanapy, ale lada tydzień na rynku pojawi się model MCV w którym tego problemu nie będzie. Sukces jaki odniósł Logan w Europie Zachodniej jest moim zdaniem wynikiem "powrotu do korzeni". Ludzie zmęczeni ultranowoczesnymi autami bardzo ciepło przyjęli spartańską i prostą Dacię. Reasumując, przydałby się na rodzimym rynku producent lub inwestor, który stworzyłby proste projekty następców Malucha, Dużego Fiata, Poloneza, a nawet Tarpana. Skoda już odniosła sukces, a patrząc na obecne i zapowiadane wersje Dacii Logan wypada rumuńskiemu producentowi życzyć jak najlepiej.
Średnie spalanie dla Dacia Logan I Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW 2006-2010
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Przy jezdzie 80-90km/h mozna osiagnac spalanie na poziomie 4,5-4,7 l/100km. Na trasie zasuwajac 110-120km/h spalanie wzrasta do 6,2-6,4l/100km. Wciskajac gaz w podloge spalanie wzrasta do 7,5l/100km. W cyklu miejskim w godzinach szczytu w Warszawie spalanie na poziomie 6,5-7,2 , w nocy i w poludnie okolo 6,2-6,5. Tanie czesci. Komplet rozrzadu (pasek rolka pompa wody) w granicach 350 zl (po znizce taksowkarskiej) wzglednie ekonomiczne i tanie w eksploatacji auto. Jednakze na samochod rodzinny Logana bym nie wybral.
4,8
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
Auto jest tanie w zakupie. Ceny części w normie, auto rzadko ma poważne awarie. Zazwyczaj psują się pierdoły, które tanim kosztem można naprawić. Spalanie bardzo niskie. Na trasie Zgierz - Sieradz i z powrotem w 4 osoby na pokładzie + lekki bagaż wg komputera pokładowego spaliłem 3,2 l/100km przy bardzo oszczędnej jeździe. W mieście z gazem w podłodze spali potrafi spalić max 9,5 l/100km. W normalnym, codziennym użytku po mieście z włączoną klimą bierze 5,5 l/100km oleju napędowego.
5,3
Dacia Logan I
Sedan 1.5 dCi 75KM 55kW
w Warszawie (super korki) po 45 tys km średnie spalanie wyszło około 5,7 l/100 km - dla 2 osób przy niesportowej jeżdzie w godz szczytu codziennie - wynik rewelacyjny - przy kupnie oczekiwałem spalania około 6 l/100km po mieście,

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 9
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.
Dacia Logan I Sedan