Szukaj

Informacje o Dacia Logan I MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW 2004-2012

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1750 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Pietro
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Mimo, że to Dacia jest to dobre auto. Bałem się przy zakupie pierwszego egzemplarza ale zaryzykowałem. Zdecydowałem się wymienić model na mocniejszy ze względu na to, że auto służy mi do pracy i sporo wożę na długie dystanse, często z przyczepą. A słabsza wersja nie dawała rady. Za podobne Doblo zapłaciłbym ok. 60 tys. zł. Wybrałem Dacię bo nie chciałem bawić się w leasingi i kredyty. Plusy to komfortowa, niemęcząca jazda, dużo przestrzeni przy pięciu pasażerach, niskie koszty utrzymania. Poprawiłbym siedzenia. To moja druga Dacia Logan MCV, poprzednia nie dawała rady pod górę przy pełnym załadunku (dwójka, gaz w podłodze, niecałe 40 km/h.) nie wspominając o jeździe z przyczepą. Ta już daje :). Poprzednią przejechałem niecałe 50 tys. km. - bezusterkowo.
4,4
~MK
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Doskonałe auto - mając na uwadze cenę nabycia do walorów użytkowania perfekt - atuty - niskie zużycie paliwa; niezawodność - przejechałem ponad 80.000 km i się nie zawiodłem, nie zapeszając życzę sobie kolejnych 200.000 km w takim standardzie. Oczywiście \"przesiadka z lepszego auta pod względem wrażenia wykonania była przez pierwsze 2 tygodnie trudna\" ale ratę leasingową płacę o 1/4 mniejszą a koszty utrzymania mam o 40-50% niższe.
4,9
~dacia-fan
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Oczywiście są rzeczy, które bym zmienił, jednak ogólna koncepcja auta jest genialna. Samochód był od początku projektowany jako 7 osobowy, i w tej kategorii nie znajdzie się na rynku nic lepszego za cenę poniżej 150 tys. zł. Bardzo polecam ten samochód.
Średnie spalanie dla Dacia Logan I MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW 2004-2012
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Logan MCV z 2009 po liftingu, ale z 85 KM silnikiem 1,5 - bez FAP, wersja BL/Laureate. W tej chwili nieco ponad 103 tys przebiegu. W trasie Polska - Gruzja - Polska, która nie wiodła zbyt dużo po autostradach, ale sporo po terenach górskich (Karpaty i Kaukaz), a nawet lekko offroadowych spalanie 5,15 l/100km dystans ponad 9 tys km, 100% na klimie! Samochód z 2+2 osobami i sporą ilością bagażu. Świetna relacja między ceną (zakupu i eksploatacji) a jakością (nie jest co prawda najwyższych lotów, ale świadomość tą miałem przy zakupie) i wielkością auta jest rewelacyjna. Auto pozwala na wiele, a dość duży prześwit jak na zwykłego kombiaka sprawdza się też poza asfaltem na drodze szutrowej i polnej z dużymi koleinami. Ostatnio w czasie pierwszych opadów śniegu w tym roku, na trasie z Łodzi przez Poznań, Gorzów, Szczecin do Torunia (omijając A2) komputer wskazał 3,9 l/100km. Wiem już z doświadczenia, że zaniża o około 10%, czyli faktyczne to 4,3 - rewelacja! Na trasie średnio 80-90km/h. Po mieście na dystansach około 1km lub mniejszych na zimnym silniku, mimo starań spalanie faktyczne powyżej 6/100. Jeśliby się postarać na pewno dało by się przekroczyć 7/100, ale po co to komu :)?
5,6
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Silnik 1.5 dCi, 85KM bez FAP (wersja z FAP ma 90KM). Spalanie po mieście, na krótkich dystansach i w zimę dobija do 6,5 litrów - chociaż mało jeżdżę w korkach. Gdyby stać w korkach i do tego z dużym obciążeniem (kilka osób), to pewnie wyszłoby koło 7 litrów. Spalanie w trasie - w zimie ok 5.4 litra , w wyższych temperaturach ok 5.2 litra, prędkości do 130kmh, z reguły 90-110. Gdyby wyłączyć klimę i jechać 80-90kmh to prawdopodobnie da się zejść poniżej 5 litrów. Generalnie jest moc i siła, jeden z najpojemniejszych i najoszczędniejszych samochodów kombi w tej części galaktyki.
7,6
Dacia Logan I
MCV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Uzupełniam mój poprzedni wpis i ostrzegam Państwa - nawet na własnej fakturze Renault/Dacia Polska podaje zużycie paliwa w cyklu miejskim 8,5 l/na 100 km, i zgodnie z informacją, którą otrzymałem od dealera, takie właśnie dane posiada "wewnętrzny system firmy"!! Osobom zainteresowanym kopią tej faktury prześlę ją pocztą lub w postaci skanu e-mailem, bo nie chcę żeby kolejne osoby stały się takimi oszukanymi frajerami jak ja... W razie kontaktu e-mailowego chętnie opiszę Państwu również moją walkę w tej sprawie (daremną) z firmą Renault/Dacia. Z poważaniem - M.B.Nowak

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 9
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.
Dacia Logan I MCV