Szukaj

Informacje o Dacia Logan I

Lata produkcji: 2004 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2004-2012. Według pierwotnych planów Renault, Logan miał być premierowym modelem odrodzonej marki Dacia, skierowanym do mniej zamożnej klienteli, tanim autem kosztującym mniej niż 5 tys. euro. Dlatego niemal w całości oparto go o rozwiązania z innych samochodów Renault, takich jak: Modus (zmodyfikowana płyta podłogowa B0), Clio (zawieszenie) czy Thalia i Megane (silniki). W latach 2006 i 2008 Logan przechodził modernizacje. Był też dostępny w wersjach: siedmiomiejscowego kombi (Logan MCV), Logan Pick-up oraz dostawczego vana (Logan Van).
czytaj więcej
Powagosław

Niezwykły skok jakościowy. Logan sprawia wrażenie znacznie droższego i lepszego produktu i o to dziś chodzi w tak zwanym segmencie budżetowym. Auto przestało kojarzyć się wyłącznie z taniością i wreszcie wzbudza pozytywne emocje.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Logan wyglądał dokładnie na miarę swojej ceny: „za tyle to możesz mieć coś takiego i nie narzekaj, chyba, że wolisz na piechotę”. Teraz to co innego – Camaro z dyskontu. Ja nie kpię. Nawet jeśli coś jest tanie, niech chociaż jakoś wygląda.

~Luzacjusz

Dacia Logan I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dacia Logan I

Liczba ocen: 352
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Miro
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
Ponawiam konemtarz po uzytkowaniu Daci Logan MCV przez 9 lat z inatalcja LPG (BRC) po przebiegu 290 000 km ( z LPG - 250 000 km) Musze powiedziec, ze Dacka jest nie do zdarcia !!! Owszem w tym okresie wystapily drobne problemy. Wymiana cewki zaplonowej, wymiana czujnika tem. powietrza, wymiana chlodnicy (uszkodzenie mechanika) i ostanio - wymiana sprzegla kpl. przy przebiegu 280 000 km. I to wszystko z napraw ! Reszta kosztow, to naramlne wymiany eksploatacyjne. Jak widac, Dacia z silnikiem 1.6 v16 105 KM idealnie nadaje sie pod instalacje LPG. Nawet po takim wysokim przebiegu, kompresja w silnku jest na dobrym poziomie. Zuzycie gazu nieco wzroslo (okolo 0.5 L/100 km) Niestety instalacja, a takze silnik tez sie zuzywaja. Wymiana oleju co 15 - 20 tys. km Olej KONIECZNIE Elf 5 W 30 ! Nie wiem dlaczego, ale francuskie auto lubi francuski olej. Auto objechalo cala europe w roli mini-campera i w roznych temp. i na roznych wysokosciach. Obecnie mysle, nad wymiana Daci na ten sam model MCV, ale z mniejszym przebiegiem. Polecam Dacie i moge tylko powiedziec, tym ktorzy sie zastanawiaja co kupic, aby bylo tanie w zakupie, wygodne, nie psulo sie i mialo DUZO miejsca - tylko Dacia Logan MCV (roczik 2004-2013) Pozdrawiam !
4,6
~banasiak mariusz
Dacia Logan I
MCV 1.4 MPI 75KM 55kW
Moja ocena po kilkuletnim użytkowaniu tego samochodu .Samochod został zakupiony jako drugi w domu do ciężkich zadań które spelnia super o ten samochod nie dbam po prostu go uzytkuje do wszystkiego i jestem po wrazeniem .Nie jestem niewolnikiem samochodu on pracuje dla mnie znajomi patrza na mnie z politowaniem ze jezdze loganem a ja patrze na nich z politowaniem ile pieniędzy wkladaja w swoje zachodnie fury.ostatni dwa lata pracowałem 700km od domu i logan nigdy mnie nie zawiodl i koszty paliwa chodzi o lpg sa niskie mój skuter przeliczając na pln spala tyle samo'Wiem ze dla niktorych ludzi jest wstyd jezdzic dacia a ja i tak ja wole niz te zachodnie fury tyle mojej opini
5,0
~pablo
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
Auto jest poprostu doskonałe jesli chodzi o praktyczność. Zmieścisz wszystko Nie ma kombika w tej klasie który ma więcej powieżchni bagażowej. Zapakujesz psa, torby, dzieci i silnik 1.6 benzynowy 105 konny daje rade bez problemu. Przewoziłem kuchnię z IKEI w niej + przyczepa i auto dało radę. Prześwit jak w audi allroad :P Zabudowany od spodu silnik metalową osłoną. Auto bezawaryjne. Te nowsze generacje to są bez porównania do wersji jedynki po lifcie. Wygląda ładnie i ma wszystko co trzeba. Spalanie wcale nie jest duże jak na benzyniaka. Zero rdzy, prowadzi się super. Auto dodatkowo nie traci na wartości. U mnie samochód zostaje w rodzinie. Pozdrawiam szczęśliwych właścicieli rumunki.

Raporty spalania Dacia Logan I

Liczba raportów: 371
Średnie spalanie dla Dacia Logan I
6,8 – 9,5
l/100 km
4,8 – 6,7
l/100 km
7,1 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
Bardzo tanie auto. Koszty jak z cinquecento/seicento. Po latach bardzo dużo do robienia ale bezawaryjne (auto projektowane na max 25lat lub 400tyś km Serdecznie polecam ale 1 i 2 co do 3 to cena za duża no i silniki 1.0 3cyl (7os) no proszę:-( Był filmik jak tesla nie miała prądu na trasę i gość mów "patrzcie nawet dacia logan nas wyprzedza" (być może to była właśnie ta co o niej piszę. :-) miłego dnia.
7,3
Dacia Logan I
Van 1.4 MPI 75KM 55kW
Auto jakie posiadam to totalny golas wyłącznie do pracy. Jeździ około 400-500 km dziennie. Na baku 46l bo tyle leje od rezerwy przejedzie 600-620 km przy normalnej jeździe. Trasa praktycznie w całości poza miastem. W mieście nie miałem możliwości przetestować spalania. Ogólnie auto średnio komfortowe ale niezawodne. Blachy zaczynają korodowac dosyć szybko. Warto zakonserwować podwozie.
8,5
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
Niskie spalanie LPG. 8L na trasach krajowych, 9L miasto przy braku korków. Temperatura przełączania benzyna-gaz na 25 st., więc w lecie benzyny nie dolewam. W moim posiadaniu zepsuł się jedynie wysprzęglik i zaczął puszczać płyn. Powoli trzeba się już interesować łożyskami kół. Najkwiększy problem to korozja. Zjada doły drzwi i otwór przy wycieraczce tył.

Usterki Dacia Logan I

Liczba wpisów: 9
Układ kierowniczy, czujnik temperatury, poduszka silnika.
  • Dacia Logan I
  • inne
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 4
Po około 2000 strasznie wibrowała kierownica powyżej 120 km/h, próby wyważania kół nic nie dały. Serwis wymienił przekładnię szybko bez problemu, po okołu 4500 km dziwny dżwięk z przodu po prawej stronie zmiana biegu i dodanie gazu i łup, okazało się że to poduszka silnika, 40 minut usterka usunięta, po około 7000 km, na wskaźniku temperatury tylko dwie kreski mimo ciągłej jazdy, wymiana czujnika temperatury 40 minut. Zobaczymy co dalej, na razie serwis Lisowski w Krakowie działa szybko i z zadowoleniem. Radze wykupić sobie przedłużenie gwarancji o 2 latka (spać spokojnie)
2 komentarze
Jakość podzespołów.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Po 23000 km przebiegu, auto Dacia Logan z silnikiem 1,5 cdi jest w pierwszym roku po zakupie, na gwarancji i miało następujące usterki: 1. źle ustawione zbieżności kół - poprawka na autoryzowanej stacji, 2. obluzowanie zamków w drzwiach drzwi przednich i tylnych, niedomykanie drzwi po 12 tys. km 3. blokujący sie odtwarzacz płyt CD w fabrycznnie zamontowanym radio-odtwarzaczu, 4. zanik zapłonu przy sprawnym akumulatorze - awaria co tydzień, dwukrotna, 5. skrzypienie pedału gazu przy jego naciskaniu, 6. wymiana termostatu, 7. piórka wycieraczek - skrzypienie po szybie, szybkie zuzycie, czyli zły materiał, 8. odmowa dostarczenia auta zastępczego na czas naprawy w autoryzowanej stacji - Dacia Assistance - nie działa, szkoda forsy płacić na nich. Wnioski: a) Błędy produkcyjne i brak kontroli odbioru jakosciowego w fabryce. b) Kiepskie materiały zastosowane w produkcji. c) Brak własnego Assistance i zlecanie tego innej firmie (Start w Poznaniu) - stąd kłopoty w wyegzekwowaniu należnych usług d) Auto słabe i cena nieadekwatna do jakości, zbyt wysoka w porównaniu do poziomu jakościowego innych aut, nawet fiatów.
2 komentarze
Przebarwiający się lakier.
  • Dacia Logan I
  • nadwozie
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 5
Po trzech latach użytkowania, wystąpiły jaśniejsze plamy na lakierze pokrywy komory silnikowej i pokrywy bagażnika, w miejscach pomiędzy wzmocnieniami tych elementów (na jednowarstwowej blasze). Polerowanie mleczkiem lekko ściernym likwiduje przebarwienia na około 5 miesięcy, preparatów czyszcząco barwiących, na bazie związków chemicznych jeszcze nie stosowałem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 24
5,0
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Gaz LandiRenzo. Zaryzykowałem i założyłem do nowego samochodu w salonie/serwisie Renault w Jaworznie dzięki temu oszczędzałem na eksploatacji już od nowości auta. Mam już przejechane 94k km. Moje uwagi. LandiRenzo ma słabe reduktory. 1 padł i został wymieniony na gwarancji. Drugi został wymieniony (na gwarancji) bo serwis nie wiedział dlaczego samochód chwilę po odpaleniu...
4,3
Dacia Logan I
Sedan 1.4 MPI 75KM 55kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
SILNIK PRERYWAŁ LATA PRACOWAŁ POPRAWNIE-ZACZOŁ PRZERYWAĆ KIEDY BYŁO MAŁO GAZU W BUTLI .JEDYNA AWARIA TO WYMIANA WTRYSKÓW Z 2A-16/2,0 NA 2A-14-/1.8 DOSZŁEM DO WNIOSKU ZE ZAPCHANY FILTR GAZU CIEKŁEGO ELEKTRONICZNY CZUJNIK CIŚNIENIA FAZY LOTNEJ(brak tych filtów na rynku filtr na zślepiony otwór zjednej strony -dostałem w servisie Dewoo -KIEDY WYKRYŁ ZA NISKIE CIŚNIENIE...
5,0
Dacia Logan I
MCV 1.6 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja BRC SQ 32. W aucie już 4 lata. Sprawdza się dobrze. Nic poza standardowymi przeglądami i wymianą filtrów nie musiałem robić. Spalanie na jednolitym poziomie. Odchyły max +/-1l/100km w zależności od jazdy. Nie mam zastrzeżeń, inwestycja trafiona. Zwrot kosztów po niecalym roku.
Dacia Logan I