Szukaj

Informacje o Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Średnica cylindra × skok tłoka 72,2 x 81,34 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~MatiNg
Dacia Jogger
Minivan 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Design samochodu genialny, spełnia też swoje funkcje pod względem funkcjonalności, przewozi z punktu a do b i ma mnóstwo miejsca, od 1.0 nie można oczekiwać też zbyt wiele ale jednak liczyłem na to, że w trasie będzie jednak ekonomiczniejszy. Biorąc ten samochód najbardziej interesowała mnie ekonomia lecz niestety w żaden sposób nie pokrywa się z oponiami dodanymi tutaj wcześniej, jestem raczej spokojnym kierowcą i mając na "blacie" 120-130km/h oczekiwałbym lepszych wyników chodź i tak nie ma tragedii. W mieście samochód spełnia swoją rolę ekonomicznego "wozidła".
1,6
~L
Dacia Jogger
Minivan 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Po 2 latach eksploatacji i 110 000 km stwierdzam - Jogger to wyrób samochodopodobny, jakość wykonania -dramat. Całe wnętrze wykonane z twardego taniego plastiku- już w busach wygląda to lepiej, siedzenia nie wygodne siedzi się jak na taborecie, tylna kanapa dla krasnali ogrodowych, wyższe osoby przebiją dach głową. Karoseria- blacha ma grubość sreberka od czekolady, ocynk no cóż chyba też nie koniecznie, po 2 latach i 110 000 km zaczynają wychodzić rude punkty na karoserii, spasowanie elementów w aucie wychodzącym z fabryki jest jak w aucie po kolizji. Silnik - porażka nie ma mocy, górkę widzi wcześniej niż kierowca, pod górkę nie ma mowy o przyspieszeniu a wręcz prędkość spada, na dodatek pali 10-11 l LPG /100km, gdzie np corolla 1.8 mieściła się w 9l, volvo 2.4 pali tle co ta Dacia. Do tego usterki już na gwarancji - wyciekający olej z silnika, elektronika to jedna wielka dyskoteka - aso nie potrafiło tego ogarnąć. Zawieszenie miękkie buja się na wszystkie strony. Bagażnik duży ale podłoga bardzo nieforemna - nie ma równej powierzchni. Wyciszenia brak - hałas w środku jak na pasie startowym lotniska, silnik wyje, szum powietrza, w polonezach 30 lat temu było ciszej. Jedyne plusy - światła mijania led, pojemność bagażnika, sposób składania tylnych siedzeń, tanie części zamienne. Dla firmy dobry wybór bo tanie i tanie. Jesli ktoś to kupuje jako samochód prywatny i mówi, że fajny silnik i ogólnie fajne auto to chyba jeździł totalna ruiną z innej epoki wcześniej. Z czystym sumieniem nie polecam.
4,6
~Darek
Dacia Jogger
Minivan 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Samochód zakupiony z pełną świadomością i po przemyśleniach, po jazdach próbnych oraz przeczytaniu tysiący opinii. W odstawkę poszła 5-letnia Skoda Rapid 110 KM, kupiona nowa za 63 tys. PLN, a Dacia z najlepszym wyposażeniem 100 tys. PLN, co ukazuje sytuację z cenami...Jednym słowem - dramat! Chciałem Skodę, ale aby mieć pojazd z porównywalnym albo większym bagażnikiem niż Rapid (550 l.-wyjazdy pod namiot) musiałbym wydać ok. 130 tys. PLN, a na to pozwolić sobie nie mogłem. Zależało mi na samochodzie nowym z korzystną ofertą kredytową. Dodatkowo Dacia odkupiła Skodę za nienajgorszą cenę. Chyba nic w tym samochodzie mnie nie zaskoczyło. Materiały ok. W większości plastikowo, ale nie spodziewałem się alkantary, itp. (choć w Skodzie to wyglądało lepiej). Plastiki dobrze spasowane, choć podatne trochę na zarysowania, ale przy 2 dzieci to bardzo nie boli. Widać parę małych niedoróbek, ale nic to nie zmienia - lubię ten samochód, jakby to dziwnie nie zabrzmiało, obcowanie z nim sprawia mi całkiem dużą przyjemność :))
Średnie spalanie dla Dacia Jogger 1.0 Eco-G 100KM 74kW od 2022
8,1
l/100 km
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Dacia Jogger
Minivan 1.0 Eco-G 100KM 74kW
W przypadku pierwszych 1000km zalecono mi jazdę na beznynie, a po zrobieniu 2000km na gazie mogę stwierdzić, że w mieście da się ekonomicznie po dotarciu silnika zejść do 10,5l/100km średnio zwykle wychodzi 10,7l/100km co uważam za rewelacyjny wynik lecz w trasie już niestety tak kolorowo nie jest ponieważ nie widać znaczących różnic między tym co zrobiło się w mieście, a mianowicie w trasie spalanie przy prędkościach 120-130km/h komputer wskazuje 10,4l/100 gazu. Po za tym mając ten 6 bieg przy którym mając 130km/h obrotomierz wskazuje już 3000obr/min więc w sumie można odczuć wrażenie, że ma się wciąż tylko 5 biegów. Być może taka specyfika pracy małego silnika na gazie.
7,0
Dacia Jogger
Minivan 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Auto przy porannym dojeździe przez całe trójmiasto do pracy pali mi około 5,5l/100km LPG. Wracając w większym ruchu wychodzi 6,5l/100km. Trasa to około 30km. Uważa, że to genialny wynik i nie spodziewałem się takich niskiego spalania. Przy 120 km/h jest około 8l/100km i dają się we znaki kształty auta. Przy płynnej jeździe za miastem wyniki są poniżej 7l/100km. Wynik maksymalny to oczywiście korki w mieście zimą. Auto w ogóle wyraźnie więcej pali przy niskich temperaturach, ale to chyba normalne. Jak na cenę LPG to jest bardzo dobrze.
5,0
Dacia Jogger
Minivan 1.0 Eco-G 100KM 74kW
Zgodnie z zaleceniami przejechałem pierwszy 1000 km tylko na benzynie, by zawory docierały się nie na gazie. Spalanie przy jeździe tylko w mieście wyniosło 6,4l co wydaje mi się bardzo dobrym wynikiem. Przy jeździe około 70 km/h spokojnie można zejść do 4l/100km. Jeżdzę oczywiście bardzo spokojnie. Wyłączam start i stop zawsze, a włączam tylko przewidując dłuższy postój. Tryb Eco bardzo przydatny do jazdy w korkach. W takich sytułacjach bardzo wygładza reakcję na pedał przyśpieszenia i pozwala jechać spokojnie nawet na jedynce. W innych okolicznościach jazda w tym trybie jest prawie niemożliwa. Limituje on maksymalny chwilowy pobór paliwa do około 12l/100km, a co za tym idzie odbiera całkowicie moc silnikowi.
Dacia Jogger