Szukaj

Informacje o Dacia Duster III 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Ergonomia + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,7
~Jacek
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Daję 5 gwiazdek. Auto zamówione z katalogu przed prezentacją w salonach. W wersji journey z maksymalnym możliwym wyposażeniem w kolorze sandstone. Czas oczekiwania 3 miesiące. Na trzy tygodnie przed produkcją zmieniłem kolor zamawianego auta z szarego schiste na wspomniany sandstone. Był to efekt porównywana tych dwóch kolorów w salonie. Kolor sandstone w realnych warunkach jest zupełnie inny niż na zdjęciach, jest bardzo atrakcyjny. Jeśli odcień zmienia się w zależności od pory dnia. Auto ma atrakcyjny wygląd i wzbudza zainteresowanie na ulicy, zapewne również dlatego że to nowość. Bryła nadwozia jest spójna, proporcje idealne. Wszystko się zgadza, nie ma dysonansu z powodu zbyt małych felg czy innych elementów nadwozia. Auto nie sprawia wrażenia taniego, budżetowego. Osobiście szukałem innego modelu, Dacia nie była w kręgu mojego zainteresowania, jednak pierwsze prezentacje internetowe i dobre oceny, atrakcyjna oferta cenowa, dość bogate wyposażenie przekonały mnie do zakupu.
5,0
~Grześ
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Po 8 tysiącach mogę spokojnie polecić samochód jako prosty, wygodny środek do przemieszczenia się z p. A do p. B. Świetny również w lekki teren (prędzej się nada niż pseudo terenówki jak Honda CRV, czy Ateca, które polegną w terenie innym niż asfalt). Samochód na pewno nie dla lanserów dla których znaczek jest najważniejszy.
5,0
~Maciej
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Jeżdżę sporo, autostrady, drogi krajowe/wojewódzkie, troszkę drogi leśne przy weekendzie i auto na wszystkich trasach sprawdza się wyśmienicie. Kawał auta za rozsądne pieniądze dla ceniący niezawodność a nie znaczek na masce.
Dacia Duster III