Szukaj

Informacje o Dacia Duster III

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster III – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Dacia Duster III

Liczba ocen: 27
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,5
~Paweł
Dacia Duster III
SUV 1.2 TCe 130KM 96kW
Przez trzy lata byłem szczęśliwym posiadaczem Daci Duster II 1.3 TCE (4 cylindry 130 km). Kierując się zaufaniem do marki, przesiadłem się do nowszego modelu i szczerze się rozczarowałem. Multimedia to jakiś dramat, często się zawieszają i efekt jest taki, że wolę w ogóle nie parować ich z telefonem. Poza tym jakość podwozia budzi moje obawy. Mam działkę na obrzeżach miasta i duża część przebiegu auta jest robiona po polnych drogach. DD II pokonywała wyboje bez problemów i dziwnych dźwięków, w DD III nie jest to takie oczywiste. Pod podwoziem jest (o zgrozo) jakiś kawałek materiału, który wygląda jakby miał zaraz odpaść. O materiale na fotelach nie wspomnę. Jeśli zamierzasz topić to auto w błocie, to ok, brud po nich prawie spływa, ale w normalnym użytkowaniu fotele są nie do zniesienie. Na plus, że auto jest ładne, ale to chyba nie o to chodzi.
3,8
~Lolek2024
Dacia Duster III
SUV 1.2 TCe 130KM 96kW
Ogólnie uważam, że koncepcja tego auta jest fantastyczna i nie dziwię się ogromnemu popytowi na to auto po sukcesie dustera II jako auta solidnego. Auto prezentuje się w środku i na zewnątrz świetnie, właściwości jezdne b. dobre, wersja na 4 koła z prześwitem 22 cm jest nie do pobicia, wbrew negatywnym komentarzom na temat trzech cylindrów, uważam, że ten silnik naprawdę daje radę. Niestety, jak chodzi o dustera III sytuacja jest trochę taka, jakby Renault testowało auto nie przed produkcją, ale rolę tę spełniają niejako klienci. Masa usterek i niedoróbek nie wiem skąd wynikających, czy ze słynnej bałkańskiej precyzji, czy z jakości poddostawców (Valeo? - skrzynia biegów jest z poprzedniej epoki, luzy, zapomnijcie o płynności, ale może ktoś je po prostu źle montuje na linii?), czy programistów - nie wiem, czy z grupy Renault, czy spoza. Niby plastiki są naprawdę solidnie spasowane, ale powoli dochodzą odgłosy z podwozia, zawieszenia, szyby, skrzyni biegów - to wszystko trzeba będzie regulować w ASO potem. W tablecie mieszka duszek i to wszyscy potwierdzają - nie ma dnia, żeby coś nie zadziałało inaczej. Często zawiesza się też kamera przednia asystenta jazdy. Renault przez pół roku nie zrobiło nadal wyczekiwanej aktualizacji. Jeżeli to ma być na auto na drogi nieasfaltowe, 2x bym się zastanowił, bo jest... bardzo delikatne.
4,8
~memnon z Rodos
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Auto warte swojej SUPER ceny a cena wiadomo z czego wynika. Auto proste jak konstrukcja cepa, ale NIE byle jakie! Nie ma wodotrysków, środek plastikowy, ale ja w nim nie śpię i nie jem, tylko przemieszczam się z pkt. A do B. Silnik sprawdzony, ma ciekawy dźwięk, odejście ma i jednocześnie jest oszczędny. Serwis auta banalnie tani, choć na razie nie korzystałem. Z minusów słaba widoczność, mała przednia szyba. trzeba się przyzwyczaić i uważać na pasach, lub przy skręcie. Tak to chyba same plusy + super wygląd.
Dacia Duster III