Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022

Lata produkcji: 2021 – 2022
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2021 do 2022 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~KierowcaDustera
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Wersja extreme + grzane fotele w kolorze szary urban. Cena samochodu w momencie składania zamówienia 75 tys. Za tą cenę w tamtym momencie nie było nic lepszego o podobnych gabarytach. W tej chwili podobna choć gorsza konfiguracja (nie ma już wersji extreme w ofercie) to koszt 88 tys i moim zdaniem te auto nie jest tyle warte i gdybym dziś miał zamawiać, to brałbym coś innego lub jakąś używkę ale dwie klasy wyżej. Ogólnie czuć taniość w tym samochodzie i częściowo tandetę ale nie ma tragedii. W mojej wersji siedziska są na prawdę wygodne (półskórzane) i samochód wizualnie prezentuje się dobrze. Nadaje się głównie do miasta i tak też go użytkuje, na trasę z prędkościami 70-110km/h też jest spoko ale jak śmigacie większość po autostradzie 140+ km/h to zapomnijcie o tym aucie, a już na pewno nie z tym silnikiem! Czy auto kupiłbym jeszcze raz? W aktualnej cenie raczej nie.
4,5
~Dusterofan
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Bardzo udany samochód. Niezłe wyposażenie wersji Prestige. Nie sprawia wrażenia budżetowego. To mój drugi Duster. Wcześniejszy to Comfort z 2019 r. z silnikiem 1,6 LPG i zapewne nie ostatni. Poprawiona dynamika, przy zachowaniu komfortowego zawieszenia plus wysoki prześwit i modna sylwetka sprawia, że bardzo polubiłem Dustera. Szkoda, że zaliczył drobne wpadki, np. fatalnie działająca fabryczna nawigacja, która wiesza się w przypadkowych momentach (czasem już po kilku minutach) przez co można przegapić np. skręt lub zjazd z autostrady, zanim kierowca zorientuje się, że obraz na ekranie jest wciąż ten sam. Wgranie softu od nowa w serwisie nie rozwiązało problemu.
4,9
~Eryk
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Swojego Dustera odebrałem na początku Maja i już zrobiłem w ciągu miesiąca prawie 2 tys km - W tym trasa nad morze ok 500km w jedną stronę. Przyznam, że samochód na razie spisuje się świetnie. Mam wersję extreme i niczego mi brakuje jeśli chodzi o wyposażenie. Auto wygodne, łatwo się prowadzi, dla spokojnego kierowcy w sam raz. W dodatku bardzo ekonomiczne. Za 73 tys dostałem duży, komfortowy samochód, który jeździ za na prawdę niewielkie pieniądze dzięki instalacji lpg.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022
8,1
l/100 km
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Samochód z przebiegiem 3 tyś. Ostatnie 2.2tyś na LPG - w okresie jesienno-zimowym, styl jazdy defensywny zgodna z ograniczeniami prędkości, opony zimowe z indeksie toczenia D (czyli min 0.3-0.5L większe spalanie niż niż fabrycznych Conti z indeksem A), na pokładzie 1-5 osób, drogi mieszane - miejskie, podmiejskie, Ski (na Skach odległości ok 60-70km nie szybciej niż 100km/h) Średnie podczas 3 tankowań 6,88L/100 7,44L/100, 7,17L/100 (środkowy wynik to bardziej dynamiczna jazda). Klima AUTO cały czas włączona. Samochód bardzo szybko się przełącza na LPG - przy temp. ok 6-10stC po ok 500-600m, przy -5 do -8 ok 1000-1500m i długo utrzymuje temp - tzn kilku kilometrach przejechanych od rana i ponownym odpaleniu samochodu po kilku godzinach, LPG załącza się od razu, albo po 100-200m).
9,7
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Autem jeżdżę głównie do pracy - trasa 17km z czego 12km to trasa szybkiego ruchu. Jeśli nie przekraczam 120km/h to w tych 9l można się zmieścić. Niestety silnik jest dość wyżyłowany - więc trasa i prędkość 140km/h to już bliżej 11l. Każda dodatkowa osoba w somochodzie to 0,5 do 1l więcej w spalaniu. Wrzucisz kajak na dach - dodatkowe 2l spali. Jest taniej, jest kulturalniej. Szkoda że nie ma fabrycznych instalacji w nieco większych silnikach. Coś pod 150km byłoby iidealne.
6,7
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Trudno mi wskażą spalanie przy dynamicznej jeździe robię obecnie 3-5.5tys miesięczny po miastach , miasteczkach , wsiach i drogach wszelakich z prędkością zgodna z taką jak prognozuje google mapa i mam średnie spalanie 6.72lpg/100. I spada :)

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 34
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
1 komentarz
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV Facelifting