Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW od 2022

Lata produkcji: 2022 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault:
- silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4x2 i 4x4) oraz TCe 125 (wersje 4x2 i 4x4)
współpracujące ze skrzynią mechaniczną
- silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4x2 i dCi 110 dla wersji 4x2 i 4x4 również współpracują
ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również
adaptacja LPG dla silnika SCe

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2022 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,8
~Leśny dziadek
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Samochód kupowany ze względu na cenę i fabryczną instalacje LPG. Z zewnątrz wygląda ładnie na znacznie droższy niż jest , środek - szału nie ma, ot może być. Myślałem że z tego 100 konnego silnika w takiej bryle to raczej mułowaty będzie ale tu pozytywne zaskoczenie jest całkiem żwawy turbo robi robotę. I teraz najważniejsze bo myślę że większość to tak jak ja przy zakupie i użytkowaniu to na ekonomię patrzy. Bardzo szybko przełacza się na LPG w zasadzie to prawie po uruchomieniu. Nie wiem jak w zimie będzie . Tankowanie i ( mamy lipiec 2024) i tu moje skąpe serce się raduje 408 km i gaz do pełna za 90,48 zł.Rekord zasięgu na zbiorniku gazu to 680 km , przy czym przy 130 na autostradzie to 10 l/ 100 km przebiegu spali jak nic ale to i tak tanio. Jak się umiejętnie z gazem obchodzić to śmiało 7 l i lekko niżej można wykręcić . A że to Dacia to jak się komuś nie podoba to niech nie patrzy. Leśne dziadki i stare skąpe pierniki są za .
4,9
~52j4dc752f
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Świetny samochodzik na miasto, ale na trasie też daje radę. Nic nie skrzypi inie trzeszczy, sprawia wrażenie dobrze spasowanego. Silnik, przy obecnych cenach gazu, pozwala sporo zaoszczędzić, a z uwagi na turbinę i dobre zestrojenie skrzyni biegów do 130 km/h całkiem żwawy. Wyprzedzanie nie jest żadnym problemem. W wersji Journey+ nie odczuwam żadnych braków w wyposażeniu, iPhone łączy się bezprzewodowo z systemem info-rozrywki błyskawicznie, kamery 360 stopni, podgrzewane fotele, regulacja odcinka lędżwiowego, czujnik martwego pola, niczego mi tu nie brakuje. Rozpoznawanie głosu działa bezbłędnie, więc wykonywanie połączeń telefonicznych lub włączenie ulubionej muzyki to kwestia wydania polecenia. Audio jest dobre i ma power.
3,1
~Mikie
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Auto pod każdym względem przeciętne, nawet biorąc pod uwagę cenę chociaż uważam, że prawie 80tys za silnik za 3 cyl i 100km to nie mało.
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW od 2022
8,9
l/100 km
8,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Praktycznie z każdego zbiornika wyjeżdżonego wkoło komina wychodzi koło 8,5 l. LPG na 100km. Autostrada na tempomacie 130km/h z dużym obciążeniem i bagażnikiem z 3 rowerami na haku to już kosmiczne 10,5 do 12 litrów w zależności od kierunku wiatru, temperatury i włączonej klimy. Przepisowa i mało ruchliwa krajówka za granicą to 7 litrów, pomimo pełnego załadunku i tych rowerów. Jest więc to bardzo ekonomiczna opcja, ale raczej do bulwarowej, spokojnej jazdy. Pociskanie autostradą nawet z dopuszczalną prędkością zjada całą ekonomię i czuć, że kosztuje silnik sporo wysiłku.
8,3
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Super auto. Silnik wystarczająco dynamiczny. Trzeba pilnować aby miał ponad 2tyś obrotów i jest dobrze. Silnik wdzięczny pod względem spalania, do 130km/h dynamika dobra, kultura pracy dobra. Zawieszenie pozwala na podróżowanie 140km/h. Miałem Saaby i Volva mam Toyotę i Citroena więc mam porównanie. Dużo jeżdżę po autostradzie i bez kompleksów wyprzedzam posiadaczy historycznych: bmw, audi i innych poniemieckich aut wlekących się aby oszczędzić paliwo.
9,4
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Witam. Próbka niewielka, ale zawsze. Miasto 10,7. Krótkie odcinki. Trasa drogi ekspresowe i krajowe max 130/h dało radę 7,8. Średnia 9,7. Pewnie dałoby radę trochę mniej. Wyniki w zimie. Latem liczę na niższe wartości.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 35
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
1 komentarz
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV Facelifting