Szukaj

Informacje o Dacia Duster II SUV Facelifting

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Dacia Duster zaprezentowana po raz pierwszy na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Flagowy model marki Dacia prezentuje nowe oblicze. Dzięki całkowicie zmienionemu designowi nadwozia Nowy Duster stwarza poczucie mocy i solidności. Przeprojektowane wnętrze jest bardziej komfortowe i ergonomiczne. Nowe elementy wyposażenia i systemy wspomagania prowadzenia czynią z nowego Dustera autentycznego SUV-a, komfortowego i wszechstronnego w codziennym użytkowaniu. Nowy Duster przełamuje kolejną granicę pod względem jakości postrzeganej. Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie wyższa jakość postrzegana wynika w szczególności ze staranniejszego spasowania i wykończenia poszczególnych elementów. Zmiany jakie zaszły w nowym modelu:
- mocniej zarysowana osłona chłodnicy, sięgająca aż do przesuniętych na boki reflektorów
- nowy, charakterystyczny układ świate ł, z wbudowanymi i podzielonymi na trzy segmenty światłami LED do jazdy dziennej
- bardziej pozioma maska z wyraźniejszymi przetłoczeniami
- wyżej umieszczona boczna linia nadwozia
- bardziej nachylona przednia szyba, której podstawa została przesunięta o 100 mm do przodu
- nowe, aluminiowe relingi dachowe, będące przedłużeniem profilu przedniej szyby
- nowe, 17-calowe obręcze kół

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster II SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Długość 4341 mm
Szerokość 1804 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2052 mm
Wysokość 1693 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 2020 mm
Rozstaw osi 2673 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Zwis przedni 842 mm
Zwis tylny 826 mm
Prześwit 217 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 900 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 892 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1403 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1416 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1478 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 445 l
Szerokość bagażnika 977 mm
Kąt natarcia 30 stopnie
Kąt rampowy 21 stopnie
Kąt zejścia 34 stopnie
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Kumbicjan
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Po pół roku użytkowania oceniam bardzo pozytywnie. Na plus układ jezdny i płynność jazdy, a także dynamika silnika współpracującego z automatyczną skrzynią biegów. Powoduje, że każdy wyjazd jest przyjemnością. Elektronika działa bez zarzutu - wyświetlacz dotykowy na stałe połączony z Iphone'm obsługuje potrzebne w podróży aplikacje: mapy, radia internetowe, czytniki książek i podcasty. Ekran dzielony. Duże koła i prześwit pozwalają na luz nie tylko na krawężnikach w mieście, ale również przy zjeżdżaniu na pobocze z dróg niżej kategorii o wysokich krawędziach, no i oczywiście w terenie na drogach nieutwardzonych. W polskich warunkach idealnie. Co do minusów to drobiazgi znane użytkownikom Dacii Duster II - słaba jakość klamek, słaba jakość tylnych drzwi i siedzeń oraz ogólnie mało finezji w wykończeniu wnętrza pojazdu. Mimo to wyposażenie wersji Journey w pewnej mierze równoważy te mankamenty. Wymienić można choćby przycisk wyłączający start/stop oraz klimatyzacji pod ręką (nie w panelu), a także czujniki deszczu, świateł mijania oraz martwego pola w lusterkach. Podsumowując jestem zadowolony.
4,8
~Leśny dziadek
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Samochód kupowany ze względu na cenę i fabryczną instalacje LPG. Z zewnątrz wygląda ładnie na znacznie droższy niż jest , środek - szału nie ma, ot może być. Myślałem że z tego 100 konnego silnika w takiej bryle to raczej mułowaty będzie ale tu pozytywne zaskoczenie jest całkiem żwawy turbo robi robotę. I teraz najważniejsze bo myślę że większość to tak jak ja przy zakupie i użytkowaniu to na ekonomię patrzy. Bardzo szybko przełacza się na LPG w zasadzie to prawie po uruchomieniu. Nie wiem jak w zimie będzie . Tankowanie i ( mamy lipiec 2024) i tu moje skąpe serce się raduje 408 km i gaz do pełna za 90,48 zł.Rekord zasięgu na zbiorniku gazu to 680 km , przy czym przy 130 na autostradzie to 10 l/ 100 km przebiegu spali jak nic ale to i tak tanio. Jak się umiejętnie z gazem obchodzić to śmiało 7 l i lekko niżej można wykręcić . A że to Dacia to jak się komuś nie podoba to niech nie patrzy. Leśne dziadki i stare skąpe pierniki są za .
4,5
~Kleofas
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Kolejna ocena po 9kkm Jestem nadal bardzo zadowolony. Trochę się przyzwyczaiłem do francuskiej inności (np sterowanie radiem). Po upalnym lecie i pierwszym ataku zimy mogę coś powiedzieć o wentylacji i trakcji - kompletnie nic do zarzucenia a trakcja wręcz super. Ogrzewanie foteli dziwnie działa ale do ogarnięcia (od chłodów mam włączone na stałe, jest termostat). Trochę nie ogarniam aktualizacji map z telefonu (wybitnie nieintuicyjne), muszę się posiłkować USB. Do skrzyni przyzwyczaiłem się dobrych kilka tysięcy km, nie jest łatwa (ale wolną jedynkę w 4*4 uwielbiam w korkach). Na lakier biały położyłem ceramikę i wygląda dobrze. Trochę mało miejsca w środku (tak jak w moim drugim aucie klasy B) na moim etapie starcza ale na styk. Generalnie jak mam rano wybór którym jechać wybieram daćkę (zamiast Stonica).
Średnie spalanie dla Dacia Duster II SUV Facelifting
5,8 – 8,9
l/100 km
5,5
l/100 km
8,2 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Praktycznie z każdego zbiornika wyjeżdżonego wkoło komina wychodzi koło 8,5 l. LPG na 100km. Autostrada na tempomacie 130km/h z dużym obciążeniem i bagażnikiem z 3 rowerami na haku to już kosmiczne 10,5 do 12 litrów w zależności od kierunku wiatru, temperatury i włączonej klimy. Przepisowa i mało ruchliwa krajówka za granicą to 7 litrów, pomimo pełnego załadunku i tych rowerów. Jest więc to bardzo ekonomiczna opcja, ale raczej do bulwarowej, spokojnej jazdy. Pociskanie autostradą nawet z dopuszczalną prędkością zjada całą ekonomię i czuć, że kosztuje silnik sporo wysiłku.
6,8
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Samochód z przebiegiem 3 tyś. Ostatnie 2.2tyś na LPG - w okresie jesienno-zimowym, styl jazdy defensywny zgodna z ograniczeniami prędkości, opony zimowe z indeksie toczenia D (czyli min 0.3-0.5L większe spalanie niż niż fabrycznych Conti z indeksem A), na pokładzie 1-5 osób, drogi mieszane - miejskie, podmiejskie, Ski (na Skach odległości ok 60-70km nie szybciej niż 100km/h) Średnie podczas 3 tankowań 6,88L/100 7,44L/100, 7,17L/100 (środkowy wynik to bardziej dynamiczna jazda). Klima AUTO cały czas włączona. Samochód bardzo szybko się przełącza na LPG - przy temp. ok 6-10stC po ok 500-600m, przy -5 do -8 ok 1000-1500m i długo utrzymuje temp - tzn kilku kilometrach przejechanych od rana i ponownym odpaleniu samochodu po kilku godzinach, LPG załącza się od razu, albo po 100-200m).
8,3
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Super auto. Silnik wystarczająco dynamiczny. Trzeba pilnować aby miał ponad 2tyś obrotów i jest dobrze. Silnik wdzięczny pod względem spalania, do 130km/h dynamika dobra, kultura pracy dobra. Zawieszenie pozwala na podróżowanie 140km/h. Miałem Saaby i Volva mam Toyotę i Citroena więc mam porównanie. Dużo jeżdżę po autostradzie i bez kompleksów wyprzedzam posiadaczy historycznych: bmw, audi i innych poniemieckich aut wlekących się aby oszczędzić paliwo.

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 35
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 5
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
1 komentarz
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II SUV Facelifting