Szukaj

Informacje o Dacia Duster II

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowa Dacia Duster zaprezentowana po raz pierwszy na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Flagowy model marki Dacia prezentuje nowe oblicze. Dzięki całkowicie zmienionemu designowi nadwozia Nowy Duster stwarza poczucie mocy i solidności. Przeprojektowane wnętrze jest bardziej komfortowe i ergonomiczne. Nowe elementy wyposażenia i systemy wspomagania prowadzenia czynią z nowego Dustera autentycznego SUV-a, komfortowego i wszechstronnego w codziennym użytkowaniu. Nowy Duster przełamuje kolejną granicę pod względem jakości postrzeganej. Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie wyższa jakość postrzegana wynika w szczególności ze staranniejszego spasowania i wykończenia poszczególnych elementów. Zmiany jakie zaszły w nowym modelu:
- mocniej zarysowana osłona chłodnicy, sięgająca aż do przesuniętych na boki reflektorów
- nowy, charakterystyczny układ świate ł, z wbudowanymi i podzielonymi na trzy segmenty światłami LED do jazdy dziennej
- bardziej pozioma maska z wyraźniejszymi przetłoczeniami
- wyżej umieszczona boczna linia nadwozia
- bardziej nachylona przednia szyba, której podstawa została przesunięta o 100 mm do przodu
- nowe, aluminiowe relingi dachowe, będące przedłużeniem profilu przedniej szyby
- nowe, 17-calowe obręcze kół

czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
NA ŻYWO

Oceny Dacia Duster II

Liczba ocen: 206
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

1,4
~Kierowca
Dacia Duster II
SUV 1.6 SCe 115KM 85kW
Wyrób samochodopodobny, ergonomia na poziomie aut z lat 80-tych. Obskurna deska rozdzielcza z kiepską ergonomią. Polonez przy tym to szczyt luksusu, komfort jazdy odstaje od aut europejskich, nawet golf v z 2004 roku oferuje znacznie wyższy komfort jazdy, nie mówiąc o silniku, który jest mułowaty i głośny. Nie wiem skąd się bierze popularność tego auta, które jest toporne, paliwożerne, nadsterowne, kiepsko się prowadzi, nie daje żadnej przyjemności z jazdy, a jadąc tym pojazdem ponad 110 km na autostradzie robi się niebezpiecznie bowiem auto myszkuje i staje się bardzo głośne, zarówno silnik jak i opory powietrza robią swoje. Spalanie miasto 10-12, trasa 7-9, średnio trzeba liczyć 8,5 litra, przy bardzo delikatnej jeździe można zejść do 6,5-7. Ogólnie nie polecam tego pojazdu, lubię jeździć samochodami ale ten pojazd wywołuje u mnie frustrację. Jest znacznie lepszy niż Dacia Duster I gen. Użytkowałem rocznik 2014 i to było totalne dno, pow. prędkości 80 km maska pojazdu drgała, a pojazd nie był powypadkowy, rdza zatamowała słupek A - ogólnie tragedia. Rocznik 2018 jest lepszy ale to dalej bardzo słabe auto, któremu daleko do uznanych popularnych marek. Auto użytkowałem służbowo również w terenie ale nie mam doświadczenia w jeździe innymi pojazdami 4x4 więc nie będę oceniał właściwości terenowych pojazdu, ogólnie w terenie słychać pracę karoserii więc to mówi samo za siebie.
4,7
~Kumbicjan
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Po pół roku użytkowania oceniam bardzo pozytywnie. Na plus układ jezdny i płynność jazdy, a także dynamika silnika współpracującego z automatyczną skrzynią biegów. Powoduje, że każdy wyjazd jest przyjemnością. Elektronika działa bez zarzutu - wyświetlacz dotykowy na stałe połączony z Iphone'm obsługuje potrzebne w podróży aplikacje: mapy, radia internetowe, czytniki książek i podcasty. Ekran dzielony. Duże koła i prześwit pozwalają na luz nie tylko na krawężnikach w mieście, ale również przy zjeżdżaniu na pobocze z dróg niżej kategorii o wysokich krawędziach, no i oczywiście w terenie na drogach nieutwardzonych. W polskich warunkach idealnie. Co do minusów to drobiazgi znane użytkownikom Dacii Duster II - słaba jakość klamek, słaba jakość tylnych drzwi i siedzeń oraz ogólnie mało finezji w wykończeniu wnętrza pojazdu. Mimo to wyposażenie wersji Journey w pewnej mierze równoważy te mankamenty. Wymienić można choćby przycisk wyłączający start/stop oraz klimatyzacji pod ręką (nie w panelu), a także czujniki deszczu, świateł mijania oraz martwego pola w lusterkach. Podsumowując jestem zadowolony.
4,8
~Leśny dziadek
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Samochód kupowany ze względu na cenę i fabryczną instalacje LPG. Z zewnątrz wygląda ładnie na znacznie droższy niż jest , środek - szału nie ma, ot może być. Myślałem że z tego 100 konnego silnika w takiej bryle to raczej mułowaty będzie ale tu pozytywne zaskoczenie jest całkiem żwawy turbo robi robotę. I teraz najważniejsze bo myślę że większość to tak jak ja przy zakupie i użytkowaniu to na ekonomię patrzy. Bardzo szybko przełacza się na LPG w zasadzie to prawie po uruchomieniu. Nie wiem jak w zimie będzie . Tankowanie i ( mamy lipiec 2024) i tu moje skąpe serce się raduje 408 km i gaz do pełna za 90,48 zł.Rekord zasięgu na zbiorniku gazu to 680 km , przy czym przy 130 na autostradzie to 10 l/ 100 km przebiegu spali jak nic ale to i tak tanio. Jak się umiejętnie z gazem obchodzić to śmiało 7 l i lekko niżej można wykręcić . A że to Dacia to jak się komuś nie podoba to niech nie patrzy. Leśne dziadki i stare skąpe pierniki są za .

Usterki Dacia Duster II

Liczba wpisów: 36
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 23
Nie 5
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
1 komentarz
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster II