Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,9
~jaras57i
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Kupiłem nowy samochód. Poprzedni choć z pewnego źródła okazał się niezłą miną. Padało wszystko a koszty napraw LR kosmos poza tym warsztaty jak coś naprawiły to coś dodatkowo uszkodziły. Dacia nie ma u nas zbyt dużego prestiżu ale mnie nie o to chodzi miałem już wiele prestiżowych aut a z mego doświadczenia wiem ile taki prestiż kosztuje w przypadku używanego kilkuletniego auta. W opiniach dziennikarze narzekają na szare i twarde plastiki-fakt twarde są ale dobrze spasowane,poza tym ja nie zamierzam się do nich tulić.Silnik naprawdę elastyczny dobrze zbiera się od samego dołu i to dość żwawo. Mam zbyt mały przebieg aby pisać coś o trwałości i niezawodności.Dotychczas przejechałem 1500 km.Jak pojeżdżę rok to dopiszę coś więcej. Co do własności terenowych tego auta to nie spodziewam się zbyt wiele końcu to wersja 4x2 więc napęd tylko na przód. Myślę ,że leśne szutry to max ale wysoki prześwit i dobre kąty wejścia i zejścia dobrze wróżą modelowi 4x4. Sam jestem trochę na siebie zły iż nie wykazałem się cierpliwością i nie zamówiłem wersji 4x4. Zamawiałem w kwietniu a odebrałem moją Drakullę w końcu czerwca. Myślę że gdybym wtedy zamówił wersję 4x4 to w sierpniu bym miał. Ale i z tej wersji jestem zadowolony spalanie w przedziale 5-7 litrów ON to naprawdę dobry wynik. Poza tym wygląd tego wozu może się podobać. Jeszcze na razie jest to nowość na naszym rynku i budzi sporą ciekawość. Większość oglądających myśli iż jest to nowa wersja Nissana Qasghai. Wielkie brawa dla Rumunów i trochę żal że nasze FSO zarosło chwastami i tak naprawdę nie produkujemy już żadnego polskiego samochodu. Obecny przebieg to 5200 km w dwa i pół roku Awarii na razie brak. Nadal jestem zadowolony z zakupu.Polecam te auto
4,6
~Zielony
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Niska cena, duże oszczedności, wielkie możliwości - tak w skrócie można ocenić Dustera ;) Sama radość z jazdy, brak jakichkolwiek usterek, wszystko chodzi jak w zegarki, użytkowany w ruchu miejskim na odcinkach 3 - 8 km, Auto jeździ, jeździ, jeździ, jeździ codziennie 7 dni w tygodniu 30 dni w miesiącu .... Satysfakcję daje mi świadomość, że auto pali mało i ma cichutki klekocik. Francuskie pochodzenie nie jest ujmą, a zaletą, bo Francja i Włochy to dobre diesle.
4,5
~ElDiablo
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
W chwili obecnej samochód sprawuje się rewelacyjnie, nie mam jeszcze nawet 900 km przejechane więc za dużo nie mogę pisać choć wady już zauważyłem w serwisie twierdzą że jest ok, choć dla mnie jest to niebezpieczne w końcu chodzi o hamulce i sprzęgło. oprócz tego samochód jest naprawdę świetny
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW 2010-2013
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Dacia nadal na dotarciu, max spalanie 7,7 l/100 przy jeździe 100-130 km/h z rowerami na dachu, średnie ok. 6,0 l/100 przy spokojniej jeździe. Niemożliwe jest osiągniecie poniżej 5 l/100 a taki wynik zawsze osiągałem na peugeot 307 Kombi 1,6 HDI 90 km. Dacia 90 km 1,5 dci pali więcej o 1,5 l paliwa niż peugeot w tych samych warunkach jazdy. Jednak silnik 1,6 HDI peugeota jest lepszy od silnika renault 1,5 dci
5,2
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Zużycie paliwa-bardzo niskie - jak na suva tych gabarytów.Po mieście z klimą na ful i korkach na ful 5,8 w trasie do 100 km/h /jak go docierałem 4,9.JAK SIĘ zorientowałem przeglądy tanie.Co mnie cieszy i co zdecydowało że kupiłem wersję z tym silnikiem to brak filtra cząstek stałych to ważne przy dużych przebiegach po mieście.Zona w Mitsubishi zaliczyła ręczne wypalanie za 2000 zł a ewentualna wymiana-oby nie za 10 000 zł.
5,5
Dacia Duster I
SUV 1.5 dCi eco2 90KM 66kW
Auto z silnikiem dci 85 spala mi średnio 5,6 l ropy i jest to dobry wynik. Ponieważ nie jest zbyt ciężkie, ma bardzo dobre przyspieszenie. Przeglądy są co 20 tys. km. w salonach Renault, a z tego co się orientuję, Renault nie odstrasza klientów cenami za swoje usługi.

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV