Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje 109KM w wersji 4x2
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,0
~Andrzej
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Całokształt. Daje 3 z plusem. Oceniam auto, a nie stosunek ceny do jakości. Dacię prowadzi się dobrze jadąc na wprost. Przy manewrach parkingowych jest już gorzej. Zrobiłem 90000 km w 4 lata. Polecam przedłużyć gwarancję. Po 3 latach padła manetka od świateł, przekładnia kierownicy (maglownica). Pojawiły się ogniska korozji na tylnej i przedniej klapie. Alusy tez powoli korodują. Jeździłem z całą rodziną z Poznania do Zakopanego, do Gdańska itp. Nigdy nie był potrzebny dodatkowy kufer na dach. Na dachu mieliśmy 4 rowery. Rodzinka też nigdy nie narzekała na brak miejsca. Polecam kupić i się przekonać. Ja realizuję marzenia i kupuję Jeepa. Będzie co porównywać.
4,0
~Michał Wojciechowicz
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Jeszcze rok temu dałbym przeciętnie. Ale jako, że to trzeci rok użytkowania bez poważniejszych awarii, a przy tym z moją mega ciężką nogą czy to w mieście czy na wsi - daje dobrze ze wskazaniem na doskonale. Auto takie jak być powinno, mało pali dobrze jeździ i jest pakowne. Przez pierwszy rok trudno się było przyzwyczaić do dramatycznie obniżonego standardu po Range Rover, którym śmigałem. Ale doceniam teraz bezawaryjność auta i niskie koszty eksploatacji. I całkiem sporą dzielność w terenie. Największy mankament? To, że to Dacia. "Jak można kochać Dacię?". Kupiłem auto nowe w maksymalnym wyposażeniu - jedynie bez skór. Teraz darowałbym sobie boczne listwy bo brudzą przy wysiadaniu.
4,0
~Szymon
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 110KM 81kW
Im dłużej posiadam samochód oraz coraz więcej przejechanych kilometrów dochodzę d do wniosku, iż wydane 75.000 zł są tego warte. Oczywiście iż wiedziałem o wszystkich jego mankamentach przed zakupem. Twarde plastiki nie są naprawdę przeszkodą. Nikt na nich nie podróżuje. Są akceptowalne. Jeździłem wcześniej dużym ciężkim SUV em, który również przy dużych prędkościach z uwagi na opór wiatru hałasował. Duster nie ma problemu w zakrętach przy większych prędkościach. Wyciszenie poprawiono, powyżej 130 km/h jest bardziej hałaśliwie. Za te pieniądze z dieslem, napędem na obie osie, i maksymalnym wyposażeniem nie kupicie nic lepszego. Pokonuje 90 % długich tras powyżej 250 km

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV Facelifting