Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW 2015-2017

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1461 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny S&S
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny S&S
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Andrzej
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Auto do którego (biorąc pod uwagę cenę) nie można się przyczepić! absolutnie genialny wóz w śmiesznej kwocie! Miałem przyjemność jeździć ok 50 samochodami z różnych krajów oraz segmentów i powiem szczerze że Dacia Duster to absolutnie najlepiej zainwestowane pieniążki jak do tej pory. Za 79 000 zł brutto dostajemy prawdziwe auto terenowe z najniższym spalaniem w klasie. Wykonanie, wygląd ceny części na bardzo zadowalającym poziomie. Ogólnie nie wiem czym kierują się ludzie kupujący np. Skody Fabie w tej samej cenie...
4,5
~Damian
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Witam, mam Dustera prawie 2 lata(około 62 tys km). Ogólna ocena tego samochodu to bardzo dobry. Jako lekarz weterynarii używam go w warunkach terenowych i miejskich. Jeżdżę często po dziurawych drogach oraz błocie a zimą przez zaspy śnieżne. Póki co spisuje się ok. Oprócz słabej jakości lakieru nie mam uwag. Do pracy jest idealny, bardzo tani w utrzymaniu, nawet jeśli coś się zepsuje nie zapłacimy kokosów. Wnętrze stonowane,intuicyjne i proste. Każdy samochód się zużywa, a wychodzę z założenia że lepiej kupić tani i nowy oraz wymienić po kilku latach niż kupować używane auto ponoć bardziej prestiżowej marki. Mam nadzieję, że Polska zacznie produkować podobne samochody i nie będę musiał kupować zagranicznych marek.
4,5
~Dusterro
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Mam ten samochód od niedawna. Ogólna ocena bardzo dobra. Zalety to: 1. wyśmienite zawieszenie, które świetnie tłumi wszelkie nierówności; 2. bardzo elastyczny i oszczędny silnik dci; 3. dużo miejsca (w tym możliwość montażu trzech fotelików z tyłu!); 4. tanie części; 5. dzielność w terenie za sprawą dużego prześwitu i 4x4 z Nissana; 6. bezkonkurencyjna cena! Wady: 1. trudność ze znalezieniem pozycji za kierownicą; 2. drobne niedoróbki typu brak pełnej regulacji kierownicy, czy kiepski mechanizm regulacji wysokości fotela; 3. wadą jest też marka, która kojarzy się z największym badziewiem (co ciekawe Duster na niektórych rynkach sprzedawany jest jako Renault i Nissan Terrano).
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW 2015-2017
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Auto potrafi być bardzo ekonomiczne, jak na napęd 4x4 pod warunkiem jazdy do 90-100 km/h. Skrzynia biegów jest absurdalnie krótka, co wpływa na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Aerodynamika cegły również nie pomaga. Auto używam głównie w trasie, do 100km/h średnia wychodzi w okolicy 6 litrów, przy prędkościach 80-90 km średnia 5,2 l/100km. Tempomat na 100 km/h - spalanie 6,2 litra i obroty 2600. Tempomat na 120 km/h - spalanie 7,5, Tempomat na 140 - spalanie 9-10 litrów. Na plus zachowanie podczas zapakowania rowerów na hak - auto jest tak absurdalnie nie aerodynamiczne, że dodatkowy bagaż praktycznie nie wpływa na spalania. Fatalne wygłuszenie od strony silnika (szczególnie przeszkadza w dieslu. Fatalne nagłośnienie, jakość wykonania jest ok. Bezawaryjność na fajnym poziomie jak i koszty serwisu. Najlepsze właściwości terenowe w swojej klasie. Krótka skrzynia bardzo spowalnia to auto, sprint do 100km/h wymaga użycia aż 5 biegu. Ogólnie polecam dla osób chcących jeździć wolniej. Chip tuning dodaje wigoru na wyższych biegach (u mnie 130 KM), ale skrzynia studzi zapał i powoduje, że prędkość przelotowa to okolice 100-110 km/h
6,2
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Auto kupione latem 2015, za mną trasa Gdynia- Szklarska Poręba, apotem zaraz 1500 km po Niemczech, wszystko w ciągu 10 dni. Średnie spalanie biorąc pod uwagę, że były to długie trasy i mało jazdy po mieście wyniosło 6,3 ( w Polsce średnia prędkość 90-100 a w Niemczech jazda z prędkościami 120-140 km/h ). Obecnie jeżdżąc tylko po mieście za ostatnie 2 miesiące spalanie na wyświetlaczu pokazuje 6,6 l/100 km
6,0
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Jest dobrze. Stała jazda z prędkościami: 70km/h - 3,5l/100; 90km/h - 4,4l/100; 120km/h - 6,2l/100. Powyżej 120 obroty silnika szybko rosną a wraz z nimi zużycie paliwa. Przy 140km/h jest 8-9l/100. W praktyce prędkość 140km/h daje 2 razy większe spalanie niż 90km/h!

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV Facelifting