Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,2
~M. S.
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Sprzedałem firmie w ciągu 3 dni od momentu ukazania się ogłoszenia i się ucieszyłem a po sfinalizowaniu transakcji okazało się że nie jestem szczęśliwy i chcę kupić nowego Dustera Daję 4 ale tak bardziej subiektywnie .Parę rzeczy mnie wkurzało a najbardziej słaby silnik tzn brak przyspieszenia ,instalacja gazowa Landi Renzo zdecydowanie najslabszy punkt Rumunki w dodatku serwis tylko w aso bo zakodowana. Na ogromny plus zachowanie auta w zakrętach. wchodzi jak sportowa osobówka szybko zdecydowanie prawie się nie przechyla ,łatwa kontrola.No i stosunek jakość /cena zdecydowany ogromny plus
2,2
~Qpers
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
W dobie elektroniki i bajerów, które sprawiają że samochody stają się coraz bardziej problematyczne, prosty samochód jakim jest Duster ze sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi wydawał się być w miarę pewna inwestycją. Wygodny i wystarczająco przestronny dla 4-osobowej rodziny, świetnie sprawdza się w mieście. Niestety sprawdzone rozwiązania okazały się nie do końca... sprawdzone. Od nowości same problemy, samochodem nie da się normalnie jeździć. Średnio raz na 3-4 miesiące ląduje w serwisie, który prawie na wszystko ma jedną tylko odpowiedź - tak ma być. Oczywiście sprzedawcy nie chwalą się tym, ale zgodnie z warunkami gwarancji samochód zastępczy nie przysługuję! Serwisy po zgłoszeniu usterki trzymają samochód kilka dni po czym oddają twierdząc że "nie stwierdzono problemów", ewidentnie czekając aż minie gwarancja. Co bardzo dziwne dla SUV samochód ma problemy ze sztywnością nadwozia co objawia się samoczynnym pękaniem przedniej szyby. Oczywiście szybę wymieniają na gwarancji, ale co będzie potem? Podsumowując: 50 tyś. wyrzucone w błoto.
4,5
~zaj
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Po roku jazdy jestem pozytywnie zaskoczona nowym Dusterem. To auto w swojej cenie nie ma praktycznie konkurencji. Świetne zawieszenie, fabryczne LPG i użytkowanie tego auta to przyjemność połączona z sensownym nakładem kosztów. Polecam!
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW 2013-2015
9,7
l/100 km
9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
W rok zrobiłem 24 tys km nie wiem jak ktoś robi wynik 7l/100km no mi sie nie udało może mam za ciężka noge ale mój dusterek przy łuskaniu po gazie bez przyspieszania pod góre z górki na biegu bez dodawania gazu no powiem zabawa przy jeździe hamowanie silnikiem 8l/ 100km ale to naprawdę dużo myślenia podczas jazdy no i prędkość jazdy nie wyższa niż 90km/h jeżeli jeżdżę normalnie a jeżdżę szybko do 110km/h miasto/szosa bez korków przyśpieszanie pod górkę wyprzedzanie częste no to lekko 10l/ 100km co do autostrady brakuje 6 biegu ale to takiego na trasy a nie tak jak w 4x4 ze jedynka jest do terenu i dlatego masz 6 biegów żeby to jakoś szło na trasie, co do jedno osiowego napędu na autostradzie ja sie staram jeździć max 130km/h no chyba ze wyprzedzam ;) to jeszcze spalanie jako takie 11/12l na 100 powyżej 130km/h na autostraqdzie nie ukrywajmy duster ma słabą opływowosc no i w tedy 13l< mowa o gazie w całej wypowiedzi ... co do czesci napraw narazie servis oglada tylko przy wymianie opon i co rocznej kontroli
8,7
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
im wyższa prędkość tym wyższe spalanie do jazdy po mieście bez problemu 8-9 litrów, Jeśli jedziemy trase to predkosć autostradowa równa się wyższe spalanie na poziomie 11 litrów przy ok 110-120 wtedy też jest ciszej w kabinie to też spalanie na poziomie 8-9 litrów
11,6
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
Oczywiście dane dotyczące spalania z katalogu to bajki. Realne zużycie paliwa 30-40% większe. Ponadto koszmarnie drogie części w ASO. Serwis obowiązkowy co rok (ok 650PLN) co również wpływa na zwiększenie kosztów. Należałoby też doliczyć koszty związane z nieustannymi wizytami w serwisie (dojazdy, bilety etc)

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV Facelifting