Szukaj

Informacje o Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 148 Nm przy 3750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Dodatkowe informacje Typ silnika wersja 2WD K4M 696, wersja 4WD K4M 606
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~krzych
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Minęły 2 lata użytkowania Dusterka i czas na małe podsumowanie,zakup auta był świadomy i zgodny z zasadą widziały gały co brały duster na autostradzie ok ale do 120 km/h, można dużo więcej ale wzrasta hałas i spalanie oraz robi się bardziej podatny na boczne podmuchy wiatru , wiadomo aerodynamika szafy krakowskiej ale tak mają wszystkie auta typu SUV ,jazda po drogach to już przyjemność spalanie ok 7,0 l/km bardzo dobrze zestrojony układ kierowniczy, silnik nie jest najmocniejszy ale przez dobieranie odpowiednich przełożeń skrzyni biegów daje radę, jazda po drogach szutrowych to bajka wysokie zawieszenie duży kąt najazdu i zjazdu oraz niska waga Dusti bije wszystkie (2WD) Suzuki Vitary ,Jeepy Renegade VW Tiguan i tym podobne, sprawdzone na rodzinnych zlotach w delikatnym off road nie sądziłem że z napędem na jedną oś przy odpowiedniej technice można sobie na tyle pozwolić, co do niezawodności to były problemy z pracą silnika na wolnych obrotach (falowanie) ale po wgraniu nowego oprogramowania jest ok i to wszystko Znajomi którzy z nami jeżdżą Jeep, problem z elektroniką zapalają się różne kontrolki Suzuki V wspomaganie kierownicy i te plastyki na drzwiach WV Ti dużo pali , słychać zawieszenie i strach co będzie jak przebieg będzie ponad 100tys/km silnik TSI Podsumowując jestem zadowolony może prestiż jeżdżenia Daćką nie jest najwyższy ale ma wszystko co potrzeba do przemieszczania się z punktu A do B i gdybym miał jeszcze raz wybierać nowy Duster czy używany SUV byłby to Dusterek
4,2
~mario
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Poszukiwałem samochodu z bagażnikiem dobrze powyżej 400l, ale krótszego od typowego kombi, z bardzo dobrymi ocenami użytkowników no i w określonym przedziale cenowym. Wiem, że konkurencja ma podobne samochody (nie SUV'y), ale odrzuciły mnie zawodne silniki i większy procent niezadowolonych użytkowników. Na początku w ogóle nie brałem go pod uwagę, ale w miarę czytania kolejnych artykułów i komentarzy zacząłem się coraz bardzie do niego przekonywać. Nie zależało mi na zbędnych bajerach, które bardzo rzadko się używa, a które mogą być źródłem kolejnej usterki. Podwyższone zawieszenie nie było dla mnie ważne, ale po pół roku stwierdzam, że dla kogoś kto używa tego samochodu głównie w mieście to bardzo dobre rozwiązanie (krawężniki, dziury, spowalniacze). Niestety nie jest to samochód do szybkiej jazdy po autostradzie - powyżej 120km/h wyraźnie maleje przyspieszenie i rośnie zużycie paliwa (opór powietrza robi swoje). Na szczęście takie trasy robię raz na kwartał, więc dla mnie to nie problem. W mieście pali mi ok. 10l/100km, w trasie gdzie 3/4 stanowi autostrada (jadę na niej ok. 130km/h) - 8.8l/100km. Trasa drogami krajowymi na pusto to 7l/100km, a z rodziną i z pełnym bagażnikiem to 7.5l/100km. Na dotarciu było więcej. Dodam, że na tych trasach mieściłem się w tej szybszej połowie kierowców. Zmieniłbym jednak opony na bardziej szosowe, bo te są dla SUV'a, na mokrej drodze czuje wyraźny opór i muszę mocniej wciskać pedał gazu (ja raczej nie będę poruszał się po drogach gruntowych). Poleciłbym ten samochód tym , dla których tzw. "prestiż" nie jest ważny, którzy okres "piractwa" mają za sobą i którzy chcą mieć pojemny samochód przy niewielkiej długości.
4,3
~KIEROWCA Z 23 LETNIM STAŻEM
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Jeżeli nie zależy nam na prestiżu tylko na funkcjonalnym samochodzie z niezawodnym napędem na 4 - to strzał w 10. Jakość wykonania to napewno nie poziom Toyoty czy Hondy (chodzi o spasowanie niektórych elementów plastikowych) Rozwiązania dot. świateł dziennych (żarówki po 5 W - więc ledy nie są konieczne -łatwa wymiana oraz dostep do pozostałych żarówek wręcz doskonały. W środku wystarczająco miejsca na 4-o osobową rodzinę. W miarę wygodne fotele (dziwna regulacja fotela kierowcy - wysokość siedziska) Zegary bardzo czytelne noc i dzień Bagażnik wystarczający 408 litrów (koło zapasowe + funkcjonalne schowki) Jeżeli chodzi o zawieszenie wielowachaczowe i tłumienie nierównościi bardzo dobre. Nic dotej pory nie piszczy i nie stuka. Wada: brak prestiżu marki, budżetowe wykonanie niektórych elementów np. nie zakryte śrubki przy wew. klamkach i silnik benzynowy trochę słaby 105 KM ale za to znany z bezawaryjności i trwałości. czy warto kupić - tak bo za 65 tyś z tak dobrym wyposażeniem i napędem na 4 nic nie kupimy - SX 4 classic oraz fiat sedici - to małe samochody których do daci nie możemy porównać- mają mały prześwit, napęd stały tylko do 40 km/h (duster do 60 km/h - w praktyce do 75 km/h), małe bagażniki, głośne silniki, spasowanie elementów plastikowych bez rewelacji jak na te marki powinno być na o wiele wyższym poziomie, zawieszenie tył-belka skrętna (trwała lecz te samochody podskakują na poprzecznych nierównościach już przy b. małej prędkości). Duster trwałe zawieszenie wielowahaczowe przejęte z nissana ! Nie możemy tutaj porównać innych samochodów ponieważ: honda CRV, toyota rav 4 , kia czy też huynadai to tylko miejskie b. dobrze wykonane bulwarówki - w teren z Dusterem nie mogą nawet konkurować. Wystarczy zobaczyć jak dzielnie Duster radzi sobie zimą oraz w lekkim terenie. Ja na razie nie miałem okazji ale czekam na wyjazd wakacyjny aby na własnej skórze się przekonać co Drakula potrafi :) Czy jestem zadowolony z zakupu - tak Czy kupiłbym jeszcze raz - tak Podaję informację ,iż w tej chwili Dacia daję w promocji za 1 zł 5 lat gwaracji lub 60 km - za małą dopłatą możemy przebieg wydłużyć do 120 tyś. km Jeżeli wydłużają gwarancję od połowy 2013 roku tzn , że sprzedają sprawdzony o dobrej trwałości produkt.
Średnie spalanie dla Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
8,8
l/100 km
14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

16,4
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Samochód zakupiony do firmy. Silnik 105 KM z instalacją Landi Renso montowaną w salonie. Wielokrotna regulacja instalacji LPG w salonie nic nie pomogła. Auto spala średnio 18 litrów gazu większość trasy (90%) to autostrada. Maksymalne spalanie auta na autostradzie przy prędkości 150-160 km/h to 24 l/100 km. Minimalne jakie udało nam się odnotować to 11,5 l przy bardzo spokojnej jeździe w trybie ECO z maksymalną prędkością 100 km/h. Awarie: przy przebiegu ok 15000 km wymiana zawieszenia z przodu ( łożyska Mcphersona); dwukrotnie rozszczelniła się klimatyzacja; awaria hamulca ręcznego; przy przebiegu 35000 km wymieniono całą skrzynię biegów; po niespełna 2 latach od zakupu zaczął korodować tylny błotnik który pomalowano w ramach gwarancji; wymiana uszczelnień przepustnicy. Po zakończeniu okresu gwarancji instalacji LPG oddaliśmy samochód do prywatnego warsztatu. Spalanie przy 110-120 to 13,8 l/100 a przy prędkości 150 wynosi 18,8 l/100 km. Samochód odznacza się dużym poziomem hałasu ( nie da się korzystać z fabrycznego zestawu głośnomówiącego, słabą jakością plastików, zimą ciężko nagrzać wnętrze a latem klimatyzacja musi pracować na maksymalnych obrotach aby utrzymać temperaturę w kabinie ok 21 stopni. Obecnie samochód ma przejechane 40000 km i zostanie wymieniony na bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny. Wystawiam mu niską ocenę spalanie i trwałość (szczególnie skrzyni biegów). Auto z napędem 4x4 i 6 biegową skrzynią.
12,9
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Spalanie na podstawie dokładnych notatek z dwuletniego użytkowania, po dotarciu, przejechane ok. 28 tys. km, wersja 4x4 z instalacją LPG wstawioną w serwisie przy zakupie nowego auta: 1. samochód pali średnio 10.3 - 11.9 l gazu + 0.7 - 1.5 l benzyny (zleżenie od czasu jazdy na zimnym silniku); średnia liczona z odcinków ok. 2-3 tys. km, typowe użytkowanie prywatne, 2. jazda po trasie to ok. 11.6 -12.2 l gazu przy prędkościach "przelotowych" 110-130 km/h. 3. jazda na benzynie to średnio 9.4 - 10.4 litra (jazda mieszana, brak dokładnych wyliczeń trasa/miasto). Żeby odnieść wskazania komputera do rzeczywistego spalania, do tego co na wyświetlaczu należy doliczyć: 1. 9-11% przy jeździe na benzynie, 2. 36-38% żeby wyznaczyć spalanie gazu. Spalanie dotyczy normalnej jazdy, bez trybu ECO, bez oszczędzania i z kierowcą bez ADHD.
9,3
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Zużycie paliwa silnika benzynowego przy bardzo spokojnej jeździe i 90 % w trasie pozwala na osiągnięcie średniego spalania na poziomie 8 l/100 km. W mieście spalanie zdecydowanie powyżej 10 l/100 km. Pozostałych kosztów jeszcze nie doświadczyłem.

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I SUV Facelifting