Szukaj

Informacje o Dacia Duster I

Lata produkcji: 2010 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Dacia Duster I

Liczba ocen: 171
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Karoseria - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Dawid
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Na przestrzeni wielu lat użytkowania Dustera mogę stwierdzić z całą pewnością, że to auto ma potencjał. Jest w tym aucie sens. Nie jest to samochód dla escetów. Jest to poprawny, bezawaryjny samochód do codziennej eksploatacji. Mało pali średnio 7,5 l. Z tym autem jest trochę jak z żoną średniej urody. W momencie ślubu jest średnia (tak wydaje się otoczeniu). Z biegiem czasu okazuje się że odkrywamy coraz więcej atutów, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia (tania w utrzymaniu, nie psuje się). Na tle starzejącej się konkurencji wygląda coraz lepiej. A niby dlaczego wygląda coraz lepiej? Dlatego że niema w niej udziwnień. Prostota jest najpiękniejsza, Z biegiem czasu zaczynamy coraz bardziej doceniać auto na którym można polegać. To auto jest skrojone na wiele okoliczności (z wyjątkiem wysokich prędkości autostradowych). Całokształt auta oceniam na 5+. Jeśli ktoś wybierze wersje z silnikiem 1,6 Sce napewno nie będzie zawiedziony, inne silniki mają już pewne bolączki. Proszę zapytać mechaników co sądzą o Dusterze - nigdy nie usłyszałem złego słowa - tylko wymiany eksploatacyjne.
2,2
~Rafał
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Kupowałem ten samochód 2 letni na gwarancji z przebiegiem 25 tys. facet który go sprzedawał mówił ,ze to nie jest normalny samochód - nie wiedziałem o co mu chodzi. Moje wrażenia są takie : samochód wybitnie sie nadaje dla rolnika ,gdzieś w pole pojechać na pastwisko ogólnie w terenie. Jak wile osób już pisało jakość Dacii pozostaje wiele do życzenia , słynny lewarek od skrzyni biegów żyjący własnym światem. Fotel kierowcy regulowany jak w latach 60...uff ,dramat. Daster sie żle prowadzi w zakrętach , trzeba uważać bo nie jest przewidywalny Acha najlepsze .. pojawiły ogniska korozji w 2 letnim aucie!
2,2
~Rafał
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 SCe 114KM 84kW
Kupowałem ten samochód 2 letni na gwarancji z przebiegiem 25 tys. facet który go sprzedawał mówił ,ze to nie jest normalny samochód - nie wiedziałem o co mu chodzi. Moje wrażenia są takie : samochód wybitnie sie nadaje dla rolnika ,gdzieś w pole pojechać na pastwisko ogólnie w terenie. Jak wile osób już pisało jakość Dacii pozostaje wiele do życzenia , słynny lewarek od skrzyni biegów żyjący własnym światem. Fotel kierowcy regulowany jak w latach 60...uff ,dramat. Daster sie żle prowadzi w zakrętach , trzeba uważać bo nie jest przewidywalny Acha najlepsze .. pojawiły ogniska korozji w 2 letnim aucie!

Raporty spalania Dacia Duster I

Liczba raportów: 232
Średnie spalanie dla Dacia Duster I
5,2 – 10,3
l/100 km
5,5 – 9,7
l/100 km
9,3 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Auto potrafi być bardzo ekonomiczne, jak na napęd 4x4 pod warunkiem jazdy do 90-100 km/h. Skrzynia biegów jest absurdalnie krótka, co wpływa na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Aerodynamika cegły również nie pomaga. Auto używam głównie w trasie, do 100km/h średnia wychodzi w okolicy 6 litrów, przy prędkościach 80-90 km średnia 5,2 l/100km. Tempomat na 100 km/h - spalanie 6,2 litra i obroty 2600. Tempomat na 120 km/h - spalanie 7,5, Tempomat na 140 - spalanie 9-10 litrów. Na plus zachowanie podczas zapakowania rowerów na hak - auto jest tak absurdalnie nie aerodynamiczne, że dodatkowy bagaż praktycznie nie wpływa na spalania. Fatalne wygłuszenie od strony silnika (szczególnie przeszkadza w dieslu. Fatalne nagłośnienie, jakość wykonania jest ok. Bezawaryjność na fajnym poziomie jak i koszty serwisu. Najlepsze właściwości terenowe w swojej klasie. Krótka skrzynia bardzo spowalnia to auto, sprint do 100km/h wymaga użycia aż 5 biegu. Ogólnie polecam dla osób chcących jeździć wolniej. Chip tuning dodaje wigoru na wyższych biegach (u mnie 130 KM), ale skrzynia studzi zapał i powoduje, że prędkość przelotowa to okolice 100-110 km/h
16,4
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW
Samochód zakupiony do firmy. Silnik 105 KM z instalacją Landi Renso montowaną w salonie. Wielokrotna regulacja instalacji LPG w salonie nic nie pomogła. Auto spala średnio 18 litrów gazu większość trasy (90%) to autostrada. Maksymalne spalanie auta na autostradzie przy prędkości 150-160 km/h to 24 l/100 km. Minimalne jakie udało nam się odnotować to 11,5 l przy bardzo spokojnej jeździe w trybie ECO z maksymalną prędkością 100 km/h. Awarie: przy przebiegu ok 15000 km wymiana zawieszenia z przodu ( łożyska Mcphersona); dwukrotnie rozszczelniła się klimatyzacja; awaria hamulca ręcznego; przy przebiegu 35000 km wymieniono całą skrzynię biegów; po niespełna 2 latach od zakupu zaczął korodować tylny błotnik który pomalowano w ramach gwarancji; wymiana uszczelnień przepustnicy. Po zakończeniu okresu gwarancji instalacji LPG oddaliśmy samochód do prywatnego warsztatu. Spalanie przy 110-120 to 13,8 l/100 a przy prędkości 150 wynosi 18,8 l/100 km. Samochód odznacza się dużym poziomem hałasu ( nie da się korzystać z fabrycznego zestawu głośnomówiącego, słabą jakością plastików, zimą ciężko nagrzać wnętrze a latem klimatyzacja musi pracować na maksymalnych obrotach aby utrzymać temperaturę w kabinie ok 21 stopni. Obecnie samochód ma przejechane 40000 km i zostanie wymieniony na bardziej ekonomiczny i mniej awaryjny. Wystawiam mu niską ocenę spalanie i trwałość (szczególnie skrzyni biegów). Auto z napędem 4x4 i 6 biegową skrzynią.
8,7
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.6 16V LPG 105KM 77kW
im wyższa prędkość tym wyższe spalanie do jazdy po mieście bez problemu 8-9 litrów, Jeśli jedziemy trase to predkosć autostradowa równa się wyższe spalanie na poziomie 11 litrów przy ok 110-120 wtedy też jest ciszej w kabinie to też spalanie na poziomie 8-9 litrów

Usterki Dacia Duster I

Liczba wpisów: 8
Falujące obroty silnika/dławiący się silnik przy dodaniu gazu
  • Dacia Duster I SUV Facelifting 1.6 16V 105KM 77kW 2013-2015
  • silnik
Szczególnie na zimnym silniku, po zapaleniu falują obroty. Ponadto gdy dodaje się gazu to silnik dławi się jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to dosyć niebezpieczna usterka, bo przy ruszaniu ze skrzyżownia, czy też włączaniu się do ruchu, samochód zamiast jechać do dławi się i gaśnie. Przy rozgrzanym silniku jest trochę lepiej, ale też idzie zauważyć falujące obroty. Serwis Dacii na to, że to taki typ silnika. Wyczyścili przepustnicę oraz wgrali nowy soft - pomogło ale tylko na chwilę...Czy ktoś zna SKUTECZNY sposób na rozwiązanie tego problemu? Czytałem gdzieś, że ponoć winowajcą jest silniczek krokowy i trzeba go wymienić najlepiej na nowy lepszej jakości...
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Wybijanie biegów parzystych
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • układ napędowy
  • 200 tys. km
Od ok 2 tyg. mam problem z "wybijaniem biegów parzystych". Początkowo problem pojawił się przy 4 biegu, następnie przy 2 i 6. Wymieniłem olej w skrzyni oraz wybierak biegów, przez 200 km było ok, teraz wybija ponownie bieg 4. Nie ma innych objawów typu ciężko wchodzące biegi, zgrzyty w skrzyni itp. Zastanawiam się czy powodem może być poduszka, czy przyczyny szukać gdzie indziej?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Palący się bezpiecznik od spryskiwaczy i tylnej wycieraczki
  • Dacia Duster I SUV 1.6 16V 105KM 77kW 2010-2013
  • instalacja elektryczna
cały czas palił się bezpiecznik odpowiadający za spryskiwacze i tylną wycieraczkę. podczas pierwszej wizyty w serwisie Panowie mechanicy nie mogli znaleźć przyczyny tej usterki.Dopiero po kilku dniach zauważyłem ,że bezpiecznik pali się podczas wrzucania wstecznego biegu. Serwisanci rozebrali konsole środkową i wymienili przetartą wiązkę kabli.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dacia Duster I