Szukaj

Informacje o Dacia Duster

Lata produkcji: 2010 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2010 roku. Pierwszy samochód w tej klasie w historii rumuńskiej marki. Model w bardzo umowny sposób nawiązuje do prototypu Duster Concept zaprezentowanego w 2009 roku (wersja produkcyjna diametralnie różni się od studyjnej). Duster, zaprojektowany przez biuro Renault Design Central Europe, powstał na płycie podłogowej Dacii Logan (B0 platform). Kilka elementów zapożyczył też z Nissana Quashqaia. Auto nie ma nic wspólnego z modelem ARO 10, który w latach 80. i 90. na niektórych rynkach był oferowany pod nazwą Dacia Duster.
czytaj więcej
Powagosław
To w pewnym sensie nowa jakość, bo takich pieniędzy za pięciodrzwiowego SUV-a jeszcze się w Europie nie płaciło. I Duster wygląda mniej więcej na tyle, ile kosztuje. Może na kilkaset złotych więcej. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto na polskie drogi, przyda się na księżycowe wertepy. Jest brzydkie jak moje słowa podczas oglądania piłkarskiego meczu międzypaństwowego z udziałem Polaków. Ale czego się spodziewacie po Dacii, która co najwyżej ma ambicje zostania nową Ładą Nivą. ~Luzacjusz

Dacia Duster – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Dacia Duster

Liczba ocen: 387
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~memnon z Rodos
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Auto warte swojej SUPER ceny a cena wiadomo z czego wynika. Auto proste jak konstrukcja cepa, ale NIE byle jakie! Nie ma wodotrysków, środek plastikowy, ale ja w nim nie śpię i nie jem, tylko przemieszczam się z pkt. A do B. Silnik sprawdzony, ma ciekawy dźwięk, odejście ma i jednocześnie jest oszczędny. Serwis auta banalnie tani, choć na razie nie korzystałem. Z minusów słaba widoczność, mała przednia szyba. trzeba się przyzwyczaić i uważać na pasach, lub przy skręcie. Tak to chyba same plusy + super wygląd.
4,7
~Jacek
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Daję 5 gwiazdek. Auto zamówione z katalogu przed prezentacją w salonach. W wersji journey z maksymalnym możliwym wyposażeniem w kolorze sandstone. Czas oczekiwania 3 miesiące. Na trzy tygodnie przed produkcją zmieniłem kolor zamawianego auta z szarego schiste na wspomniany sandstone. Był to efekt porównywana tych dwóch kolorów w salonie. Kolor sandstone w realnych warunkach jest zupełnie inny niż na zdjęciach, jest bardzo atrakcyjny. Jeśli odcień zmienia się w zależności od pory dnia. Auto ma atrakcyjny wygląd i wzbudza zainteresowanie na ulicy, zapewne również dlatego że to nowość. Bryła nadwozia jest spójna, proporcje idealne. Wszystko się zgadza, nie ma dysonansu z powodu zbyt małych felg czy innych elementów nadwozia. Auto nie sprawia wrażenia taniego, budżetowego. Osobiście szukałem innego modelu, Dacia nie była w kręgu mojego zainteresowania, jednak pierwsze prezentacje internetowe i dobre oceny, atrakcyjna oferta cenowa, dość bogate wyposażenie przekonały mnie do zakupu.
4,8
~Leśny dziadek
Dacia Duster II
SUV Facelifting 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Samochód kupowany ze względu na cenę i fabryczną instalacje LPG. Z zewnątrz wygląda ładnie na znacznie droższy niż jest , środek - szału nie ma, ot może być. Myślałem że z tego 100 konnego silnika w takiej bryle to raczej mułowaty będzie ale tu pozytywne zaskoczenie jest całkiem żwawy turbo robi robotę. I teraz najważniejsze bo myślę że większość to tak jak ja przy zakupie i użytkowaniu to na ekonomię patrzy. Bardzo szybko przełacza się na LPG w zasadzie to prawie po uruchomieniu. Nie wiem jak w zimie będzie . Tankowanie i ( mamy lipiec 2024) i tu moje skąpe serce się raduje 408 km i gaz do pełna za 90,48 zł.Rekord zasięgu na zbiorniku gazu to 680 km , przy czym przy 130 na autostradzie to 10 l/ 100 km przebiegu spali jak nic ale to i tak tanio. Jak się umiejętnie z gazem obchodzić to śmiało 7 l i lekko niżej można wykręcić . A że to Dacia to jak się komuś nie podoba to niech nie patrzy. Leśne dziadki i stare skąpe pierniki są za .

Raporty spalania Dacia Duster

Liczba raportów: 566
Średnie spalanie dla Dacia Duster
4,3 – 10,3
l/100 km
5,2 – 9,7
l/100 km
7,6 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Dacia Duster I
SUV Facelifting 1.5 dCi 109KM 80kW
Auto potrafi być bardzo ekonomiczne, jak na napęd 4x4 pod warunkiem jazdy do 90-100 km/h. Skrzynia biegów jest absurdalnie krótka, co wpływa na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach. Aerodynamika cegły również nie pomaga. Auto używam głównie w trasie, do 100km/h średnia wychodzi w okolicy 6 litrów, przy prędkościach 80-90 km średnia 5,2 l/100km. Tempomat na 100 km/h - spalanie 6,2 litra i obroty 2600. Tempomat na 120 km/h - spalanie 7,5, Tempomat na 140 - spalanie 9-10 litrów. Na plus zachowanie podczas zapakowania rowerów na hak - auto jest tak absurdalnie nie aerodynamiczne, że dodatkowy bagaż praktycznie nie wpływa na spalania. Fatalne wygłuszenie od strony silnika (szczególnie przeszkadza w dieslu. Fatalne nagłośnienie, jakość wykonania jest ok. Bezawaryjność na fajnym poziomie jak i koszty serwisu. Najlepsze właściwości terenowe w swojej klasie. Krótka skrzynia bardzo spowalnia to auto, sprint do 100km/h wymaga użycia aż 5 biegu. Ogólnie polecam dla osób chcących jeździć wolniej. Chip tuning dodaje wigoru na wyższych biegach (u mnie 130 KM), ale skrzynia studzi zapał i powoduje, że prędkość przelotowa to okolice 100-110 km/h
5,7
Dacia Duster II
SUV 1.5 dCi 110KM 81kW
Autem trzeba nauczyć się zmieniać biegi. Oczywiście Ruszanie z 2 go biegu i płynna jazda pozwala na średnie zużycie 60% trasa 40% miasto ok. 5.5 litra z powodzeniem. Mistrzowie ecodrivingu będa mieli lepsze rezultaty
7,1
Dacia Duster III
SUV 1.0 TCe ECO-G 100KM 74kW
Auto na dotarciu. Pokonałem 1300 km delikatnie. Zgodnie z zaleceniami ASO, po przekroczeniu 1000 km jeżdżę na LPG. Nie przekraczałem 120 km/h. Pierwsza trasa na drodze krajowej spalanie 6,8. Teraz z całej eksploatacji na LPG ( ok. 300 km) średnie spalanie 7,8. W przewadze drogi krajowe, autostrada ok. 60 km max 120 km/h i niewiele w mieście (ok. 20 km).

Usterki Dacia Duster

Liczba wpisów: 45
Drążek zmiany biegów nie wraca do centralnej pozycji na biegu neutralnym
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • układ napędowy
  • 12 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 21
Nie 4
Typowa usterka, która dotyczy zarówno wersji 1.0 TCe jak i 1.3 TCe i może wystąpić w losowym momencie, przy losowym przebiegu. U mnie w 1.0 LPG problem pojawił się przy 12 tys. km. Drążek zmiany biegów w pozycji neutralnej nie wraca na środek. Wybieranie przełożeń staje się bardzo nieprecyzyjne i przejście z przełożeń skrajnych (1-3 oraz 5-6) do środkowych (3-4) staje się problematyczne. Usterka nie unieruchamia pojazdu, ale powoduje znaczy dyskomfort w użytkowaniu. ASO reklamacje przyjmuje bez problemu i wymienia "mechanizm" łączący drążek ze skrzynią (zestaw linek?). Wygląda jednak, że na przełomie roku 2022/2023 wymieniany element nie został jakościowo poprawiony, bo znane są już przypadki nawracania tematu po kolejnym losowym okresie czasu i przebiegu. Rozwiązanie jest więc doraźne. Jeśli producent nie poprawi części od strony konstrukcyjnej/produkcyjnej to trzeba się spodziewać że temat prędzej czy później się pojawi. Na razie chyba jeszcze trudno oszacować jakiś będzie koszt naprawy tego po gwarancji.
1 komentarz
Problem przy dodawaniu-odejmowaniu gazu
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe 90KM 66kW 2021
  • silnik
  • 85 tys. km
Grzechotanie przy dodawaniu-odejmowaniu gazu / gaszeniu silnika wraz z falowaniem obrotów Byłem w pierwszym serwisie Aso u Państwa ADA.. stwierdzili następująco: " W nawiązaniu do zgłoszenia serwisowego dotyczącego nieprawidłowości w obszarze hałasów podczas odejmowania gazu oraz falowania obrotów informujemy, że diagnostyka pojazdu nie wykazała nieprawidłowości. Sprawa została również skonsultowana z Renault Polska, gdzie potwierdzona została diagnoza serwisu. ( na podstawie przesłanego filmiku ) porażka.... W związku z powyższym stwierdzamy, że pojazd jest sprawny, a zgłaszane objawy to CECHA PRODUKTU (haha). Nie stwierdza się nieprawidłowości natury technicznej. Drugi Serwis Stwierdził następująco: Do wymiany Turbosprężarka - wibracje dźwigni zmiennej geometrii. Grzechotanie przy dodawaniu gazu/gaszeniu silnika. Autem można się poruszać Więc musieli sprowadzić powyższą cześć z Francji czekałem 15 dni. Przyjeżdżam na umówioną wizytę wymiany części, a tu stwierdzili że Oni tego robić nie będą bo Renault Polska nie pokryje kosztu tej naprawy . Podobno bardzo dużo aut jest z taką wadą dla mnie fabryczną. Czy Ktoś ma podobną sytuację ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Koło zamachowe
  • Dacia Duster II SUV 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2020-2021
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
Witam! Kupiłem nowe auto z salonu miesiąc temu. Auto spala za dużo benzyny i wpada w wibracje silnik. Głośno ,,warczy,,. Dzisiaj byłem u dilera i została zdiagnozowana wada fabryczna w postaci uszkodzonego koła zamachowego. Brak części do zamówienia i wskazania konkretnej daty naprawy. Winien Covid. Wymiana będzie polegać na demontażu między innymi skrzyni biegów. Boję się że to lawina i zbyt duża ingerencja w nowe auto! Zostałem odesłany do domu tym autem gdyż mistrz stacji stwierdził ,,do czasu naprawy jak nie będę szaleć powinno być dobrze i nic więcej się nie stanie,,. Czy warto rozpoczynać batalię o wymianę auta na nowe niewadliwe?
1 komentarz
Dacia Duster