Szukaj

Informacje o Dacia

RumuÅ„ski koncern motoryzacyjny zaÅ‚ożony w mieÅ›cie Mioveni w 1966 roku. KilkanaÅ›cie lat temu marka zostaÅ‚a kupiona przez Renault, z którym to producentem wspóÅ‚pracowaÅ‚a od samego poczÄ…tku swojego istnienia. Obecnie znana przede wszystkim ze swoich nowych, popularnych w Europie modeli: Duster, Logan, Lodgy czy Sandero.

Dacia – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Dacia

Sprawdź co kierowcy
myślą o Dacia

Oceny Aut 1 229 ocen

4,6
~Krzysztof
Dacia Lodgy
Minivan 1.6 84KM 62kW
Kupując Dacie Lodgy nie miałem dużych oczekiwań, szukałem samochodu z dużym bagażnikiem, prostym silnikiem i tanim w użytkowaniu. Po 5 latach użytkowania jestem bardzo zadowolony. Samochód jak na 84KM całkiem sprawnie jeździ, spalanie 9-10L LPG. Dacia została zakupiona bez gazu, po kupnie od razu założony gaz. 0 korozji na nadwoziu co mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło, jedyne miejsce pod klapką przy wlewie paliwa. Samochód dla osób którzy jak ja potrzebują samochodu żeby tanio jeździł nie liczą że po wciśnięciu na gaz wciśnie ich w fotel albo wyrwą kogoś pod klubem, remizą. Największy mankament SKRZYPIĄCY FOTEL kierowcy. Większość Dacii boryka się z tym problemem. Dużo osób myśli że przy tak małej mocy autem nie da się jechać, nic bardziej mylnego. Kwestia czym jeździło się wcześniej i przyzwyczajenia. Często jeżdżę w dłuższe trasy z utrzymaniem prędkości 130-140 i Dacia sobie świetnie radzi. Oceniając ten samochód trzeba wziąć pod uwagę że jako nowy kosztował w podstawowej wersji ok 10tyś euro
3,6
~Olo
Dacia Sandero III
Stepway 1.0 TCe 90KM 67kW
W zasadzie całkiem fajne auto, ale tylko jako drugi samochód w rodzinie lub dla małej rodziny/singielka na dojazdy do pracy, na zakupy i krótkie wypady weekendowe. Trzecia generacja ma nareszcie ładną sylwetkę, dobre wyposażenie (klima automatyczna, kamera cofania, elektryczny hamulec postojowy, czujniki martwego pola), wnętrze twarde i lekko trzeszczące, ale poprawne i wygodne. Niestety są też minusy. Silnik niemiłosiernie terkocze, co ASO uznaje początkowo za usterkę i próbuje eliminować wgrywaniem "nowego softu" - ale kiedy terkotanie nie ustaje, to reakcją jest tylko wzruszenie ramion i komentarze "do terkotania trzeba się przyzwyczaić". Na drodze ekspresowej, przy prędkości ok. 110 km/h, uchwyt na smartfona i lusterko wsteczne wpadają w drgania utrudniające wręcz obserwację pola za samochodem i ekranu nawigacji. Gwarancja na blachy nadwozia to tylko 6 lat, koszty serwisu w ASO wysokie (wymiana oleju z filtrem ok. 750 zł). Na zakrętach i łukach (zwłaszcza na ślimakach zjazdu z autostrady) nadwozie mocno się przechyla.
4,4
~sdzsdz
Dacia Lodgy
Minivan Facelifting 1.2 TCe 115KM 85kW
Kupiony jako używany z nastawieniem że to auto budżetowe ,trafiony z dość dobrym wyposażeniem ( elektryczne szyby tył, nawigacja, kamera cofania, podłokietnik, półskórzane fotele ) dla rodziny 2+4 , za te pieniądze z VANów kupi się co najmniej 2x starsze z 3-4x większym przebiegiem. Bardzo wdzięczny samochodzik, w moim przekonaniu bardziej lubiący trasy niż jazdę miejską, aczkolwiek ścigacz autostradowy to to nie jest. optymalna prędkość przelotowa to 120km/h gdzie masz 2800obr/min wykonanie w środku całkiem ok, nie razi taniością tak jak się spodziewałem za to dość szybko się brudzi
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Dacia przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena