Szukaj

Informacje o Cupra Leon II Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW 2021-2024

Lata produkcji: 2021 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2021 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 310 KM (228 kW) przy 5450 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Drive
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Damian
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
Stosunek ceny do osiągów w tym aucie jest po prostu rewelacyjny. W momencie zakupu oferowało najtańsze konie mechaniczne na rynku. Po przejechaniu niemal 50 tys. kilometrów w ciągu 3 lat wciąż dostarcza mi ogromną radość i niesamowitą frajdę z jazdy. Przed zakupem testowałem przez weekend Audi S3, aby porównać oba modele – ostatecznie wybrałem Cuprę i ani przez chwilę tego nie żałowałem (po prostu poczułem, że Audi nie oferuje absolutnie nic, w zamian za sporo wyższą cenę). Jeśli chodzi o zawieszenie, w trybie komfort w mojej opinii nie jest zbyt twarde, wbrew opiniom niektórych użytkowników. Natomiast w trybie Cupra zawieszenie staje się wyraźnie sztywniejsze, co sprawdza się szczególnie na trasach, gdzie auto prowadzi się wtedy jeszcze pewniej. Generalnie wydech jest stosunkowo cichy jak na ten segment aut, jednak z biegiem czasu „wypalił się” i stał się nieco głośniejszy. Szczególnie na drogach ekspresowych da się zauważyć większy hałas w kabinie, zwłaszcza na tylnej kanapie. Dla mnie osobiście jest to minus, ponieważ przy dłuższych trasach może być to męczące dla pasażerów z tyłu. Mimo wszystko, przy prędkości około 130 km/h auto wciąż oferuje przyzwoity komfort, a stosunek spalania do hałasu pozostaje na zadowalającym poziomie. Z drobnych minusów: zdarza się, że dwa razy do roku pojawiają się błędy systemowe, które po około 15 minutach same znikają. Do tego z wyrównawczego zbiorniczka płynu chłodniczego minimalnie ubywa płynu – to znana przypadłość w autach grupy VAG, ale serwis nie traktuje tego jako problem, dopóki ubytek nie jest znaczący. A ich próby szczelności niczego nie wykazały. Napęd to atut tego auta – czuć, jak tylna oś się aktywuje i pomaga wyciągnąć pojazd z zakrętu. Koła nie buksują przy intensywnym starcie z zera. Auto prowadzi się bardzo pewnie i trudno wyprowadzić je z równowagi. Na plus możliwość pełnego wyłączenia kontroli trakcji, co pozwala na trochę zabawy, np. kręcenie bączków na śniegu. Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z tego samochodu i bez wahania zdecydowałbym się na jego zakup jeszcze raz.
4,2
~Marek
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
Bardzo szybkie kombi. Auto świetnie przyspiesza, bardzo dobrze trzyma trakcję. To nie do końca jest sportowy samochód, powiedziałbym, że napęd jest idiotoodporny, ale dla zwykłego użytkownika to zaleta. Samochód jest trochę za twardy do codziennej jazdy, poza tym fajne "daily". Można szybko i przyjemnie wozić rodzinę po autostradach, czy krętych drogach. Nie do końca logiczna praca DSG, irytująca bezwładność start-stop (pewnie przez brak miękkiej hybrydy). Jest trochę minusów, ale większość do zaakceptowania. Żeby kupić odczuwalnie lepszy samochód, trzeba dołożyć astronomiczną kwotę, wiec Cupra się broni.
4,7
~Cup Ra
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
Byłem posiadaczem poprzedniej generacji i nowy model oceniam bardziej jako ewolucję niż rewolucję. W większości są to zmiany na plus. Do mankamentów zaliczam oklepany temat robienia wszystkiego na ekranie zamiast przyciskami. A druga rzecz, to mniejsze odczucie jazdy. W poprzedniej generacji auto było mniej obudowane i wygłuszone, przez co dużo mocniej docierały do kierowcy bodźce z zewnątrz, co o dziwo sprawiało, że lepiej czułem auto. Ale co by nie mówić, bieżąca generacja jest dużo lepsza i mogę zdecydowanie polecić.
Cupra Leon II Sportstourer