Szukaj

Informacje o Cupra Leon II Hatchback 2.0 TSI 190KM 140kW 2022-2024

Lata produkcji: 2022 – 2024
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2022 do 2024 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 190 KM (140 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1500-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,3 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 92,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

3,4
~Leon
Cupra Leon II
Hatchback 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód dobry, solidny, jeździ dynamicznie, bez problemów przyspiesza. Minusy: -niestety wydech, który w samochodzie za 170tys. zł powinien.... No właśnie, powinien być, bo tu mamy tylko pojedynczą rurkę klasycznie skierowaną ku ziemi schowaną za atrapą wydechu.... Nie wspominając o tym, że ta pojedyncza rurka po prostu nie brzmi, wygląda to tragicznie, brzmi tak sobie, tutaj ogromna wtopa. -usterka znana w serwisach ASO Cupry - nie działający poprawnie panel sterowania nad kierowcą (mam na myśli to dotykowe ustrojstwo od wewnętrznych lampek, telefonu na infolinię oraz telefonu do serwisu - po prostu momentami nie działa, momentami samo z siebie dzwoni na infolinię/serwis, generalnie pierwsza wizyta w serwisie po odbiorze samochodu to na 80-90% będzie wymiana tego nieszczęsnego panelu) Na plus: -dynamika jazdy. Nie spodziewałem się po 4-cylindrowym 2.0 w podstawowej (bo tak to trzeba nazwać) wersji, że będzie jechał tak płynnie, dynamicznie i do tego po prostu "kulturalnie". Przyspiesza gdy trzeba, nie szarpie, po prostu bardzo dobry silnik. -komfort jazdy, który co prawda oceniam na 3/5, aczkolwiek jak na samochód usportowiony, tudzież aspirujący do miana samochodu sportowego, komfort jazdy i wygoda siedzeń są po prostu adekwatne. Po kilkugodzinnej jeździe niezależnie od samochodu plecy będą boleć, i trzeba będzie "rozprostować kości", aczkolwiek po kilku takich trasach 400km mogę spokojnie powiedzieć, że jest to samochód nadający się do podróży. Ogólnie nie powiedziałbym, że jest to samochód warty swojej ceny (katalogowo przy solidnym, aczkolwiek nie topowym wyposażeniu - brak chociażby elektrycznego sterowania fotelem kierowcy, foteli kubełkowych, czy też najbogatszego pakietu asystentów kierowcy - w momencie kupna przeze mnie kosztował 174tys. zł), i opinii tej nie zmieni fakt, że silnik sprawuje się bardzo dobrze, skrzynia DSG pomimo bycia skrzynią automatyczną nie zamula za mocno (przy nagłym przyspieszeniu nadal pojawia się opóźnienie przy redukcji i dodaniu mocy, aczkolwiek jest to opóźnienie akceptowalne i do "ogarnięcia").
Cupra Leon II Hatchback