Szukaj

Informacje o Cupra Leon II

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia

Oceny Cupra Leon II

Liczba ocen: 12
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Silnik + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Paweł
Cupra Leon II
Sportstourer 1.5 TSI 150KM 110kW
Uczciwie nie polecam - samochód ładnie się prezentuje, dobrze prowadzi i to by było na tyle... Silnik słaby, ergonomia zostawia wiele do życzenia, pojemność bagażnika (nieregularny kształt) znikoma(Golf rozwala system), Spalanie spore jak na taki silni (Ceed bije go na głowę większą mocą i mniejszym spalaniem o średnio 1 ltr), No i do tego fotel kierowcy - nieprzyjemny, niewygodny, na dłuższe trasy porażka.. NO I PARSZYWE PLASTIKOWE WYKONANIE - serce boli jak się dotyka tych chamskich plastików ( jak w Golfie)... Przestrzegam - są lepsze samochody w lepszym wykonaniu. Jak już się zastanawiacie - to kupujcie KIA Ceed w kombi - dobrze wykonany samochód, mocniejszy silnik, mniejsze spalanie, bagażnik większy i komfort codziennego użytkowania zdecydowanie lepszy.
3,4
~Leon
Cupra Leon II
Hatchback 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód dobry, solidny, jeździ dynamicznie, bez problemów przyspiesza. Minusy: -niestety wydech, który w samochodzie za 170tys. zł powinien.... No właśnie, powinien być, bo tu mamy tylko pojedynczą rurkę klasycznie skierowaną ku ziemi schowaną za atrapą wydechu.... Nie wspominając o tym, że ta pojedyncza rurka po prostu nie brzmi, wygląda to tragicznie, brzmi tak sobie, tutaj ogromna wtopa. -usterka znana w serwisach ASO Cupry - nie działający poprawnie panel sterowania nad kierowcą (mam na myśli to dotykowe ustrojstwo od wewnętrznych lampek, telefonu na infolinię oraz telefonu do serwisu - po prostu momentami nie działa, momentami samo z siebie dzwoni na infolinię/serwis, generalnie pierwsza wizyta w serwisie po odbiorze samochodu to na 80-90% będzie wymiana tego nieszczęsnego panelu) Na plus: -dynamika jazdy. Nie spodziewałem się po 4-cylindrowym 2.0 w podstawowej (bo tak to trzeba nazwać) wersji, że będzie jechał tak płynnie, dynamicznie i do tego po prostu "kulturalnie". Przyspiesza gdy trzeba, nie szarpie, po prostu bardzo dobry silnik. -komfort jazdy, który co prawda oceniam na 3/5, aczkolwiek jak na samochód usportowiony, tudzież aspirujący do miana samochodu sportowego, komfort jazdy i wygoda siedzeń są po prostu adekwatne. Po kilkugodzinnej jeździe niezależnie od samochodu plecy będą boleć, i trzeba będzie "rozprostować kości", aczkolwiek po kilku takich trasach 400km mogę spokojnie powiedzieć, że jest to samochód nadający się do podróży. Ogólnie nie powiedziałbym, że jest to samochód warty swojej ceny (katalogowo przy solidnym, aczkolwiek nie topowym wyposażeniu - brak chociażby elektrycznego sterowania fotelem kierowcy, foteli kubełkowych, czy też najbogatszego pakietu asystentów kierowcy - w momencie kupna przeze mnie kosztował 174tys. zł), i opinii tej nie zmieni fakt, że silnik sprawuje się bardzo dobrze, skrzynia DSG pomimo bycia skrzynią automatyczną nie zamula za mocno (przy nagłym przyspieszeniu nadal pojawia się opóźnienie przy redukcji i dodaniu mocy, aczkolwiek jest to opóźnienie akceptowalne i do "ogarnięcia").
4,6
~Pędziwiatr
Cupra Leon II
Sportstourer 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Całokształt na 4.5 może i nawet 5 gwiazdek. Piszę tak dlatego, że byłbym zwolennikiem 310km mocy ;) lecz całkiem serio, 150km w tej "budzie" radzi sobie lepiej niż dobrze - czuć, że w praktyce jest tam zdecydowanie więcej niż 150KM. (podobno wypluwają +170KM, jednostki 2.0 190KM ok 220KM na hamowni) dobre osiągi są spowodowane na pewno niską wagą pojazdu ok 1350kg. Bardzo dobre prowadzenie, spalanie od 5 do 9 litrów/km. Wygląd auta - to duży plus. Na prawdę wiele osób nie wie co to za marka. Mega wyposażenie tak na prawdę już w podstawie.
Średnie spalanie dla Cupra Leon II
4,3 – 13,1
l/100 km
5,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

2,5
Cupra Leon II
Sportstourer PHEV 1.4 e-Hybrid 245KM 180kW
Bardzo Fajny samochód. Co prawda ma za duże przełożenie mocy na przednią oś bo 245 koni sprawia że auto się ślizga na suchej powierzchni ale względy ekonomiczne czyli ilość zużytego paliwa i energii w stosunku do przejechanego dystansu sprawia że auto jest super. Przykłady spalań których nie mogę umieścić w tabelkach: Jazda na samym prądzie temperatura 23 na zewnątrz zużycie 15-16 kW przyjeździe ekonomicznej do 70 km/h Jazda w stylu hybrid do 70 km na godzinę spalanie 1,2 l na 100 + prąd około 10 kW czyli 10 *0.8= 8 zł/ 100 km czyli jakieś 1.3 l benzyny Podsumowując to przy oszczędnej jeździe z pani 2,5 litra przeliczajac prąd z paliwem. Jeśli jadę w dalsze trasy na przykład 200 km to spalanie jest na poziomie około 2 3 l do momentu kiedy jeszcze jest zasięg prądowy Jeśli w baterii nie ma już prądu auto działa tak jak Toyota hybrid i spalanie jest na poziomie 4,6 litra benzyny samego paliwa. Prąd jest produkowany z kół i hamulców. Super sprawą w tym aucie jest opcja jazdy z żegluga. Czyli możesz rozpędzić swoje auto do prędkości przykładowo 80 km/h i przyjechać bez hamowania spory kawałek czasami 3 - 4 km. Auto wtedy nie pracuje nie pobiera energii ani paliwa to daje sporo oszczędności. Miesięcznie robię około 3000 km i tankuję i jeden raz auto za 170 zł do pełna. Jedyny problem w tym aucie to komunikacja Bluetooth. Myślę że wszyscy producenci aut mają z tym problem mój sąsiad ma Toyotę z 2023 roku i też ten sam problem. Wiąże się to z tym że telefon potrafi rozłączyć się w trakcie rozmowy i zablokować cały układ audio. Trzeba wtedy zatrzymać auto i uruchomić ponownie silnik by zresetować układ.
6,4
Cupra Leon II
Hatchback 1.5 eTSI MHEV 150KM 110kW
Jeździ się bardzo komfortowo. Przy 8.5 tys. wystąpiła "awaria układu napędowego". Sprawę załatwiła "aktualizacja oprogramowania sterownika skrzyni biegów". Podaję wskazania wg komputera (po zatankowaniu +/- 5PLN). 6,5 - jazda pomiędzy 100 a 120 km/h przez ok 50 km + 50 km/h przez 10 km 4,7 - tempomat na 70 km/h, płynna jazda prawym pasem, raczej "z górki" 8,0 - jazda pomiędzy 130 a 150 km/h przez ok 500 km.
8,7
Cupra Leon II
Sportstourer 2.0 TSI 310KM 228kW
w mieście stołecznym ok 9,5l autostrada ok 9l poza miastem 8l autostrada w Niemczech / tor 15l min jakie udało mi się osiągnąć to 7,6l (stał prędkość na trasie ok 80-90km/h) po 20k przebiegu średnio ok 9,1l
Cupra Leon II