Szukaj

Informacje o Cupra

Seat zaprezentował markę Cupra i przedstawił nowy logotyp sportowej dywizji - oficjalny debiut miał miejsce 22 lutego 2018. Cupra zawsze byłą najwyższą formą wyrazu sportowego stylu Seata. Przyszedł czas na to, by otrzymała własną duszę, DNA i tożsamość jako osobna marka. Pierwsze auta z logo nowej marki pojawiły się początku marca 2018 roku podczas targów w Genewie.

Cupra – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Cupra

Sprawdź co kierowcy
myślą o Cupra

Oceny Aut 86 ocen

4,4
~Marcin
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Ocena po pół roku i 8000km (sierpień-luty). Samochód z pakietem XL (większy ekran, Travel Assist, Side Assist), Copper+ (Matrixy, ambient), kamerami 360, elektryczną klapą bagażnika (otwieranie na drzwiach kierowcy + stopą) i hakiem. Samochód sam w sobie wizualnie wygląda mega, okleiłem sobie tylko szare elementy nadwozia w kolor, żeby wyglądał jeszcze lepiej. Miałem nadzieję, że Matrixy będą lepsze, mam wrażenie że są tam 4 diody na lampę i tyle. Jedzie samochód z naprzeciwka i nagle połowa się nie pali, więc ciężko to nazwać 'wycinaniem' jak w Audi czy BMW. Asystenci jazdy to magia, odpalasz Travel Assist i samochód sam przyśpiesza, zwalnia, skręca, a w korku do tego wyhamowuje sam do 0 i rusza w momencie kiedy samochód z przodu ruszy. Na autostradach sam zmienia pas przy wyprzedzaniu jak się włączy kierunkowskaz. Szkoda że nie działa na obwodnicach. Jeżdżę zdecydowanie dynamicznie na trasach gdzie są światła, potem 90 i tak co chwilę, duże miasto i obwodnice. Jak można wyprzedzić kogoś jadącego 85 na 90, to wyprzedzam, więc spalanie to odzwierciedla, zazwyczaj jest to 9.5l. Na trasie 90, bez świateł i z jednostajną prędkością zejdzie do tych 8l, podobna trasa z 50 zejdzie nawet do tych 7-7.5l, ale nie są to moje trasy, ani mój styl jazdy. Na autostradzie przy 150 (licznik i GPS), okolice 9.5-10l, w mieście podobnie. Samochód nie za tani, ale który jest teraz tani biorąc pod uwagę silnik 2.0, a nie 1.4, i napęd 4x4, ale w stosunku cena~jakość jest bardzo wysoko. 'Golas' ma podgrzewane siedzenia i kierownicę, aktywny tempomat, czujniki deszczu i zmierzchu, bezprzewodowe połączenie z telefonem, 3 strefową klimatyzację, kamerę cofania, czujniki przód i tył, normalne gniazdko 230V w bagażniku. Gwiazdka mniej za dotykowe funkcje i wyciszenie.
3,3
~marek
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
No cóż...widze same opinie po miesiącu dwóch,pół roku uzytkowania.Ja właśnie pozbyłem się tego cudaka - bez zalu,z ulgą.3 lata uzytkowania ,cos mozna ocenić......Auto w sumie nie wiadomo do czego - w trasy paliwożerne i głośne -słabo wyciszone,w miescie mało zwrotne pali jak smok....Ogólnie auto sliczne i na to dałem się chwycić.Do urody czy dynamiki nie mam zastrzeżeń natomias to wszystko co moge dobrego o aucie powiedzieć.W środku słabo,bardzo słabo wykończone co widac po czasie jak się człowiek wystoi w korkach i uważnie obserwuje wnętrze.Materiały słabe - nawet nie ma co porównywac do poprzedniego Audi.Bardziej mi to pasuje na pierwsze dacie :) Radio i cały system nieintuicyjny i awaryjny.Byle deszcz i auto wariuje.Serwis naprawia (usuwa usterkę) ale wraca za chwilę.Przeprogramowanie kamery cofania bo siadła od razu,....radio co chwile przestaje sie komunikowac a bywa ze w trasie nagle działał tylko jeden głośnik...To samo radar raz po raz....ile mozna z tym jeździć? do tego problemy mechaniczne ale to da się na siłę podciągnąć pod eksploatację.Na siłę ale neich będzie. Po ok 2 latach silnik zaczął konsumowac olej.Nie dramatycznie ale postepująco.Nic z tym nie robiłem bo i tak czekałem do końca umowy żeby Cupre sprzedać.Generalnie auto mnie oczarowało wygladem i rozczarowało brakiem jakości,taniością,niedopracowaniem.Później zdziwienie ze chińczyki zdobywają rynek....Dwie gwiazdki - jedna za urode druga za dynamikę...Nie czepiam sie poszarpującej skrzyni bo ponoc tak ma i mozna się przyzwyczaić.
4,2
~m.d.39
Cupra Terramar
SUV 2.0 TSI 265KM 195kW
Przejechany ponad tysiąc kilometrów, więc czas na wnioski. Cupra Terramar z silnikiem 2.0 265 km jest jak taka żona latynoska - potrafi pokazać pazur, świetnie wygląda, świetnie tańczy, świetna w łóżku, też jest praktyczna i ugotuje smaczny obiad, ale też czasami strzeli focha dotyczącego jakiejś pierdoły na zasadzie "bo nie". Główne cechy Terramara są na plus - silnik, prowadzenie, sprawdzone rozwiązania techniczne, naprawdę dobre multimedia, a zastrzeżenia dotyczą drobnostek jak np. system rozpoznający znaki drogowe który się myli, czasami niedziałający czujnik martwego pola albo w drugą stronę - ostrzegający że coś się w nim znajduje nawet na prostej drodze, Matrix Ledy które potrafią oślepiać innych użytkowników zwłaszcza w zakrętach i na wzniesieniach, więc co z tego, że Cupra chwali się ile megapikseli ma w reflektorze jak coś nie gra z kamerą albo algorytmami rozpoznającymi inne pojazdy czy jakieś drobnostki w multimediach. Największe zaskoczenie to bardzo dobry poziom wyciszenia przez co Terramarowi bliżej do SUVów, niż do surowego charakteru poprzednich Cupr. W swojej cenie (ok. 250 tys. zł) może i da się kupić nieco większe np. Volvo XC60 czy Alfa Romeo Stelvio które mają skórę w środku a nie plastiki jak Cupra, ale Cupra nadrabia to wyposażeniem (kamery 360 stopni, matrix LED, nowoczesne multimedia, zawieszenie DCC itd.).
4,4
~Marcin
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
Ocena po pół roku i 8000km (sierpień-luty). Samochód z pakietem XL (większy ekran, Travel Assist, Side Assist), Copper+ (Matrixy, ambient), kamerami 360, elektryczną klapą bagażnika (otwieranie na drzwiach kierowcy + stopą) i hakiem. Samochód sam w sobie wizualnie wygląda mega, okleiłem sobie tylko szare elementy nadwozia w kolor, żeby wyglądał jeszcze lepiej. Miałem nadzieję, że Matrixy będą lepsze, mam wrażenie że są tam 4 diody na lampę i tyle. Jedzie samochód z naprzeciwka i nagle połowa się nie pali, więc ciężko to nazwać 'wycinaniem' jak w Audi czy BMW. Asystenci jazdy to magia, odpalasz Travel Assist i samochód sam przyśpiesza, zwalnia, skręca, a w korku do tego wyhamowuje sam do 0 i rusza w momencie kiedy samochód z przodu ruszy. Na autostradach sam zmienia pas przy wyprzedzaniu jak się włączy kierunkowskaz. Szkoda że nie działa na obwodnicach. Jeżdżę zdecydowanie dynamicznie na trasach gdzie są światła, potem 90 i tak co chwilę, duże miasto i obwodnice. Jak można wyprzedzić kogoś jadącego 85 na 90, to wyprzedzam, więc spalanie to odzwierciedla, zazwyczaj jest to 9.5l. Na trasie 90, bez świateł i z jednostajną prędkością zejdzie do tych 8l, podobna trasa z 50 zejdzie nawet do tych 7-7.5l, ale nie są to moje trasy, ani mój styl jazdy. Na autostradzie przy 150 (licznik i GPS), okolice 9.5-10l, w mieście podobnie. Samochód nie za tani, ale który jest teraz tani biorąc pod uwagę silnik 2.0, a nie 1.4, i napęd 4x4, ale w stosunku cena~jakość jest bardzo wysoko. 'Golas' ma podgrzewane siedzenia i kierownicę, aktywny tempomat, czujniki deszczu i zmierzchu, bezprzewodowe połączenie z telefonem, 3 strefową klimatyzację, kamerę cofania, czujniki przód i tył, normalne gniazdko 230V w bagażniku. Gwiazdka mniej za dotykowe funkcje i wyciszenie.
3,3
~marek
Cupra Formentor
Crossover 2.0 TSI 190KM 140kW
No cóż...widze same opinie po miesiącu dwóch,pół roku uzytkowania.Ja właśnie pozbyłem się tego cudaka - bez zalu,z ulgą.3 lata uzytkowania ,cos mozna ocenić......Auto w sumie nie wiadomo do czego - w trasy paliwożerne i głośne -słabo wyciszone,w miescie mało zwrotne pali jak smok....Ogólnie auto sliczne i na to dałem się chwycić.Do urody czy dynamiki nie mam zastrzeżeń natomias to wszystko co moge dobrego o aucie powiedzieć.W środku słabo,bardzo słabo wykończone co widac po czasie jak się człowiek wystoi w korkach i uważnie obserwuje wnętrze.Materiały słabe - nawet nie ma co porównywac do poprzedniego Audi.Bardziej mi to pasuje na pierwsze dacie :) Radio i cały system nieintuicyjny i awaryjny.Byle deszcz i auto wariuje.Serwis naprawia (usuwa usterkę) ale wraca za chwilę.Przeprogramowanie kamery cofania bo siadła od razu,....radio co chwile przestaje sie komunikowac a bywa ze w trasie nagle działał tylko jeden głośnik...To samo radar raz po raz....ile mozna z tym jeździć? do tego problemy mechaniczne ale to da się na siłę podciągnąć pod eksploatację.Na siłę ale neich będzie. Po ok 2 latach silnik zaczął konsumowac olej.Nie dramatycznie ale postepująco.Nic z tym nie robiłem bo i tak czekałem do końca umowy żeby Cupre sprzedać.Generalnie auto mnie oczarowało wygladem i rozczarowało brakiem jakości,taniością,niedopracowaniem.Później zdziwienie ze chińczyki zdobywają rynek....Dwie gwiazdki - jedna za urode druga za dynamikę...Nie czepiam sie poszarpującej skrzyni bo ponoc tak ma i mozna się przyzwyczaić.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Cupra przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena