Szukaj

Informacje o Citroen Xsara II Hatchback

Lata produkcji: 2000 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Druga generacja Xsary debiutowała w 2000 roku. Samochód niewiele zmienił się jeśli chodzi o linię nadwozia – najbardziej widoczne zmiany dotknęły jego przedniej części. Dzięki nim Xsara II tylko zyskała jeśli chodzi stylistykę (linia nadwozia nieprzypadkowa i zgodna z obecną linią Citroenów). Za tym poszła duża popularność modelu. Wielkim sukcesem Citroena okazał się również zbudowany na bazie Xsary i produkowany do dziś minivan, nazwany Xsarą Picasso (ponad 700 tys. sprzedanych egzemplarzy; mnóstwo nagród). W roku 2004 Xsara została zastąpiona Citroenem C4.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4188 mm
Szerokość 1705 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1975 mm
Wysokość 1405 mm
Rozstaw osi 2540 mm
Rozstaw kół - przód 1433 mm
Rozstaw kół - tył 1442 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 768 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1436 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1424 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1190 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 408 l
Szerokość bagażnika 1054 mm
Drzwi tylne - szerokość 887 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

2,6
~Morfeusz
Citroen Xsara II
Hatchback 1.9 D 71KM 52kW
Posiadam samochód niecały rok. Dynamika jazdy, jest tragiczna. Strasznie głośny podczas jazdy powyżej 100KM/h, wyciszenie jest naprawdę złe. Prowadzenie auta jest ok(wystarczająco zwrotne i kompaktowe). Elektryka, to kolejny dramat tego auta dyskoteka na desce rozdzielczej przynajmniej raz w tygodniu...(mimo ciągłego serwisowania). Potrafi nie wyłączyć świateł pomimo wyłączenia ich... Wydawało mi się na początku, że to idealne auto na pierwsze auto, lecz po czasie stwierdzam że nikomu bym tego auta nie polecił.
4,4
~Piotrek604
Citroen Xsara II
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Samochód zdecydowanie na plus. Wygodny, dobrze się prowadzi, niedrogi w utrzymaniu. Łatwo znaleźć ten samochód w dobrym stanie blacharskim. Xsara nadaje się dobrze na pierwszy samochód, szczególnie samochody wyposażone w instalację LPG. Auto ma sporo ciekawostek, między innymi schowki w podłokietnikach przednich drzwi, lampa na suficie dla pasażerów z tyłu, funkcja follow me home (po zgaszeniu samochodu pociągamy za manetkę od kierunkowskazów - tak, jakbyśmy chcieli włączyć długie światła - i reflektory będą świecić przez około minutę). Irytują trochę usterki elektryki i niezbyt trwałe elementy zawieszenia. Dobrze jest znaleźć w okolicy dobry warsztat elektryki samochodowej i zakład regenerujący tylne belki w autach francuskich. Jeżeli poprzedni właściciel nie dbał o elektrykę i/lub belkę, to prędzej czy później zawitamy do co najmniej jednego z tych dwóch zakładów. Dość dziwny jest też rozmiar opon zastosowany w tym samochodzie - 195/55 R15. Są drogie, zdecydowanie bardziej opłaca się założyć 185/60 R15 (różnica ceny tego samego modelu pewnej firmy na F to prawie 70 złotych za sztukę - na korzyść dla 185/60).
3,3
~Xy
Citroen Xsara II
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Ponieważ zgubiłem kod dostępu do mojej poprzedniej opinii (http://www.autocentrum.pl/oceny/citroen/xsara/ii/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-109km-2000-2004/ocena-kierowcy-1134121206/) muszę napisać nową. Niestety nie będzie już pozytywna jak wcześniej. Mimo dbania o Cytrynę (piszę to jako fan Citroenów od dawien dawna) ta zwyczajnie z wiekiem zaczyna się coraz bardziej sypać. Głównie problem sprawia elektronika. Na desce pojawiają się kontrolki (ABS, poduszki, silnik, immobiliser), które równie szybko same z siebie gasną. Co ciekawe przy podpięciu pod komputer (dedykowany interfejs o nazwie na L.) pokazuje, że jednak błędy są. Plus za to, że Lex...a pokazuje w miarę dokładnie gdzie coś zdechło ;) Styki w układzie elektrycznym szybko ulegają utlenianiu co powoduje, że coś lubi nie zadziałać. Dobrze, jeśli pomoże przeczyszczenie. U mnie np. wymagana była wymiana tylnych kloszy bo 3/4 żarówek przestała działać. Środek cały w korozji mimo braku wilgoci. Jakieś cuda... Mechanicznie auto także dalekie od ideału. Fotele trzeszczą, zawieszenie stuka mimo wymiany wszystkiego (sworznie, tuleje, łącznik, końcówki, łożyska mocowania kolumny, itd..). Jakość plastików i szeroko rozumianego wykonania wnętrza dużo słabsza niż w Xantii. Elementy deski trzeszczą, żyją własnym życiem. Materiał podatny na zarysowania, twardy i nieprzyjemny w dotyku. Kierownica wytarta jakby miała przynajmniej 300.000 km (tę Xsarę znam od nowości, licznik nie jest kręcony i w kwietniu 2016 ma 184.000 km). Sumując jest po prostu źle. Wykonanie niestaranne z niskiej jakości materiałów, braki w ergonomii, wysokie koszty utrzymania, brak dobrego zaopatrzenia w części zamienne. Ceny niektórych części i napraw są na prawdę kosmicznie wysokie nawet pomimo posiadania rabatów, znajomości i umiejętności zrobienia wielu rzeczy samemu. Odkąd posiadam to auto na co dzień i tak samo często je eksploatuję już wiem skąd biorą się niskie ceny Citroenów i kłopoty ze sprzedażą. Auto zadbane, płyny, oleje, filtry, elementy zawieszenia zmieniane zgodnie z harmonogramem lub częściej jeśli zaszła taka potrzeba (na przykład: bo długa trasa więc zmienię olej z filtrem te 2000 km wcześniej). Części i płyny markowe bez zabawy w "tanio".
Średnie spalanie dla Citroen Xsara II Hatchback
6,0 – 8,5
l/100 km
4,5 – 6,2
l/100 km
7,9 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Citroen Xsara II
Hatchback 2.0 VTS 167KM 123kW
Przy spokojnej jeździe autostradą 110 - 120km/h spalanie mieści się w granicach 8 - 10 litrów gazu. Jeśli przyciśnie się VTS powyżej 150km/h spalanie rośnie nawet do poziomu 16 - 18 litrów gazu. W mieście przy spokojnej jeździe, bez gwałtownych przyśpieszeń spalanie mieści się w 10 - 11 litrów gazu. Ten silnik z takim stadem koni musi palić. Kupując takie auto trzeba się liczyć, że będzie palić sporo. Jak dla mnie jazda autostradą to czysta przyjemność. A kto patrzy na spalanie nie powinien kupować auta.
7,1
Citroen Xsara II
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Chciałem zaznaczyć "źle" ale jednak może nie jest aż tak fatalnie. Drobiazgi jak klocki hamulcowe, typowe elementy zawieszenia, płyny czy żarówki kosztują standardowo. Zabawa zaczyna się gdy potrzeba nabyć coś typowego do Xsary. Nowe oryginalne reflektory to koszt ~750 zł. Za sztukę. Ogólny obraz wydatków na auto psują także denerwujące drobiazgi jak zaśniedziałe styki, wypalona żarówka do której dostęp jest typowo francuski, urwana linka ręcznego czy tym podobne. Niby nic takiego ale ziarnko do ziarnka i z portfela ubywa spora kwota. Pominę drobną rzecz jaką jest brak wsparcia firmy Citroen dla starszych aut ("do Xsary? Takim starociem pan jeździ? C4 niech sobie pan kupi to będą części". Kupię. Ale nie Citroena). Nie interesuje mnie "zdobywanie" części. Idąc do sklepu motoryzacyjnego chcę mieć możliwość zakupu danej rzeczy właśnie teraz, a nie "znajomy szwagra kolegi syna może sprowadzić za trzy miesiące". Koszty utrzymania są windowane przez nietypowy i drogi rozmiar opon (195/55/15).
7,7
Citroen Xsara II
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Auto dobre na wieś i do małego miasta- w trasie powyzej 100 bardzo glosno i spalanie rośnie. Za to wygodny i ekonomiczny przy predkosciach 50-90. W cyklu 50/50 trasa do 120 i wieksze miasto z dystrybutora wychodzilo zawsze 7,5l niezależnie od stylu jazdy. Jesli cos sie psulo to pierdoly lub elektronika, raczej tani w utrzymaniu i dobrze go wspominam.

Usterki Citroen Xsara II

Liczba wpisów: 22
Ciężko odpala lub nagle gaśnie w trakcie jazdy
  • Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004
  • silnik
Witam.Od kilku dni samochód z ledwością odpala przy czym kopci na niebiesko.silnik kreci jak glupi, paliwo dostaje a jednak nawet nie próbuje zaskoczyc.za ktoryms razem odpala i nie równo pracuje, faluja obroty o ok 2 tys. po chwili uspokaja sie i normalnie mozna jezdzic.spalanie takie samo moc identyczna.... lecz w trakcie jazdu potrafi niespodziewanie zgasnać. potem przy probie uruchomienia (krecenie rozrusznikiem) strasznie rzuca silnikiem. odstoi troche i jak na poczatku pisałem ledwo odpala. świeci pomaranczowa kontrolka silnika. wymieniłem filtr paliwa. sprawdziłem szczelnosc układu paliwowego kompresorem,czyscilem wszystkie kostki i złączki przy silniku.... nie mam juz pomysłu na usterke
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto dalej pali jak wyłączę na 0 i wyciągnę kluczyk
  • Citroen Xsara II Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2005
  • inne
  • 200 tys. km
Witam . Odebrałem auto od elektromechanika komputer padł tak mi przekazał... Auto pali ładnie ale problem jest taki że jak wyłączę silnik wyciągnę kluczyk auto dalej chodzi z 5sekund. W czym może być problem ????
Oczekuje na rozwiązanie
Kierunkowskazy
  • Citroen Xsara II
  • instalacja elektryczna
Nie działają kierunkowskazy. Zostały sprawdzone żarówki, są sprawne, system bsi też, jak i również został zmieniony na używany i jest dalej to samo. Na wyświetlaczu kierunkowskazy chodzą jakby żarówka była spalona, a awaryjne działają normalnie, ale nie migają na zewnątrz. Co można jeszcze sprawdzić?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xsara II Hatchback