Szukaj

Informacje o Citroen Xsara I Hatchback 1.9 D 71KM 52kW 1999-2000

Lata produkcji: 1999 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Kariera pierwszej generacji Xsary rozpoczęła się w 1997 roku. Model wszedł na rynek jako następca wysłużonego Citroena ZX. Po swoim poprzedniku Xsara przejęła wiele podzespołów, za to pod względem stylistycznym była od niego znacznie ciekawsza i dużo bardziej funkcjonalna. Jej linia nadwozia nawiązywała natomiast raczej do modelu Xantia. Xsara szybko stała się jednym z najchętniej kupowanych aut Citroena. Jej produkcja zakończyła się w 2000 roku.
Produkowany od 1999 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1868 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 71 KM (52 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 23,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 88 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Widoczność - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

3,2
~krawcu@dsmedia.pl
Citroen Xsara I
Hatchback 1.9 D 71KM 52kW
W zeszłym roku kupiłem Xsarę VTR, ma wszystko co tylko dało się do niej włożyć, kosztowało mnie to prawie 60 tys., i co? To jest auto,które ma tyle drobnych usterek,że aż głowa boli!!! Już PIĘĆ razy zgłaszałem fakt,że piszczą hamulce!!! A w serwisie tylko nasączają mi je jakimś dziadostwem, które ma pomóc i pomaga, ale po 10 km to dziadostwo znowu piszczy jak przed "naprawą". Pozatym już 2 razu poszedł mi napinacz paska osprzętu i wymieniono mi mechanizmy otwierania OBU foteli!!! To jest poprostu śmieszne, żeby auto za tą kwotę ciągle stało w serwisie.
4,5
~mack1310
Citroen Xsara I
Hatchback 1.9 D 71KM 52kW
Samochód przyjemny i pewny w prowadzeniu (w granicach zdrowego rozsądku). Oszczędny w eksploatacji. Wbrew pozorom i utartej opinii, wyznawanej przez tych co nie mieli przyjemności jeździć żadnym citroenem, ten model nadaje się na pierwszy samochód (3d) dla młodych kierowców (1.8L), oraz jako auto rodzinne (5d 2.0HDI) Polecam dla ludzi lubiących jeździć wygodnie, miękko zestrojone zawieszenie nie powoduje bólu kręgosłupa.
3,9
~azgim
Citroen Xsara I
Hatchback 1.9 D 71KM 52kW
Bardzo fajny samochód, praktyczny i w miarę oszczędny w eksploatacji. Polecam szczególnie jako drugi samochód życia., dlaczego nie pierwszy? Dlatego że zwykle pierwszy samochód w życiu człowieka jest jak pierwsza miłość a Xsara w wersji 1.6 SX hatback takich wrażeń niestety nie zapewni. Moim pierwszym samochodem było ztuningowane Clio 1.4 RT z 1993 r. Za to Xsara odwdzięczy się jak dobra żona, o którą trzeba tylko trochę zadbać i uszanować.

Usterki Citroen Xsara I

Liczba wpisów: 37
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
4 komentarze
Jak pozbyć się irytujących stuków?
  • Citroen Xsara I
Jako prekursor w tym nowym dziale chciałbym podzielić się pewną informacją na temat typowego mankamentu (przynajmniej tak jest w XSARACH ) citroenów . Od kiedy kupiłem moją 3 -letnią maszynę dziwiłem się co tak stuka jadąc po dziurach w tych przednich drzwiach . Już zacząłem rozbierać tapicerkę i tu nic nie znalazłem czego można by się doczepić . Złożyłem a tu jak na złość bez zmian . Rada była prosta - jak widziałem co gość zrobił w servisie . Wystarczy uchwyt w słupku , na który nachodzi zamek lekko poluzować i lekko podnieść do góry oraz posmarować jakimś tawotem . Abyście nie myśleli ,że to takie proste to musicie wiedzieć ,że jeśli przegniecie z tym podnoszeniem uchwytu to mogą się drzwi źle zamykać . Mi to robił fachowiec . Nie robiłem tego sam więc tylko mogę wam powiedzieć jak to wyglądało . Następnym razem sam spróbuję . Piszę o tym bo już wielu ludzi się wcześniej pytałem i nikt z tym nie mógł sobie poradzić .
Problem rozwiÄ…zany
Citroen Xsara I Hatchback