Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2000 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 205 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 85 x 88 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Kris Cytrynka
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Witam, użytkuję cytrynę 4 lata, ogólnie... no cóż, dziwny wygląd,dziwne auto, to i ocena dziwna .....aktualnie jest u trzeciego już mechanika -elektronika, chyba trafiłem na jakiś feralny agzemplarz....cały czas problemy z elektroniką, immo-padło-usunięte ,BSI wydaje co jakiś czas dziwne komunikaty, ogólnie elektronika bardzo, ale to bardzo niestabilna, nie wiadomo co się stanie.. czy odpali... czy będzie wszystko działać, czy nie.......Usterki przez ten czas miałem różne-te mechaniczne do zaakceptowania zwykła eksploatacja, ale elektronika to jest naprawdę jakieś szaleństwo w tym samochodzie.....co mogę powiedzieć na plus w tym samochodzie to silnik, trwały ekonomiczny, w miarę mało pali, ....ale powyżej 110 km/h robi się tak głośno,że nie słychać radia i praktycznie ,żeby rozmawiać trzeba prawie krzyczeć. -Karoseria-progi bardzo szybko korodują, mają wadę konstrukcyjną (woda i cały syf z błotnków-nadkoli-przednie koła- wpływa do środka....) , poza tym ...jakoś się trzyma kupy... -Środek,wnętrze, materiały bardzo nie trwałe,żle spasowane, wszystko skrzypi,źle spasowane elementy, materiały słabej jakości podatne na rysy...ale za to jest naprawdę wygodnie i dużo miejsca... -Mechanika ogólnie ok, -Skrzynia biegów mało precyzyjna...BARDZO BARKUJE 6 -GO BIEGU...zgrzyty... -Układ jezdny...no cóż ,żeby zawrócić ,zaparkować, potrzebny jest plac wielkości lotniska, ale ok to jest minivan dla faceta do przeżycia...układ kierowniczy nie jest precyzyjny...i potworny-ogromny promień skrętu... -Widoczność w porządku, chociaż trzeba się przyzwyczaić do dodatkowych słupków.. -Ergonomia....hmm..nie wiem sam...ogólnie na plus, -Wentylacja i ogrzewanie- jeśli działa :)...ok -Wyciszenie ..do 110-120 km/h ok ,powyżej.... no cóż jest głośno...nawet bardzo, -Przestrzeń w środku-tu jest nawet bardzo dobrze, -Koszty: gdyby nie elktronika były by dobrze....ale nie jest.. -Jest to tani samochód w zakupie ale naprawdę trzeba uważać !!!!, albo trafić w zadbany egzemplarz (mam nadzieję ,ze takie są...)...elektronika , komputery ogólnie francuska myśl elektroniczna naprawdę potrafi doprowadzić do rozpaczy i załamania nerwowego...
4,0
~RenaultQuadra
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Auto jest w rodzinie od 3 lat. Jest naprawde spore wewnątrz mimo ze kubatura nadwozia tego az tak nie zapowiada. Piątka osob pojedzie tym autem spokojnie. Jest tez praktyczny- bagażnik o niskim stopniu załadunkowym, liczne schowki w tym 2 w podłodze pasażerów, stoliczki itd. Bardzo dobre auto dla rodziny. Wygląd takze jak najbardziej na plus. Design jest naprawde ponadczasowy. Jeśli chodzi o części to są powszechnie dostepne i zwykle kosztują niewiele. Awarie się zdarzają, ale są to elektroniczne bolączki typu zepsuty termometr zewnętrzny czy jakis czujnik. Silnik 2.0 HDi 90 konny jest nieco mułowaty i będąc zimnym wydaje nieprzyjemne buczenie. Moze to tylko ten egzemplarz tak ma... Wykonanie też nie jest najlepsze. Materiały także. Fotele także mogłyby być miekksze jak na francuskie auto rodzinne. Uważam jednak, że zakup takiego auta warto rozważyć, bo jest tani, obszerny i praktyczny wewnątrz, tani w eksploatacji i w dieslu mało pali (4,5 l w trasie). Do tego często spotykane bogate wyposażenie i mamy dobry samochód rodzinny. Ma pare wad, ale każdy samochód je ma a wady Xsary Picasso 2.0 HDI nie wydają mi się bardzo poważne.
4,5
~mar456
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Bardzo dobry, przestronny i ekonomiczny samochód. Silnik 2,0 HDI jest niewątpliwie dużym atutem samochodu, podobnie jak wysokie i trwałe zawieszenie. Auto jest dobrze wyposażone w standardzie - automatyczna klimatyzacja, el. szyby, ogrzewane lusterka, komputer pokładowy, tempomat... Po wymontowaniu tylnych siedzeń (około 5 min. pracy) może służyć za mini auto dostawcze (ładowność 525kg). Pomimo drobnych usterek Xsara Picasso jest ogólnie rzecz biorąc bardzo niezawodnym samochodem i sprawia mi mniej kłopotów i generuje mniej kosztów niż poprzedni samochód (VW).
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006
6,1
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Nie wiem skąd lludzie biorą spalanie typu 4,5l w tym aucie-chyba chwilowe spalanie w komputerze auta, takie ze zgóry z wiatrem... Przecież auto jest duże i niestety swoje pali. Średnie spalanie na dowóz dzieci do szkoły (11+11km powrót) to 7,8l/100km niestety i w cyklu miejskim również tyle spali. Na trasie Lublin-Warszawa spalanie 5,5-6l/100km. Gdy ciągnąłem przyczepkę z kosiarką to tak w sumie jakieś 500kg to spalanie nawet 9-10l/100km. Mam lekką nogę i staram się jeździć oszczędnie ale nie da się tym autem. Na trasę auto polecam aczkolwiek 90KM to trochę mało aby zwinnie wyprzedzać- raczej spokojna jazda. Środek wygodny i przestronny, dużo miejsca dla wszystkich pasażerów, bagażnik dość duży( mieści się wózek dla niepełnosprawnego dziecka). Powodem dla którego go kupiliśmy była głównie równa podłoga która jest wygodna dla niepełnosprawnego dziecka które mamy-po prostu jest dziecku wygodnie wsiadać i wysiadać. Teraz minusy, skręca się nim jak autobusem- aby zawrócić na parkingu czy wjechać w jakiś wąski wjazd to czasami na 2-3 razy- ma po prostu mały promień skrętu i jest długi. NIestety tylna belka to pięta Achillesa tego samochodu - niestety regeneracja nie jest tania. Klima automatyczna to fajna rzecz jednak ciągnie również paliwko- ale przy +35^C to się nie patrzy na koszty. Wymieniyłem w nim sprzęgło koszt ok. 500zł + robocizna, chłodnicę ok. 150zł(używka), sprężynę przód i łączniki stabilizatora oraz klocki hamulcowe. Ogólnie części dość drogie w porównaniu do VW. Fajne bajerki z komputera, spalanie/ ile do przejechania na paliwie w zbiornika, inne..., ale znowu paskudna elektronika szwankuje i niestety byle pierdoła i auto stoi czy komputer wyrzuca błędy na wyświetlaczu. Niestety przez jakiś czas auto mi gasło bez przyczyny i po odpaleniu znowu jechało i niestety układ Common Rally jest bardzo drogi w naprawie. Z góry polecam porządny zakład a nie mechanika zza płotu- tak od razu poradzę tym co im auto padnie aby nie szukali blisko pseudo mechanika tylko od razu jechali do autoryzowanego warsztatu . Ja próbowałem naprawić auto takiego niby mechanika i kosztowało mnie to ok. 1000zł więcej gdyż koleś wymienił mi kilka części zajebiście drogich a a uto dalej nie jeźdźiło jak trzeba i jeszcze chcieli wyciągać po kolei pompę , wtryskiwacze i inne części i zawozić do sprawdzenia- ale podziękowałem im. Zaprowadziłem auto do serwisu BOSCH DIESEL CENTRUM w Wierzchowiskach i dopiero tam mi naprawili. Dość drogo ale auto naprawionea przecież każdy inny mechanik sprawdzał by wszystko u nich. Płukanie układu paliwa i zbiornika, sprawdzenie i ustawienie wtryskiwaczy ,demontaż naprawa i ustawienie pompy, filtry, wymiana pompy paliwa w zbiorniku, to wszystko kosztowało mnie 1700zł. Bardzo drogo ale gdybym pojechał bym do nich od razu zaoszczędził by, ok. 1000zł co wydałem na innych pseudo mechaników. Mam Prośbę do mechaników aby mmieli sumienie, jeżeli widzicie że nie dacie rady czegoś zrobić to nie naciągajcie ludzi na koszty tylko od razu wyśłijcie klientów do warsztatu gdzie im to naprawią , normalne że nie zawsze macie potrzebny sprzęt do sprawdzenia popy czy ciśnienia w układzie paliwa.
5,7
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
Auto bardzo oszczędne, zważywszy na gabaryty, pojemność silnika i ilość miejsca w środku. Na długiej trasie, jadąc bez szaleństw i płynnie można tym autkiem z tym silnikiem zejść do 4,5/100. Dało by rade pewnie jeszcze mniej. W mieście dochodzi do 7 litrów. W zimę jazda mieszana 6-6,5 max, no chyba ze miasto to trzeba jeszcze doliczyć litr ON. Ostatnio zalałem pod korek, aż było widać ropę, dzisiaj nalałem do pełna. Zrobiłem równiutkie 500 km, do baku weszło równe 28 litrów ON, co daje spalanie na poziomie 5.6/100. Jazda mieszana, bez szaleństw, bieg co 20 km/h czyli 1 do 20, 2 do 40 itd. Raczej staram się nie przekraczać 110-115, bo wtedy już trochę spali. Bardzo polecam autko, tym, którzy nie są przekonani do francuzów. Moja Xsara ma najechane 290 tys km, jest to realny przebieg, mam udokumentowane wszystko, auto od 1 właściciela. Przez 3,5 roku, które go mam, wymieniłem tylko klocki hamulcowe, olej (co 10 tyś), wahacze, filtry i kilka innych standartowych rzeczy, których nie pamiętam Naprawdę oszczędne i godne polecenia autko. 5,6/100
5,9
Citroen Xsara Picasso
Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW
W kolejności - średnie spalanie 6,5 to 50%trasa i miasto. 7.0 to jak żona jeździ do pracy cały miesiac i raz do marketu :) a 4,2 to moja jazda na dystansie 500 km. Wskazania z komputera. Realnie na trasie nawet poniżej po mieście minimalnie więcej - chyba komputer nie liczy dokładnie jak auto stoi w korku. Generalnie auto mi trafiło się chyba idealne. Jeżdżę od roku. Na początku wymieniłem wahacze drążki tłumik filtry oleje... ceny śmieszne - całkowicie nie francuskie. Przygotowanie auta do jazdy po zakupie wyniosło mnie około 1000zł. Po 10 miesiącach zaczęło padać sprzęgło - byłem świadomy przy zakupie - koszt na gotowo z linkami i innymi drobiazgami jakie wypadły to 1200zł za części z wyższej półki i robociznę. Podsumowując - samochód jest tani w utrzymaniu zarówno w temacie spalania jak i części i można śmiało polecić rodzinie 4 osobowej... a nawet 5-cio bo siedzenia z tylu dają radę a bagażnik jest przestronny. Ja zakupu nie żałuję i kolejne auto to będzie prawdopodobnie nowszy egzemplarz albo c4 picasso. Przez rok jazdy poczułem ze francuz nie taki straszny jak się opowiada.
Problemy elektryczne
  • Citroen Xsara Picasso 1.6 95KM 70kW 2000-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Witam problem polega na tym że na początku samochód miał problem z rozrusznikiem i akumulatorem jeden został zregenerowany drugi wymieniony ale po tych czynnościach samochód zaczol świrować podczas jazdy zaczęły pojawiać się wszystkie możliwe kontrolki które nie przeszkadzały w jeździe po za samym bycie ale problem zaczynał się podczas gaszenia samochodu ponieważ już nie kręcił dopiero po odczekaniu godziny samochód odpala normalnie do zgaśnięcia potem znów trzeba czekać.
samochód odpala i gasnie
  • Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006
  • inne
witam ww pojaz mam dwa tyg. poniewaz jednego dnia jak zawsze jechałam do pracy odpaliłam auto i zgasło od tej pory nie odpala kupiłam nowy komputer auto kreci odpala i po 1 minucie gasie zauwazyła ze po odłaczeniu czerwonej kostki obok komputera sie znajduje auto odpala jak ta czesc podłacze to nic nie chce ani nie kreci cisza moze immobilaizer tylko nowy komputer ma sciagnieta blokade
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Пропала повністю електрика ,як в вставив ключ почало цокати з ліва від руля
  • Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 110KM 81kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 314 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Вечером після мийки приїхав, все добре на другий день не міг запустити наче акумулятор сів так думав. Коли вставляв ключ щось цокало з ліва від руля. Потім пройшов день все працює???
Citroen Xsara Picasso