Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW 2005-2010

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2005 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 5750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Adam
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Najbardziej bezawaryjny używany samochód jaku miałem, a miałem ich wcześnie dziesięć. Kupiłem z przebiegiem 144 tyś. km. Teraz zbliża się do 300 tyś i nic się nie dzieje. Jedyna awaria w zakresie silnik/osprzęt to wyjąca pompa wspomagania po 220 tyś km. Wymieniona na używkę i jest ok. Tylna belka skrętna zregenerowana po 180 tyś a poza tym normalne wymiany zużywających się elementów zgodnie z interwałem serwisowym. Auto totalnie niezawodne. Trzykrotnie zawiozła na Bałkany moją rodzinę ( 5 dorosłych osób) z bagażami gdzie przeciętne spalanie nie przekroczyło nigdy 9l. Już ją teraz trochę korozja bierze ale osiłek robi swoje i jeździ dalej bez protestu. Gdybym mógł kupić tak prosty i niezawodny samochód jeszcze raz, nie zastanawiał bym się nawet chwili.
4,4
~Radosław
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Auto zaskakuje, pomimo niskiej ceny, niezłą jakością, ilością miejsca i bezproblemową eksploatacją, zwłaszcza jeśli chodzi o poważne usterki. Ze względu na dużą ilość miejsca i schowków świetnie sprawdza się jako auto rodzinne. Nieco gorzej oceniam silnik, który mógłby mieć większą pojemność, brakuje 6 biegu i możliwości ustawienia kierownicy są bardzo ograniczone. Nie mniej Picasso podróżuje się bardzo wygodnie i przyjemnie. Widoczność świetna. Mam auto z przebiegiem 300 tys.km i poza zużytą deską rozdzielczą (a dokładnie jakby farba poodchodziła z czarnego plastiku) tak dużego przebiegu nie widać.
4,2
~Zimny72
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Po 10 latach od nowości i 190.000 km przebiegu myślę, że mogę się wypowiedzieć: samochód dla ludzi którzy potrafią docenić aspekt praktyczny tego auta, a jednocześnie zaakceptować dziwolągowaty wygląd zewnętrzny. Tzw. "francuskie jajo" przekonuje bardzo wygodnym, przestronnym i modyfikowalnym wnętrzem, świetną widocznością jak w akwarium, możliwością składania i wyjęcia tylnych foteli (każdego osobno) i przekształcenia w małą furgonetkę (woziłem na raz 4 nierozkręcone regały Billy IKEA - samochód nadaje się do przeprowadzek). Przy tym silniku - do spokojnej jazdy na co dzień. W trasie daje radę, ale przy obciążeniu trzeba zaplanować wyprzedzanie. Podatny na podmuchy boczne z uwagi na wysoką budę i wąski rozstaw kół: za to w mieście ideał. Szczególnie widać małe zewnętrzne rozmiary jak się zaparkuje przy jakimś kombi, ktore jest zawsze przynajmniej 0,5 m dłuższe. Argumentem za zakupem był stosunek praktyczności do ceny: za 53 kpln w 2007 roku był tańszy od najtańszej bazowej wersji Renault Megane Grandtourer, które było wtedy najtańszym kombi. W sumie nie miał żadnej konkurencji: to były ostatnie 2 lata produkcji, Citroen dawał mega rabaty i zaczęło tego bardzo dużo jeździć po warszawskich ulicach. Dodatkowo okazało się, że jest to samochód bezawaryjny (dopracowana konstrukcja i silnik).
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW 2005-2010
7,9
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Tani w zakupie (53 kpln w 2007 roku), tanie części. Spalania na początku oscylowało w rejonie 8-9 litrów na 100 km w mieście i 7 litrów w trasie. Po 6 latach ustabilizowało się na poziomie 7-8 litrów na 100 km w mieście i 6,5 litra w trasie. Przeciętnie. Naprawy nie są drogie, dużo zamienników i używanych części. Prosta konstrukcja łatwa w naprawie. Jedynie idiotyczny dostęp do wymiany żarówek w przednim reflektorze - próbowałem sam i urwałem zaczepy tak że musiałem kupić nowy reflektor. Od teraz na wymianę żarówek jeżdżę do ASO, które wymienia je za darmo + koszt żarówki.
8,7
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Przy spokojnej jeździe w mieście 7,5/100. W korkach do 1. Na trasie spokojnie 90-100 km/h - 6,5/100 z włączoną klimą. Na mega krótkich trasach (1-2 km) zimą nawet do 13. Serwis i ceny części atrakcyjne - da się wyszukać w sieci niezłe (i markowe) zamienniki - można znaleźć dobry warsztat, który poradzi sobie z humorami cytrynki. Przez ostatni rok - nic się poważnego nie stało. Przestał działać wiatrak - okazało się, że przyczyna banalna - uszkodzona wiązka - koszt 300 zł - głownie ze diagnozę i zdjęcie zderzaka. Wymiana sprzęgła (komplet) 750 zł (luk). Hamulce - komplet przód 400 z wymianą (tarcze/klocki - porządne wyczyszczenie i smarowanie zacisków), reszta - nie ruszana - byle tak dalej.
9,2
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 i 16V 109KM 80kW
Silnik za słaby dla tego auta i pięciobiegowa skrzynia mogą w sumie dać tylko jeden wynik. Na trasie przy prędkościach rzędu 100-110km/h z okazjonalnym wyprzedzaniem (tak, Picasso potrafi wyprzedzać) spalanie oscyluje między 7 a 8 litrów. Na autostradzie przy prędkości rzędu 120-130km/h spalanie oscyluje między 8 a 9/10 litrów. Powyżej 140km/h spalanie przyjmuje postać wyniku równania s=V/10, gdzie s to spalanie a V to prędkość. :-) Najgorzej jest w mieście. Na krótkich odcinkach pononywanych na zimnym silniku jest to przynajmniej 14 litrów. Przy dłuższej trasie po mieście z nagrzanym silnikiem spalanie może spaść do okolic 11-12 litrów. Wszystko w zależności od dynamiki jazdy. Podane powyżej dane dotyczą jazdy raczej spokojnej i bez wyścigów spod każdych świateł.
Problemy elektryczne
  • Citroen Xsara Picasso 1.6 95KM 70kW 2000-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Witam problem polega na tym że na początku samochód miał problem z rozrusznikiem i akumulatorem jeden został zregenerowany drugi wymieniony ale po tych czynnościach samochód zaczol świrować podczas jazdy zaczęły pojawiać się wszystkie możliwe kontrolki które nie przeszkadzały w jeździe po za samym bycie ale problem zaczynał się podczas gaszenia samochodu ponieważ już nie kręcił dopiero po odczekaniu godziny samochód odpala normalnie do zgaśnięcia potem znów trzeba czekać.
samochód odpala i gasnie
  • Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006
  • inne
witam ww pojaz mam dwa tyg. poniewaz jednego dnia jak zawsze jechałam do pracy odpaliłam auto i zgasło od tej pory nie odpala kupiłam nowy komputer auto kreci odpala i po 1 minucie gasie zauwazyła ze po odłaczeniu czerwonej kostki obok komputera sie znajduje auto odpala jak ta czesc podłacze to nic nie chce ani nie kreci cisza moze immobilaizer tylko nowy komputer ma sciagnieta blokade
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Пропала повністю електрика ,як в вставив ключ почало цокати з ліва від руля
  • Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 110KM 81kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 314 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Вечером після мийки приїхав, все добре на другий день не міг запустити наче акумулятор сів так думав. Коли вставляв ключ щось цокало з ліва від руля. Потім пройшов день все працює???
Citroen Xsara Picasso