Szukaj

Informacje o Citroen Xsara Picasso 1.6 95KM 70kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 135 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 78,5 x 82 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Swatu
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 95KM 70kW
Jeżdżę tym autkiem już 4 lata, muszę napisać że autko jest rewelacyjne. W ciągu okresu użytkowania wymieniłem chłodnicę (rozciekła się) - koszt nowego zamiennika 160zł, co jeszcze się popsuło? HMMM nawet nie pamiętam, same pierdoły. Co mnie trochę denerwuje to praktycznie co roku na wiosnę wymieniam łączniki stabilizatora i sworznie (opanowałem już do perfekcji wymianę :D). Mogę szczerze polecić ten samochodzik dla rodziny, wyjazd na wakacje - nie ma problemu! Bagażnik spory, do tego kufer na dach i 4 rowery na haku, a spalanie na trasie ok 7 literków :). AAAA zapomniałem dodać, padła mi jeszcze sprężarka z klimy (w sumie z mojej winy bo klimę używałem raz w roku jak na wakacje jechałem, heh).
3,9
~rudy_36
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 95KM 70kW
Samochód kupiłem kilka miesięcy temu, aby podwozić rodzinę od czasu do czasu. Przejechałem ok 3000 km i wszystko OK. Spalanie jak dla mnie dość wysokie - na trasie aby zejść poniżej 6l/100 trzeba jechać poniżej 100km/h - po mieście nie wspominam - w porównaniu ze służbowym Berlingo HDI nieciekawie. Chciałbym zwrócić uwagę na korozję - rdzewieją najczęściej progi - w tylnej części się zaczyna. Wynika to z konstrukcji - za tylnym nadkolem jest miejsce gdzie gromadzą się kilogramy błota - zimą wiadomo. Wystarczą stosunkowe proste zabiegi aby wzmocnić to miejsce jakimś podkładem zabezpieczającym - troszkę pracy raz na 2 - 3 lata a auto można uratować.
4,2
~remi
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 95KM 70kW
mam xsare tyle, że picasso. co naprawiałem to silniczek krokowy, objawy: auto początkowo falowało, po dwóch latach falowania mechanik przeczyścił przepustnicę, efekt silnik za każdym razem wchodził na obroty, jakby gaz na max był wciśniety oczywiście silnik krokowy valeo 200zł. Dalej uszczelka wału, kapał olej. Dalej opornica na wentylatorze, po zagrzaniu silnika wentylator na chwilę się włączał po czym wyłączał, koszt 100zł. Oczywiście nim doczytałęm na forum co to za awaria wymienili mi \"fachowcy\" termostat i czujnik cieczy. Dalej stukała przekładnia kierownicza: łożyska na mcpersonie 300zł. Ciekł silnik: uszczelka na wale, przy okazji docisk sprzęgła 400zł. Teraz kwiatek, naczytałem się, że trzeba przy przebiegu 160tys km wymienić ułożyskowanie tylnej belki i wybrałem się do PIŁY ponoć najlepsi fachowcy w Polsce i naciągneli mnie na 1800zł. Łożyska były świetne, wyżłobiły tylko w belce małe rowki i fachowcy stwierdzili belka do wymiany. Niby w opiniach było, że nie naciągają... ach. Nie spieszcie się z tą wymianą łożysk, chyba, że koła się rozejdą:) Dużym problemem jest pękanie linki od sprzęgła, pękła mi dwa razy przy przebiegu 165tys, wymieniłem w Niemczech 124EUR, po czym pękła znowu po 10tys. km. Mechanik mówił, że można linkę naprawić, ponieważ sama linka nie pękła tylko element linki na końcu i się wysunęła. Jakby nie było jazda bez sprzęgła jest kłopotliwa. Poza tym auto mega pakowne. Bardzo duży promień skrętu. Silnik 1.6 na tracie nawet 6L/100, średnio 7,5L/100km. Elektronika stabilna, wbrew temu co mówią. Zamki w drzwiach się zapiekają od uzywania pilota, pomaga WD 40. Gazu nie założyłem bo kasa poszła na \"regenerację tylnej belki\". Ogólnie auto bardzo fajne dobra pozycja za kierownicą, dobrze trzyma się drogi. Trochę mało koni 97KM ale skoro musi to jedzie. Zimą jeden obrót i silnik chodzi.
Średnie spalanie dla Citroen Xsara Picasso 1.6 95KM 70kW 2000-2005
7,5
l/100 km
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 95KM 70kW
1.6 w benzynce na miescie 10 na 100km, na autostradzie na 40 litrach przejedziemy 500km. Po zakupie od razu akumulator jako ze stary byl padniety na max, po chwili okazalo sie ze sprzeglo tez sie klania jako ze gdy nagrzany bardzo szarpie na jedynce i dwojce. Teraz doszedl wiatrak od chlodnicy, kompletnie martwy ( wymiana czujnika temp jak i przekaznika nie daly rezultatow) ale pan mechanik nie byl w stanie obrocic wiatrakiem wiec padlo na zarzniete lozyska w wiatraku. Koszt to 30 funtow za czujnik i przekaznik, £95 za wiatrak, £350 za sprzeglo, £120 opony i £60 aku. Jednak prosze pamietac, samochod przejechal prawie 200 tys, wiec sa to naprawy nie do unikniecia. Sumarycznie jak na auto dzis 7 letnie, norma bez zaskoczen.
7,9
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 95KM 70kW
Koszty utrzymania nie są zbyt wysokie, spalanie w jeździe tylko miejskiej nie przekracza 9 litrów, części nie drogie, np sworzeń ok 60 zł, łącznik stabilizatora 40-90zł, za kompletny rozrząd zapłaciłem 350zł, a za tarcze i klocki hamulcowe 420. Myślę że nie jest źle.
9,0
Citroen Xsara Picasso
Picasso 1.6 95KM 70kW
Minimalne spalanie uzyskane na trasie Gdynia Warszawa gdy nie przekraczana była prędkość 120 km/h. Maksimum dla prawie 90 % jazdy w mieście w tym korki, i szybka jazda po drogach poza miastem (w tym obwodnica Trójmiasta) Spalanie pokazywane przez komputer na dystansie ok 6 tyś km to 8,2 - 8,4 l/100km
Problemy elektryczne
  • Citroen Xsara Picasso 1.6 95KM 70kW 2000-2005
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 2
Witam problem polega na tym że na początku samochód miał problem z rozrusznikiem i akumulatorem jeden został zregenerowany drugi wymieniony ale po tych czynnościach samochód zaczol świrować podczas jazdy zaczęły pojawiać się wszystkie możliwe kontrolki które nie przeszkadzały w jeździe po za samym bycie ale problem zaczynał się podczas gaszenia samochodu ponieważ już nie kręcił dopiero po odczekaniu godziny samochód odpala normalnie do zgaśnięcia potem znów trzeba czekać.
samochód odpala i gasnie
  • Citroen Xsara Picasso 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2006
  • inne
witam ww pojaz mam dwa tyg. poniewaz jednego dnia jak zawsze jechałam do pracy odpaliłam auto i zgasło od tej pory nie odpala kupiłam nowy komputer auto kreci odpala i po 1 minucie gasie zauwazyła ze po odłaczeniu czerwonej kostki obok komputera sie znajduje auto odpala jak ta czesc podłacze to nic nie chce ani nie kreci cisza moze immobilaizer tylko nowy komputer ma sciagnieta blokade
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Пропала повністю електрика ,як в вставив ключ почало цокати з ліва від руля
  • Citroen Xsara Picasso 1.6 HDi 110KM 81kW 2004-2010
  • instalacja elektryczna
  • 314 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Вечером після мийки приїхав, все добре на другий день не міг запустити наче акумулятор сів так думав. Коли вставляв ключ щось цокало з ліва від руля. Потім пройшов день все працює???
Citroen Xsara Picasso