Szukaj

Informacje o Citroen XM I

Lata produkcji: 1989 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia

Citroen XM I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Citroen XM I

Liczba ocen: 152
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,8
~Paweł
Citroen XM I
Hatchback 2.1 TD 12V 110KM 81kW
Jeżeli ktoś pisze o awariach tego modelu, to najwyraźniej miał pecha. Używam XM-a do dzisiaj (ma już 31 lat). Silnik nie zawiódł nigdy, o zawieszenie specjalnie nie dbałem, ale na 28 "urodziny dostał wszystkie nowe sfery (800 zł + robocizna) + kilka nowych rurek oraz nowe gumy (powroty i osłony). Owszem, pewne rzeczy trzeba było zrobić, ale to samo jest w innych samochodach. Zużyłem 2 dmuchawy, zużywam trzecią, ale one nigdzie nie są wieczne. Blachy dobre. Ja w tym samochodzie miałem standardowe wydatki. Komfort - płyniesz jak łajbą po jeziorze. Po 700 km nie jestem sztywny i zmęczony.
4,1
~xyz
Citroen XM I
Hatchback 2.1 TD 12V 110KM 81kW
Dobre, komfortowe, duze, dobrze wyposazone(moja wersja ma: 4x elektrycznie sterowane szyby,elektrycznie sterowane lusterka, elektrycznie sterowane fotele, climatronic, HydrActive, sterowanie radia z kierownicy+ fabryczny system audio Clarion 6 głośników, podgrzewane lusterka, podgrzewane dysze przednich spryskiwaczy, swiatla przeciwmglowe tyl i przod, ABS, wspomaganie kierownicy, zaluzja w tylnej półce, lakier metallic, składana tylna kanapa, wyświetlacz incydentów informujący o otwartych drzwiach, masce itd, podwietlnie zaplaniczek, popielniczek i jeszcze troche wyposaznie by sie znalazlo) i ekonomiczne auto za nieduże pieniądze. Blacha ocynk, nie rdzewieje.
4,8
~ammy1@ onet.eu
Citroen XM I
Kombi 2.0 i 122KM 90kW
Tak szczerze to xm ma wadę - wygląd zewntrzny , w latach jak zaczęto go produkować był ok, teraz wśród tych wszystkich krągłości to znacznie odbiega od normy i dlatego jest trochę obciachowy, za to jest to plusem na durzych parkingach - wigać go z daleka, ale przestrzeń w środku nadrabia wszystko.I szczerze nie wiem co mam myśleć jak ktoś wypisuje że non stop ma samochód w naprawie i męczy się już rok lub dłurzej - przykre( dla mnie to jakieś si-fi)albo ten ktoś ma kiepskiego mechanika- naciągacza, albo sam portoli sprawę, owszem elektronika to słaby punkt, który u niekturych mechaników bywa świetnym zarobkiem, często tylko czyszczą styki lub zmienią parę kostek a klientom wciskają kit ile to oni musieli naprawiać, opadająca klapka w schowku detal , w jednym z naszych aut się przytrafiło wystarczyło wymianić siłownik i po sprawie. Reasumując te wszystkie negatywne wypowiedzi mają taki skutek, pozytywny ocziwiście , mianowicie strasznie obnirzają cenę tych pojazdów co osobiście bardzo mnie cieszy.

Raporty spalania Citroen XM I

Liczba raportów: 113
Średnie spalanie dla Citroen XM I
8,7 – 12,1
l/100 km
6,6 – 6,8
l/100 km
10,6 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
Citroen XM I
Kombi 2.0 i 122KM 90kW
szczerze to ja się tym nigdy nie interesowałam ile dokładnie mi spala ale jest ok. bo Mąż to sprawdzał, wiem że w porównaniu z audicą teścia a mamy ten sam rocznik i poj. ilośc koni jest zbliżona ja mam ciut więcej, waga bardzo zblirzona mimo że ja mam kombi a on nie, to muj mniej pali jest cichszy i idealny na nasze polskie drogi oczywiście to porównanie jest z czasów zanim zainstalowałam gaz a teraz to naprawdę się śmieję , obecnie z tego co mi Mąż policzył to wychodzi 13,7 l na 100 gazu oczywiście.Fakt że przegląd z gazem jest drorzszy, a z tego co czytam że xm są tak awaryjne to ja chyba mam jakiś cudowny model chociarz męża xm też musi być cudowny bo też się nie psuje, no dobra raz musiał zostawić u machanika bo wyrwał silnik z ramy jak to zrobił? Mechanik bardzo się zdziwił że to wogule możliwe ale przestał się dziwić jak go mój mąż przewiuzł.No i ten xm co miałam wcześniej też się nie psuł, nie powiem bo jak go kupiliśmy to mieliśmy istnę choinkę no tablicy rozdzielczej sami szybko usuneliśmy awarię tzn przeczyściliśmy wszystkie styki i wszystkie awarie jakie tyko mogły w nim być o kturych zaotała poinformowana pewna niemka w niemieckim warsztacie ( dlatego sprzedała nam go za 130euro) znikły i się już więcej nie pojawiły, no i raz mialam chistorię pod tytułem "wiart we włosach" slończyło się równierz na przeczyszczeniu kostek łącznikowych w dzwiach.
6,8
Citroen XM I
Hatchback 2.1 TD 12V 110KM 81kW
Cena paliwa to rzecz bez znaczenia. Spalanie nie ma najmniejszego wplywu na koszty eksploatacji. Chocby spalal i 30 l/100 km, to nic w porownaniu z kosztami serwisu. Jeden litr plynu LHM, to 50 zl, a wycieki rzedu kilku litrow miesiecznie to dla tych pojazdow rzecz powszednia. Powyzej 10 l, to juz trzeba sie pofatygowac mechanika. A kazda wizyta u niego, to pare setek w portfelu mniej. I w nastepnym miesiacy od nowa. Ten samochod chyba czul, kiedy mialem przyplyw gotowki, bo wtedy zawsze padalo cos powazniejszego z czym sam nie moglem dac sobie rady.
7,2
Citroen XM I
Kombi 2.1 TD 12V 109KM 80kW
jak na auto o masie 1,5 tony spalenie minimalne 5 litrów ropy do 100 km/h powyzej 130 7,5 a wiecej jak 10 nigdy nie spalił nawet z lawetą - po miescie jak dostaje po garach to równa 10 - jak na przebieg 350 i 1,5 tony to naprwde mało - a opinie ze to paliwozerne auta mnie smiesza a wyrażają je te osoby które kupiły zajechane xm z przekręconym licznikiem o które nikt nie dbał i dziewią sie ze auta sie sypią :P zapomniałem dodać ze zbiornik paliwa jak sie dobrze wybuja mieści 100 litrów ropy co daje bardzo duży zasięg
Citroen XM I